Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Pest megye

(Péter, 2012.07.15 22:49)

Rendben. Köszönöm!
Péter

Pest megye

(Péter, 2012.07.15 22:30)

Tisztelt Sándor!
Nagyon köszönöm a kielégítő válaszát. 7 hónapja szintén a hátsó fékszalag feszítő tüskéje billent ki a helyéről. Akkor ezt kiszerelt és felfordított állásban raktam helyre. Most esetleg megpróbálhatm beszerelt váltónál alulról, aknából? Akkor a kis tüskehehyező műanyag tört el.
Mégegyszer köszönöm válaszát.
Péter

Re: Pest megye

(unios autójavító, 2012.07.15 22:48)




Tisztelt Péter!


A műanyag rögzítő kupak csak a szerelést segíti, annak nincs köze a fékszalag tüske kieséséhez. A tüske kieséséét a fékszalagban kialakított fészek és tüske együttes kopása okozza . A megoldást egy kb 2mm-el hosszabb gyári tüske fogja meghozni. / amennyiben nem tudja beszerezni akkor a tüske hosszát " ráhegesztéssel" is meg lehet oldani. Ez utóbbi megoldást nem tőlem hallotta:) A tüske visszahelyezhető a hajtómű kiszerelése nélkül is, igaz nem fog unatkozni.

Üdvözlettel: Sándor.

attika@mailbox.hu

(Attila, 2012.07.15 18:29)

Szia!
Igazából szakmai segitséged kérném.Autó vásárlás előtt állok...
Vagy passat triptronic vagy saab,vagy C Omega a választás.
Autószerelő vagyok de automata váltót sajnos nem szerelünk.Neked esetleg milyen tapasztalataid vannak ezek kocsik terén.Igazából a passat 1.9 pdtdi 2000-2003-ig érdekelne az ár szempontjából.Valamint mire kell odafigyelni ha elmegyek megnézni egy ilyen autót?
Előre is köszönöm a szakmai segitséged.

Re: attika@mailbox.hu

(unios autójavító, 2012.07.15 22:38)



Tisztelt Attila!

Az említett járművek közül én személy szerint a Passatot választanám. Ennek az oka a következő:

- az egész járműre kiterjedően szerintem a VW -nek az alkatrészárai a legbarátibbak.Egy esetleges váltó nagyjavítás ára 320,-350,000 Forint költséget jelent.

- a Saab AW 5 és 6 fokozatú hajtóművek felújítása / komplett új hidraulikus vezérléssel 500-600,000 forintos kiadást jelent.

- a C" ??? / gondolom faceliftes B"?? Omega 5.fokozatú GM váltójának a nagyjavítása 350-400 forintos kiadást jelent.


Amire érdemes a próbaút alatt / és előtt odafigyelni/

- olajszivárgások ellenőrzése.
- az olaj állapotát csak műhelykörülmények között tudja ellenőrizni / nincs szintellenőrző pálca/
-a próbaút minimum 20 Kilóméter távolságú legyen .
- a "D és "R garázskapcsolásnál ne legyen érezhető " rántásszerű " érzés.
- a kapcsolási átmeneteknél egyértelmű legyen a fordulatszám esés.
- ebből adódóan a kapcsolási átmeneteknél nem megengedett a fordulatszám emelkedése.
- a 3. fokozat kapcsolása után, / Passat 5HP 19/ egy ismételt kisebb mértékű fordulatszám esés / egyenletes terhelés mellett, kb 60 km/h./ jelzi, hogy az áthidaló tengelykapcsoló/ Lock-up/ funkcionál.Zárt Lock-up esetén a 100 km/h sebességhez kb 2000 ford/ perc motorfordulatszám tartozik.

Sikeres autóvásárlást!

Üdvözlettel: Sándor.

Pest megye

(Péter, 2012.07.15 13:55)

Tisztelt szakértő!

MB 124 722.415 váltómból eltünt az előremenet. Kérdésem az lenne, hogy ezt okozhaja-e lamellakopás, vagy az első fékszalag nem látja el feladatát valamely okból? Esetleg bármi más amire nem gondolok?

Üdv: Péter

Re: Pest megye

(unios autójavító, 2012.07.15 22:13)



Tisztelt Péter!

A 722.4 es hajtóműnek az 1-es indító fokozata / egyes Mercedesek kis terhelés esetén 2. fokozatból indulnak, de ez a 722.3 hajtóműre jellemző ami egy rugó áthelyezésével változtatható/. Ezért a hátsó fékszalag vagy a szabadonfutó meghibásodása okozhatja a tünetet. Véleményem szerint a fékszalag meghibásodása valószínűbb. A sokat futott 722.3-4 hajtóművek esetében nem ritka , hogy a fékszalag tüske kieseik a helyéről , ezt nem árt ellenőrizni a teljes szétszerelés előtt.

Üdvözlettel: Sándor.

BP

(M.Robert, 2012.07.15 13:49)

T. Doki!

A következő problémám lenne. '98-as audi S8, 5 fok. automata. 2-es fokozatban hirtelen gázadásra automatikusan 3-as fokozatba vált ("megcsúszik"), majd ott kb. 8 mp.-re beragad, se le- se felváltás nem lehetséges, a max. fordulatszám elérésekor se vált tovább 4. fokozatba. Kizárólag hirtelen gázadáskor jelentkezik a probléma és csak a 2. fokozatban (pl előzés), amennyiben Tiptronic állásban normális ütemben váltom végig a fokozatokat nincs probléma. illetve a gázpedál "kick down" pozicós gyorsításakor is végigváltja az összes fokozatot (max. fordulatszám elérésekor). A számítógépes hibakód is csak azt közli hogy " 2. gear slipping". Segítségét előre is köszönöm.

Re: BP

(unios autójavító, 2012.07.15 22:07)



Tisztelt Róbert!


A ZF 5hp 24-es hajtóműnél a 2 .fokozat kapcsolásakor csak+1 aktív elem aktiválódik / E" kuplung/. Ebből adódóan vagy ennek az aktív elemnek a meghibásodása / tömítetlenség, megnövekedett üzemi hézag,,, az előbbiekből adódó/ okozza a tüneteket , vagy a hidraulikus vezérlés hibája . Mindenképpen a hidraulikus vezérlést célszerűbb először ellenőrizni, mivel a szeleptest kiszerelése után az E" kuplung sűrített levegő segítségével könnyen ellenőrizhető.

Üdvözlettel : Sándor.

Eger

(Sz Robert, 2012.07.14 21:53)

Tisztelt szakertők!

Mercedes vito aut 112 cdi autombol a motor és a váltó közül folyik az olaj a váltóból, önök szerint orvosolható a probléma egy szimering cserével vagy komolyabb problémával álok szemben ?

üdvözlettel robi

Re: Eger

(unios autójavító, 2012.07.15 22:01)


Tisztelt Norbert!

A ZF 4HP20-as hajtómű leggyakoribb meghibásodása a converter áthidaló tengelykapcsoló /Lock-up/ hiba miatt fellépő szivattyúkárosodás. Ilyen esetben a converter nyaka kiforgatja a siklócsapágyat a szivattyúból. Igaz ennél a hajtóműnél / ellentétben pl. 5HP-19/ nem jellemző a megnövekedett résveszteség miatt a szimmering folyása, inkább a jármű teljes mozgásképtelenné válása.

Nem akartam megijeszteni soraimmal, de ez a legjellemzőbb a 4 HP 20-ra. Mivel olajszivárgás a tünet , ezért javasolnám a hajtómű kiszerelését és a szimmering+ olajszivattyú csapágy ellenőrzését.

Üdvözlettel: Sándor.

LONDON

(N Imre, 2012.07.14 12:34)

Az lenne a problemam,hogy peugeot 307 automata valtom hideg motornal egyesben nagyon felporog meg szerviz uzembe kapcsol es olyankor csak harmadik es lukverc van meleg motornal mar jol mukodik olajat most csereltunk de ez se javitott rajta 113000 merfold van bene mit kezdhetnenk evel a problemaval?Elore iskoszonom!

Re: LONDON

(unios autójavító, 2012.07.14 12:50)



Tisztelt Imre!

Amennyiben 2006 előtt gyártott a járműve , akkor 4 fokozatú DPO/AL4-es hajtóművel van szerelve. A leírt tünetek alapján a minimális beavatkozás amit meg kellene ejteni, az a 2 db nyomásszabályozó szelep cseréje / módosított BW gyártmány/. Javasolnám, hogy olvastassa ki a hajtómű hibatárolóját , ha nyomásszabályozási hiba van betárolva és a tünetek csak hideg üzemállapotban jelentkeznek, akkor nagy valószínűséggel megszűnik a jelenség.

A szelepcsere magában nem nagy "'művelet" de javasolnám, hogy típusismerettel rendelkező szakemberrel végeztesse a cserét, mert a DPO hajtómű előválasztó dugattyújának a kalibrálása nem olyan egyszerű /pontosabban a "görgős lemez kalibrálása/.

Üdvözlettel: Sándor.

2092 Pátyi út 8

(Róbert István, 2012.07.14 09:25)

A 6 automata váltóm nem hajlandó tolatni, előre gyönyörűen vált.
Mi lehet a baj, lehet a váltó olaj kevés vagy cserélni lell... ?

Re: 2092 Pátyi út 8

(unios autójavító, 2012.07.14 10:33)


Tisztelt István!

Az autója évjáratát nem említi meg, de a tünetek alapján szerintem 5 fokozatú váltóval szerelt " régi" A /-os a jármű.

A ZF 5HP 19-es hajtóműnél a hátramenet részleges, vagy teljes megszűnését / típushiba/ a D-G fékház, vagy a "B kuplungház törése okozza. A képgalériában talál fotókat az említett alkatrészekről. Az olajcsere nem szünteti meg a jelenséget mivel mechanikus meghibásodás okozza.

Üdvözlettel: Sándor.

Gyál

(Bak Márton, 2012.07.13 22:14)

Kedves Sándor!

Köszönöm a gyors és korrekt válaszát! Ha összességében érdemes lesz megvenni, akkor fel fogom Önt keresni.
Üdvözlettel,
Bak Márton

Nyiregyháza

(Simon Béla, 2012.07.13 22:06)

Tisztelt Sándor. Köszönöm a válaszát ön nagyon korrekt szakembernek tünik. Valószinü iogénybe veszem a tanácsát a diagnosztikával kapcsolatban. Mielőtt még válaszolt volna lecseréltem az olajat és a szűrőt a váltóban és valóban nem szünt meg a jelenség :( Viszont kissé furcsáltam amikor 3 liternyi olaj jött le a váltóból. természetesen ugynennyi castrol váltóolajat töltöttem vissza. Létezik hogy tényleg csak 3 liternyi olaj lenne a váltóban? Járó motornál öntöttem föl az uj olajat. nagyon gyorsan szeretném orvosolni ezt a problémát mivel az autó mindennapos használatban van és félek hogy ártok a váltónak azzal hogy minden nap hajtom. Mennyibe kerül a diagnosztika önnél? Bejelöltem Skypon (simonbeci). várom válaszát

Gyál

(Bak Márton, 2012.07.13 20:00)

Üdvözlöm!

Eladásra kínálnak egy, állítólag 1996-os A6 1.9TDI (90LE) Audit, amelynek az automata (4 fokozatú) váltója nélkülözi a hátramenet funkcióját. Előre menetben állítólag normálisan működik. Azt szeretném megtudni, hogy érdemes e vele foglalkozni, ha a kocsi más tekintetben jó állapotú, vagy a javítás költsége miatt inkább más alany után nézzek. Szóval mi lehet a baj és kb. milyen költséget jelentene?
Köszönettel,
Bak Márton

Re: Gyál

(Unios autójavító, 2012.07.13 21:20)



Tisztelt Márton!

A hátrameneti fokozat javítása Kb: 150,000ft költséget jelent, kérem az autó megvásárlása előtt ezt vegye figyelembe.

Üdvözlettel: Sándor.

Re: 1998 évjáratú renault megane automata váltó hibája

(Vergelius, 2012.07.13 18:54)

Tisztelt Uram!

Köszönöm a válaszát!
Érdeklődnék, hogy a kuplungház törés, illetve a vulkanizált dugattyú javítása milyen költséget jelent, illetve a javítás mennyi időt vesz igénybe.
Köszönöm a válaszát!
Üdvözlettel:

Zoltán


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »