Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nyíregyháza

(AudiMiki, 2012.08.06 19:23)

Tisztelt Szakértő!

Audi 2,5 tdi, triptonic váltó, 2000 évjárat. ZTE jelzésű váltó van alatta, ami kb. 2 éve félig meddig fel lett újítva. Teljesen jól működött amíg nem darálta be a difi fogaskereket. Megjavították, kicserélték a házat, olyanra amiben jó volt a difi. Azóta ha bemelegszik a kocsi és gondolom a váltóolaj, R-be rakva ránt egy nagyot, majd tolatva is rángat a kocsi, valamint, ha D-be rakom R-ből akkor is ránt egyet. Persze ezt nem mindig csinálja, csak...ha van kedve. :) A szervizben azt mondták állítani kell az előtöltésen. Elvittem, állítottak rajta, de semmi nem változott.
A kérdés: nagy bajt tud ez vajon csinálni? Vajon, hogy lehet, hogy előtte nem produkált ilyet a kocsi? Elállitgathatták? Mi lehet a baja, milyen összegű lehet a javítás?

Köszönettel, Miki

Re: Nyíregyháza

(unios autójavító, 2012.08.13 11:36)



Tisztelt Miklós!

A ZF 5 HP 19-es hajtóműnél a hátramenet részleges vagy teljes megszűnése típushiba. Nem kizárt, hogy a jelenség fokozottabban fog jelentkezni és a hátramenet végleges megszűnését eredményezi. Ilyen esetben a javítás összege 180,000ft.

Üdvözlettel: Sándor.

Kezdivasarhely -Erdely

(Varga Barna, 2012.08.06 10:22)

Peugeot 407 SW van (2005), nem mutatja a sebeseget (neha- neha elindul) . Hol van a sebeseg olvaso, lehet segiteni rajta?
Udv. Barna

Re: Kezdivasarhely -Erdely

(unios autójavító, 2012.08.13 11:33)



Tisztelt Barna!

Amennyiben a hajtóműben elhelyezkedő kimenő fordulatszám jeladó lenne a hibás , akkor a hajtómű beállna szervizállásba. Véleményem szerint nem a hajtóműben kell a jelenség okát keresni.

Üdvözlettel : Sándor.

ZF4HP20 néha ránt

(PugV6, 2012.08.06 10:19)

Tisztelt Uram!

Peugeot 406-os ZF4HP20-as váltó, már volt pár éve felújítva, olajpumpa, konverter, stb. Most néha az a jelenség jön elő, hogy fékezéskor visszakapcsolás közben ránt egyet alsóbb fokozatba és a motorfék is ilyenkor megjelenik. Teljesen véletlenszerűen csinálja normál menetben. Néha, hidegen elindítást követően, R-be téve is ránt, csattan egyet. Felfelé váltáskor vajpuha, esetek 90%-ban fékezéskor is hibátlanul, csendben, működik, nem ugrál a fokozatok között, hibátlan. Az a kérdésem, hogy mi okozhatja a véletlenszerű visszakapcsoláskor megjelenő problémát, és hidegern R-be téve a rántást.

Köszönettel!

Tamás

Re: ZF4HP20 néha ránt

(unios autójavító, 2012.08.13 11:27)


Tisztelt Tamás!

A leírt jelenséget a hidraulikus szeleptömb hibája okozza / veszteség a hidraulikus szeleptestben vagy a mágnesszelepek mechanikus meghibásodása/ . Egy új szeleptömb ára kb: 300,000ft. Megmondom őszintén, hogy még senki nem vásárolta meg az új tömböt hasonló tünetek fennállása esetén, inkább egy jó állapotú használt vezérlést " vadásztak" a hiba megszüntetése érdekében.

Üdvözlettel: Sándor.

Tatabánya

(Tóth Zoltán, 2012.08.05 23:35)

Tisztelt Sándor Kérdésem az lenne vojager v6 3000 a670 tip valto, hogy mi kapcsolja a hátramenetnél, hogy csak egy sebesség legyen és ne vátson?

Re: Tatabánya

(unios autójavító, 2012.08.13 11:23)



Tisztelt Zoltán!

A hátramenet kapcsolását a fokozatkiválasztó dugattyú biztosítja / amit a kapcsolórudazat mozgat/.

Üdvözlettel: Sándor.

zsoltovich@gmail.com

(Zsolt Gábor, 2012.08.05 22:59)

Tisztelt szakértő!

Köszönöm gyors válaszát. A felmerült kérdésre azt tudom mondani, hogy a rángatás pillanatában mindig megnő a fordulatszám (ezek szerint hajtómű hiba). Az autó korára való tekintettel mérlegelnem kell, hogy megéri-e a javíttatás. Az lenne a kérdésem, hogy mibe kerülhet (minimum-maximum) a javítás!

Köszönettel!

Zsolt Gábor

Re: zsoltovich@gmail.com

(unios autójavító, 2012.08.13 11:20)


Tisztelt Gábor!

A jármű forgalmi értékét figyelembe véve mindenképpen egy bontott hajtómű beszerzése a gazdaságosabb megoldás, mivel a CD 4E hajtómű nagyjavítása eléri a 300,000 forintos összeget.

Üdvözlettel: Sándor.

Mátészalka

(Tibor, 2012.08.10 08:45)

Köszönöm a minden részletre kiterjedő segítségét!

Tatabánya

(Tóth Zoltán, 2012.08.03 21:22)

Tisztelt Sándor Már korábban beszéltünk egy krysler vojager v6 3000-es a 670-es automata váltóról,probléma abbol adódott hogy elment a hátramenet egy kövérebb gáztól ezt hejre is hoztam a fékszalagot nyomó dugattyu gumigyurüjét cseréltem ki és jó lett, de sajna azóta csak előre is egy fokozat van ugyan az mint hátra. Mit hibázhattam el az összerakásnál. Elötte tökéletessen működött a váltó.

Re: Tatabánya

(unios autójavító, 2012.08.05 20:09)



Tisztelt Zoltán!

A jelenséget nagy valószínűséggel vagy a hidraulikus szeleptömbben , vagy a röpsúlyos regulátorban beszorult szelep okozza. A vezérlőhuzal /rudazat/ túlzott előfeszítése is okozhat hasonló tüneteket. természetesen feltételezve , hogy a belső szerkezeti egységek tömítenek. / pl. Kick-down fékszalag dugattyúja/

Üdvözlettel Sándor.

Szekszárd

(Gábor, 2012.08.05 13:02)

Volvo S80 2.4; 6 sebességes automata 2007 évjárat, 136KW.
A probléma a következő:
6. fokozatban való haladásnál erőteljes gyorsításkor a váltó vissza kapcsol 4.-be és ahogy felkapcsol 5.-be felpörög a motor (régen úgy mondtuk, hogy lukra váltottunk). ilyenkor gázelvétel hatására találja meg a fokozatot. Főleg üzem meleg állapotban fordul elő. Ha átteszem kézi üzemmódba, akkor óvatos gázadás mellet ez a hiba kikerülhető. ( nem szűnik meg csak kikerülhető). Tolatáskor emelkedőnek, vagy gödörből, kátyúból való, vagy hirtelen gázadásra nagy éles csattanás(ok) és rángatás.
Mi lehet az ok? A javítás menete, esetleg ár?
Köszönöm előre is!
Gábor

Re: Szekszárd

(unios autójavító, 2012.08.05 20:00)


Tisztelt Gábor!

A TF 80 SC hajtóműnél a kapcsolási átmeneteknél érezhető rendellenességet a hidraulikus szeleptömb kopásából adódó nyomásveszteségek okozzák , ami az üzemi hőmérséklet emelkedésével fokozódik. Ilyen esetben egy komplett új hidraulikus szeleptömb fogja a tüneteket megszüntetni / szeleptest+ olajcsere+ M díj 300,000 forint költséget jelent/ , a beavatkozás megvárható kb 3 órát vesz igénybe. Mindenekelőtt javasolnék egy diagnosztikát annak érdekében , hogy a hátrameneti fokozatban hallható zaj forrását behatároljuk.

Üdvözlettel: Sándor.

zsoltovich@gmail.com

(Zsolt Gábor, 2012.08.05 11:23)

Tisztelt szakértő!

Egy 1996-os (MK I.) Ford Mondeom van, CD4E 4 fokozatú automata sebességváltóval.
A panaszom a következő lenne. Menet közben változó megtett távolság és idő után, elkezd rángatni a kocsi, a fordulatszám megugrik, a sebesség s a nyomaték lecsökken. Ha leveszem a lábam a gázról, mintha keresné a megfelelő sebességet, s ha leállok, utána újra rendesen működik rövidebb-hosszabb ideig. Most a napokban esett át az autó benzinszűrőcserén, olaj és olajszűrő cserén (motor), légszűrő-pollenszűrő cserén, Klíma tisztítás, feltöltés, levegőmennyiségmérő tisztításon. Ezek nem javítottak a dolgon, csak leírtam, hátha tisztább lesz így a kép. Legutóbbi esetnél 120 km megtétele után jelentkezett a probléma, s hazáig nem is tűntek el a tünetek.Ide tartozik még, hogy a váltót 2011. áprilisában szerelték be (használtan), s akkor új olajat s szűrőt is kapott!

Válaszát előr is köszönöm!

Re: zsoltovich@gmail.com

(unios autójavító, 2012.08.05 19:54)



Tisztelt Gábor!

Javasolnám , hogy látogasson el hozzánk egy menettesztre annak érdekében, hogy el tudjuk dönteni a jelenség okát / motorikus vagy hajtómű meghibásodás okozza/. Ha a rángatás pillanatában a fordulatszám pozitív tartományba változik akkor hajtómű meghibásodás okozza/

Üdvözlettel: Sándor

1145 Bp. amerikai út

(Kowa, 2012.08.04 22:21)

Tisztelt szakértő!

Autóm típusa: 2003-as AUDI A6 2500 CM3 dízel. A váltó 6 fokozatú automata (multitronik, vagy tiptronic, nem tudom mi a különbség). A probléma, hogy alacsony sebességnél, kb. 20 és 70 km/hóra között, gyorsításnál majdnem mindig rángat a motor. Ha rálépek a gázra és visszavált, akkor nem teszi ezt. Ezen kívül valamilyen fémes, üveges surlódás hangot is hallok néha. Voltam korábban egy váltószerelőnél vele. Azt mondta, hogy szinte biztosan cserélni kell, de ne örüljek, mert szerinte akkor sem lesz jó soha. "Ő azon is csodálkozik, hogy ilyen váltóval egyáltalán a Balatonig le lehet menni." Tudom, hogy nem olcsó "mulatság" egy ilyen javítás, de várom a véleményüket. még sokáig szeretném használni az autót, még akkor is, ha rá kell költenem. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Re: 1145 Bp. amerikai út

(unios autójavító, 2012.08.05 19:49)



Tisztel Uram !

A Multitronic hajtóműnél az Ön által említett jelenséget a legtöbb esetben az előremeneti tgk hidraulikus veszteségéből adódó nyomásveszteség okozza. Azt , hogy a javítás mekkora összeget jelent csak a hajtómű szétszerelése után lehet pontosan meghatározni. / lác, kúp, sugárszivattyú ház... állapota ?/

Ennél a típusú hajtóműnél csak az olaj és a belső+ külső szűrő ára magában 100,000ft. A legrosszabb esetben egy nagyjavítás ára elérheti a 7-800.000 forintot is . Nem véletlenül szüntettük meg a CVT hajtóművek javítását. Amennyiben felhív szívesen megadom au illetékes kolléga telefonszámát.

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest

(Krisztián, 2012.08.04 20:35)

Tisztelt Sándor!
Van egy Mitsu motoros autómata 3000 Plymouth Voyagerem . 10 000 kilométerrel ezelött teljes váltófelújjításon esett át. Állítólag mindent kicseréltek,fizettem is kemény 470 000 forintot érte.
A mai nap elég meleg volt,hát le Balatonoztam vele. Most beültem és a váltó nem kapcsol csak nagyon magas fordulaton indul el,előre is és hátra is.De amint le veszem a lábasm a gázpedálról,kiáll üresbe. Mit tegyek???
Olaj van benne.

Köszönöm előre is


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »