Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(Zoltán Péter, 2012.07.09 16:31)

Kedves Sándor, 2007-es, 170 000 km-et futott, 2.7 literes Citroen C6-os gépkocsim automata váltóján az elmúlt pár hétben a következő hibát észleltem: üzemmeleg állapotban 2-es fokozatból 3-as ba váltva a motor felpörög, majd a váltó rángatva vált. Hidegen a hiba nem észlelhető. Az autót rendszeresen, szakszervízben szervízeltetem, hasonló probléma még nem merült fel. Mi lehet a baj?
Köszönettel: Zoltán

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.07.09 21:29)



Tisztelt Péter!


Az AW TF 80 SC hajtóműveknél az Ön által említett kapcsolási rendellenességek 150-180,000 Km futásteljesítmény környékén szoktak jelentkezni. Ennek az oka a hidraulikus szeleptömb kopásából adódó nyomásveszteségek. A tünetek a hajtómű üzemi hőmérsékletének a növekedésével fokozottan erősödnek. A további hajtómű károsodások megelőzése érdekében javasolt a minél előbbi cseréje a komplett hidraulikus szeleptestnek. Amennyiben erre igényt tart kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

Szekszárd

(József, 2012.07.09 14:08)

Üdvözlöm!A mai napon beszéltünk,kérem küldje el nekem a képeket a PEUGEOT407 SW 6 fokozatú triptonic váltórol,elöre is köszönöm! Email:hartmann168@indamail.hu

Re: Szekszárd

(unios autójavító, 2012.07.09 21:23)



Tisztelt József!

Átküldtem a megbeszélt fotókat.

Üdvözlettel: Sándor.

Szolnok

(Péter, 2012.07.08 20:47)

Tisztelt Úram!
BMW 535i 5HP24 .
A kiszerelt wandlert be tudják vizsgálni,hogy jó-e?
Mennyibe kerül egy felújítás?
üdv.
Péter

Re: Szolnok

(unios autójavító, 2012.07.08 21:19)



Tisztelt Péter!

A kiszerelt converter esetén szétvágás nélkül csak a stator szabadonfutó állapotát tudjuk ellenőrizni. Az áthidaló tengelykapcsolóét nem. Egy esetleges felújítás 75,000 ft összeget jelent.

Üdvözlettel: Sándor.

csépa

(csépa, 2012.07.08 18:44)

Üdv.Megint az Opel Omega 2.5 td automata.Tegnap olyat csinált a váltóm,hogy benyomtam a sport gombot,indultam nagyobb gázzal,erre a kocsim kb.mikor váltott volna másodikba,a motor hiba jelző lámpa el kezdett világítani,majd kiírta a fedélzeti számítógép,hogy automata váltó hiba.Félreálltam,leállítottam.A következő indításkor,a motor jár rendesen 2-3 mp-ig,majd felpörgeti a motort kb 1500-as fordulatig és ott is tartja,a motor diagnosztika lámpa világít,és kiírja,hogy automata váltó hiba.Egyébként a kocsi mozgásképes,vesz minden sebességet kézzel váltva,csak a a "D" fokozatban nem vált,olyan mintha 4.-be indulna és ott is marad.Meg persze nem engedi a motorvezérlő a full gázos üzemmódot,csak szervíz módban működik.Mechanikai zaj nem hallatszódik menet közben,az autó szépen gurul.Elektronikai vagy mechanikai bajra gondoljak.A másik nagy bajom,hogy Németországban vagyok kint,el merjek-e indulni így haza a kocsival kb.1000 km.Köszönöm

Re: csépa

(unios autójavító, 2012.07.08 20:34)



Tisztelt Uram!

A hajtómű beállt szükségfutásra , aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megtudni. Ilyen esetben a fix1, fix2, és a "D karállásokban tudja az 1-2-3. fokozatokat kapcsolni. A 4. fokozat és az előző válaszomban említett Lock-up funkció ebben az esetben nem kapcsolható. Amennyiben el akar indulni szükségfutáson , akkor javasolnám , hogy éjszakára tervezze az utazást amikor a külső hőmérséklet alacsonyabb , és max 100-120km/h utazósebességgel. Szervizálláson a hajtómű termikus igénybevétele sokkal magasabb mint normál esetben , a 4. fokozat hiánya és főleg a lock-up inaktív állapota miatt.

Üdvözlettel: Sándor.

Tahitótfalu

(Lovász Gyula, 2012.07.07 04:37)

opel omega 2005-ös évjárat,2000-es motor,benzines,automata.
Hidegen a váltó rendkívül nehezen vált fel,de ha felváltotta az összes fokozatot jól működik.
A váltóban most volt olaj és szűrő cserélve,de a jelenség megmaradt.
Segítségét előre is köszönöm.

Re: Tahitótfalu

(unios autójavító, 2012.07.08 20:27)



Tisztelt Gyula!

A benzinüzemű Omegák elektromos vezérlése rendelkezik" melegítőprogrammal". Ami azt jelenti, hogy 40 fokos ATF olajhőmérséklet alatt a kapcsolási pontokat eltolja pozitív fordulatszám tartományba. Ennek a funkciónak az a célja, hogy a motor/ és katalizátor/ gyorsabban elérje az üzemi hőmérsékletet. A fordulatszám eltolás kb 500-1000 ford/ perc. Amennyiben ennél magasabbak az átkapcsolási fordulatszám emelkedések hideg üzemállapotban, akkor javasolnék egy diagnosztikát. amihez előző nap le kellene tennie az autóját műhelyünkben annak érdekében , hogy mi is hideg üzemállapotban tudjuk a járművet vizsgálni.

Üdvözlettel: Sándor.

julcsi212@gmail.com

(karesz., 2012.07.06 04:59)

Üdvözlöm!
Van egy w pasatom ,99 évjárat 2.8 triptonik.Az autó menet közben 2-es fokozatból 3-asba váltva ugrik vagy csúszik a váltó.Egy rántást érzek,sajnos máskép nem tudom jellemezni.A kérdésem az lenne hogy ilyen esetben mi lehet a probléma és mi a javítási megoldás ha lehetséges!?
Előre is köszönöm válaszát! (Nagy segítség lenne







Üdvözlöm!
Van egy VW Pasatom 99-es évjárat 2.8 Triptonik. Az autó menet közben 2-esből 3-asba váltva ránt vagy ugrik egyet,mintha a két sebesség fokozat között kis csúszás lenne.Sajnos másképp nem tudom jellemezni a problémát.
A kérdésem az lenne hogy mi lehet a baja és javítható e.Nagy segítség lenne a megoldás!
Előre is köszönöm válaszát!





Re: julcsi212@gmail.com

(unios autójavító, 2012.07.06 23:14)



Tisztelt Károly!

A ZF 5HP 19-es hajtóműnek nincs olyan aktív eleme , ami kizárólag a 3. fokozatban működik. Ezért a jelenséget a hidraulikus vezérlés hibája okozza / kopásból eredő hidraulikus veszteség/. A szeleptest javítása szervizköltséggel együtt / 70,000ft/.

Üdvözlettel : Sándor.

Mátészalka

(Tibor, 2012.07.05 01:57)

Kedves Sándor!
Köszönöm minden részletre kiterjedő válaszát amit az általam kérdezett 2005-ös 320d valamint a saját Audi A6-os gépkocsim szervízelési illetve műszaki problémaleírására adott. Tudomásom szerint a "bömbit" ma(csütörtökön) fogja leszervízelni(olajcsere) és az enyémet is Önök fogják "kézalá" venni, de előbb a motorikus problémákat szüntetem meg. Köszönettel: Tibor.

Re: Mátészalka

(unios autójavító, 2012.07.06 23:10)



Tisztelt Tibor!

A barátja autójának a szervizelésén " túlestünk", és Önt is várjuk egy diagnosztikára.

Üdvözlettel: Sándor.

csépa

(csépa, 2012.07.05 19:39)

Üdv.Opel omega 2.5td automata.Mostanában azt veszem észre,hogy egy picit rázkódik az autó 4. fokozatban a 110-130km/h tartományban,előtte utána nem,de ez is inkább akkor,ha jobban terhelem,mint például lejtőn felfelé.Olajszint rendeben,szűrőben 7000 km van.Egyébként szépen vált a váltó.Válaszát előre is köszönöm

Re: csépa

(unios autójavító, 2012.07.06 23:07)



Tisztelt Uram!

A leírt jelenség nagy valószínűséggel a converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up/ csúszása miatt érezhető. Ilyen esetben a motor-váltó között a 3,4. fokozatban nem tud létrejönni a "fix" erőzáró kapcsolat , / a converterben/és ez okozza a jelenséget.

Üdvözlettel: Sándor.

zoleymehigh@gmail.com

(Zoli, 2012.07.05 19:14)

2004es Renault Scenic II 1.6B kocsim van. Télen csinált olyat, hogy amíg fel nem melegedett a váltóban az olaj, addig nagyon rángatva és korán váltotta el a fokozatokat és akár 40-nél felrakta 4-ikbe és azzal csúsztattam, de ez melegedés után elmúlt. De most felfedeztünk olajcserénél egy másik problémát: a váltóból szivárog az olaj és az olajteknőn piros olaj csordogál. Mit tegyek, meddig járjak így vele, mi baja lehet...?
köszi

Re: zoleymehigh@gmail.com

(unios autójavító, 2012.07.06 23:03)



Tisztelt Zoltán!


A DPO/ AL4-es hajtóműre az Ön által leírt tünet nem jellemző, ezért javasolnék egy menetteszttel egybekötött diagnosztikát. Az olajszivárgás megszüntetése nem hiszem , hogy komoly költséget jelent , kivéve ha a hajtómű osztósík tömítésénél található a szivárgás.

Üdvözlettel: Sándor.

NyíregyhÁza Északi KRT 8

(Kiss Tibor, 2012.07.05 16:36)

Üdvözlöm,remélem tud nekem segiteni.1998 évj.Range rover 2,5 td hibajelensége,járó motornál P-ből R-be huzva a motor lefullad,D-behuzva erőlködik de nem áll meg. Menetközben a sebességeket jól váltja.Váltó tipusa ZF 1688113 010728.Segitségét előre is köszönöm.

Re: NyíregyhÁza Északi KRT 8

(unios autójavító, 2012.07.06 22:58)


Tisztelt Tibor!

Az Ön által leírt jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up/ indokolatlan zárása okozza. Ennek a lehetséges okai a következők lehetnek:

- a hidraulikus vezérlés mechanikus meghibásodása / hidraulikus vagy elektromos szelepszorulás/
- a converter mechanikus meghiásodása
- az elektromos vezérlőegységnek a lock-up funkciót vezérlő részének a meghibásodása / ennek a valószínűsége a legkisebb/

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »