Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

ppavilon@gmail.com

(Sanykó, 2012.07.30 21:24)

Elnézést az imént lemaradt a e-mail cím. :)

godogabor@ chello.hu

(Godó Gábor, 2012.07.30 20:58)

Tisztelt szervíz!
Köszönöm a válaszát a vw sharan japán váltójával kapcsolatban. A következő kérdések merültek fel még ezzel kapcsolatban. Mennyi ideig kell nélkülöznöm az autót ha csak egy szelepet cserélünk és ha a komplett szelepsort? Az egy darab szelepcserénél is benne van-e az olajcsere a 45 e ft-os árban? És mennyi a valószinűsége, hogy a többi szelep is tönkre fog menni hamarosan? Biztos hogy rövidesen vagy lehet hogy éveket el fog menni? Az autó az asszonyé évente 10-15-e km-t fut. Válaszát előre is köszönöm!

Re: godogabor@ chello.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 21:12)



Tisztelt Gábor!

Az egy darab szelepcsere esetén is benne van az árban az olajcsere. A beavatkozás megvárható. Arra a kérdésére , hogy mennyi időn belül fog a többi szelep meghibásodni nem tudok korrekt választ adni. Ha ez mégis sikerülne akkor inkább kitöltenék egy Lottó szelvényt:)

Üdvözlettel : Sándor.

gondagabor@citromail.hu

(Gonda Gábor, 2012.07.30 20:57)

Tisztelt Sándor!

Csak azt szeretném még kérdezni, hogy egy ilyen váltó teljes felújítása milyen költség lehet? (csak, hogy fel tudjak készülni mire lehet számítani)

Köszönettel GG

Re: gondagabor@citromail.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 21:09)



Tisztelt Gábor!

A teljes nagyjavítás ára / elektromos panellel együtt/ eléri a 400,000 forintot. Ilyen esetben nem új hidraulikus szeleptesttel értendő az ár. Ezért különböztetjük meg a nagyjavítást a felújítástól.

Üdvözlettel: Sándor.

Székesfehérvár

(Sanykó, 2012.07.30 21:04)

Kedves Sándor!
Azt szeretném megkérdezni, hogy ma voltam próbakörön egy BMW 320D E-46 150LE tiptronic(5) váltós 2003/8 évjáratú gk-val. A kipróbálás alatt az út kezdetén olyan hangot adott az autó, mintha "rázós" záróvonalra mentem volna rá. Az eladó azt mondta, hogy a váltó csinálta, biztos azért, mert kb egy hónapja nem mentek vele. Az út végére 10-15 perc után nem hozta a hibát. Kérem írja le véleményét, nem szeretnék több százezer forintos javítással indítani. Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel, Sz.Sándor

godogabor46@gmail.com

(Godó Gábor, 2012.07.30 21:04)

Elnézést, az előző üzenetet más email címmel küldtem. Előző levélváltásunk ezen az email címen történt.

gondagabor@citromail.hu

(Gonda Gábor, 2012.07.30 20:36)

Tisztelt Sándor!

Ismét köszönöm a gyors választ, elnézését kérem de még annyit kérdeznék mennyi idő lehet ennek a javítása, a javítás után a probléma véglegesen megoldódik-e (tehát hosszútávon érdemes e megcsinálni a véleménye szerint) kit ajánlana a javítás elvégzésére esetleg önök meg tudják-e javítani ha igen mennyi időre, km-re oldja meg a helyzetet? És végül csak megbontás után derül-e ki, hogy mennyi a várható javítás költsége? A tervezett váltóolajcserét javasolja-e elvégezni, vagy ha a javítást érdemes elvégezni várjak-e addig mert gondolom akkor a váltóolajat+szűrőt is cserélni kell??

Várom válaszát
maradok tisztelettel GG

Re: gondagabor@citromail.hu

(Unios autójavító, 2012.07.30 20:47)



Tisztelt Gábor!

A lock-up szelep csere után kb 50% az esély arra , hogy megszűnik a jelenség / tapasztalat/.

A szeleptest javítása vagy cseréje esetén minden esetben megszűnik. Szerintem az olajcserét célszerűbb a javítással egybekötni. A lock-up szelep cserélye+ szervizelés megvárható. Az új vagy javított szeleptömb esetén a javítás 1-3 nap, ez az alkatrész beszerzéstől függ. Ez a beavatkozás csak az említett jelenséget szűnteti meg. Egy automata váltóval szerelt jármű esetében bármelyik pillanatban előfordulhat egy komolyabb meghibásodás / itt az 5-6 éves , 100-200,000km futásteljesítményre gondolok/. A 722.6 esetében - panelhiba, converter hiba , szabadonfutó átszakadás...../.


Üdvözlettel: Sándor.

keszthelyi87@freemail.hu

(Keszthelyi Sándor, 2012.07.30 20:29)

Tisztelt Uram!

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automata autóm van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerint milyen jellegű hibával állok szemben?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:KS

Válasz
Re: keszthelyi87@freemail.hu
(unios autójavító, 2012.07.30 20:03)



Tisztelt Sándor!

A GM 5L40E típusú hajtóműnél a jelenség típushiba. A kezdeti tüneteket a converter áthidaló tengelykapcsoló / lock -up/ csúszása okozta. Ezután a lock-up tgk súrlódó felületéről levált törmelék eltömítette az olajszűrőt és nem tudott felépülni a hidraulikus nyomás a rendszerben. Ez a többi aktív elem meghibásodását eredményezte, és a vezérlőegység a hajtómű megcsúszása miatt beállt szükségfutásra. Ilyen esetben egy komplett nagyjavítás fogja a tüneteket megszüntetni.

Javaslom, hogy olvastassa ki a hajtómű hibatárolóját és a kódok ismeretében hívjon fel.

Üdvözlettel: Sándor.

Köszönöm Gyors válaszát!
És egy ilyen komplett nagyjavítás körülbelül mekkora összegre szokott rúgni?

Előre is köszönöm!

Tisztelettel:KS

Re: keszthelyi87@freemail.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 20:35)



Tisztelt Sándor!

A nagyjavítás ára eléri a 350,000 forintot. A javításhoz kb 3 napra kell mellőznie a járművét. Amennyiben a javítás esedékes lesz , kérem előtte egyeztessünk telefonon időpontot.

Üdvözlettel: Sándor.

gondagabor@citromail.hu

(Gonda Gábor, 2012.07.30 20:00)

Kedves Sándor!

Köszönöm a gyors választ, Tudna e körülbelüli arat mondani mennyibe kerülne a javítás illetve szükséges e, milyen problémákat okozhat ha így marad?
köszönettel várom válaszát üdv gg


Tisztelt Gábor!

A 722.6 típusú / Mercedes/ hajtóműveknél a jelenség típushiba . Igaz a legtöbb esetben a hidegebb évszakokban jelentkezik a reggeli hidegindítások után. Ennek az oka a konverter áthidaló tengelykapcsoló indokolatlan zárása / Lock-up funkció/, amit a hidraulikus szeleptömb hibája okoz.

Lehetséges megoldások:

- Lock-up szelep csere
-Lock-up szelep csere + hidraulikus szeleptömb javítása
- Új komplett szeleptömb csere.

Az , hogy a jármű megvásárlása után egy váltószervízt tervez ," autószerető" gondos tulajdonosra utal. Ez nagyon helyes. De véleményem és tapasztalatom alapján 99% , hogy nem szünteti meg a jelenséget. Az 1%-os kiskaput meghagyom magamnak:).

Üdvözlettel: Sándor.

Re: gondagabor@citromail.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 20:10)


Tisztelt Gábor!

A reggeli "lefulladásos kellemetlenségen" kívül nem okoz problémát a jelenség, de a hidegebb évszakok előtt javasolt a javítás, mert egyre sűrűbben és hosszabb ideig fogja tapasztalni a jelenséget.

Tisztelt Gábor!

A 722.6 típusú / Mercedes/ hajtóműveknél a jelenség típushiba . Igaz a legtöbb esetben a hidegebb évszakokban jelentkezik a reggeli hidegindítások után. Ennek az oka a konverter áthidaló tengelykapcsoló indokolatlan zárása / Lock-up funkció/, amit a hidraulikus szeleptömb hibája okoz.

Lehetséges megoldások:
- a hajtómű szervízköltsége /szűrő+ olaj+ tömítés+ Mdíj 25,000ft/
- Lock-up szelep csere / 25,000ft/
-Lock-up szelep csere + hidraulikus szeleptömb javítása / 135,000ft/
- Új komplett szeleptömb csere. / ?? kb 300,000ft/

Az , hogy a jármű megvásárlása után egy váltószervízt tervez ," autószerető" gondos tulajdonosra utal. Ez nagyon helyes. De véleményem és tapasztalatom alapján 99% , hogy nem szünteti meg a jelenséget. Az 1%-os kiskaput meghagyom magamnak:).

Üdvözlettel: Sándor.

keszthelyi87@freemail.hu

(Keszthelyi Sándor, 2012.07.30 19:21)

Tisztelt Uram!

Egy 2003/11-es BMW E46 330D Automata autóm van. A problémám a következő: 1 hónapja kezdte el, hogy 100 km/h-ás kigyorsításról alul, középen furcsa "rángató, vagy inkább rúgó" érzés volt tapasztalható. Idő közben rájöttem hogy 2000 és 2500as fordulat között jön elő a hiba, ugyanis nagyobb gázadásnál ez nem jelentkezik. Sajnos a dolog tovább súlyosbodott, mert szerintem összefüggésben van a következő hibával. Ma menet közben a műszerfelon a "D" betű mellett kigyulladt egy fogaskerék ikon a közepén egy felkiáltó jellel, és miután megálltam az autóval először nagyon nehezen, azután pedig egyáltalán nem lett hajtás. 10-15 mp-es pihentetés(Autó leállít) után egy 50 méter megtételére képes a jármű, utána pedig ismét pihenő. Ön szerint milyen jellegű hibával állok szemben?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel:KS

Re: keszthelyi87@freemail.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 20:03)



Tisztelt Sándor!

A GM 5L40E típusú hajtóműnél a jelenség típushiba. A kezdeti tüneteket a converter áthidaló tengelykapcsoló / lock -up/ csúszása okozta. Ezután a lock-up tgk súrlódó felületéről levált törmelék eltömítette az olajszűrőt és nem tudott felépülni a hidraulikus nyomás a rendszerben. Ez a többi aktív elem meghibásodását eredményezte, és a vezérlőegység a hajtómű megcsúszása miatt beállt szükségfutásra. Ilyen esetben egy komplett nagyjavítás fogja a tüneteket megszüntetni.

Javaslom, hogy olvastassa ki a hajtómű hibatárolóját és a kódok ismeretében hívjon fel.

Üdvözlettel: Sándor.

gondagabor@citromail.hu

(Gonda Gábor, 2012.07.30 17:45)

Tisztelt Uram!

Van egy 2006-os Grand Cherokee 3.0crd autóm. Az a jelenség, hogy amikor beindítom hidegen és indulnék berakom R vagy D fokozatba néha lefullad a motor. Amikor üzemmeleg a motor+ a váltó ez a jelenség megszűnik. egyébként szépen vélt fölfelé lefelé, ovatosan és ha nyomom neki akkor is. Tudna e segíteni hogy mi lehet az oka Az autót most vettem 2hete most készülök váltóólaj cserére (216e km Van a motorban) remélem ez megoldja már ha ez váltóprobléma..-

Várom válaszát üdv GG

Re: gondagabor@citromail.hu

(unios autójavító, 2012.07.30 19:54)



Tisztelt Gábor!

A 722.6 típusú / Mercedes/ hajtóműveknél a jelenség típushiba . Igaz a legtöbb esetben a hidegebb évszakokban jelentkezik a reggeli hidegindítások után. Ennek az oka a konverter áthidaló tengelykapcsoló indokolatlan zárása / Lock-up funkció/, amit a hidraulikus szeleptömb hibája okoz.

Lehetséges megoldások:

- Lock-up szelep csere
-Lock-up szelep csere + hidraulikus szeleptömb javítása
- Új komplett szeleptömb csere.

Az , hogy a jármű megvásárlása után egy váltószervízt tervez ," autószerető" gondos tulajdonosra utal. Ez nagyon helyes. De véleményem és tapasztalatom alapján 99% , hogy nem szünteti meg a jelenséget. Az 1%-os kiskaput meghagyom magamnak:).

Üdvözlettel: Sándor.

Kispest, Wekerle

(Tamás, 2012.07.30 13:31)

Tisztelt Uram!
Audi A6 AVANT 2.5 TDI, motorkód AYM, teljesítmény: 114KW/h gyártva 2001 dec.
Jelenség:
- Már üzemben minimum 25 perce, zöldnél, féket felengedve lefulladt kúszás helyett, összesen egyszer, több probléma aznap már nem volt.
- Mintegy 24 óra múlva, már üzemben 8 perce, féket felengedve D-R-ig világítva megállt, fék lenyomhatatlanná vált, kézzel N-be téve fel lehetett vontatni a trailerre.
kérdéseim:
- Mi lehet a hiba és mennyiért javítanák, továbbá,
- honnan tudhatnám meg a sebességváltó típusát, mert a forgalmiban nincs jelölve.

Re: Kispest, Wekerle

(unios autójavító, 2012.07.30 19:44)



Tisztelt Tamás!

A hajtómű típusa ZF 5HP 19-es.

- a "fékpedál felkeményedése nagy valószínűséggel a vákumszivattyú és a fékrásegítő közötti vezeték / vákum tömlő/ tömítési folytonosságának a hiánya miatt áll fenn. Ez a vezeték kapcsolatban áll a motor feltöltő/ turbó/ rendszerével is , és azt sem lehet teljesen kizárni , hogy ezért állt be a hajtómű szükségfutásra.

Kérem olvastassa ki a motor és a hajtómű hibatárolóját . A kiolvasott kódok ismeretében hívjon fel.

Üdvözlettel: Sándor.

godogabor46@gmail.com

(Godó gábor, 2012.07.30 11:05)

Tisztelt szervíz!
Nemrég vásároltam egy 2002-es 1,9 pd tdi sharant tiptronic váltóval. A hibajelenség a következő: ha beindítom reggel a motort és elindulok a váltó nem vált fel egyesből, manuálisan sem (ilyenkor azt jelzi hogy kettesben van) utána ha bemelegszik hibátlan. Viszont ha kb. ha 3-5 percet járatom álló helyben, akkor hibátlanul működik a váltó. Megnézték gépen fokozatellenörző időszakos hibát ír a gép, de itt megállt a tudomány. Az autóban 225 ezer km van és sztem még nem volt a váltóban olajcsere. Viszont a márkaszervízben azt az információt kaptam, hogy japán váltó van rajta és abban nem kell olajat cserélni.
Mi lehet a baj?
Válaszát előre is köszönöm!


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »