Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

szt.szabotamas@gmail.com

(Szabó Tamás, 2012.08.22 20:25)

Tisztelt Sándor!

Van egy VW Bora 1.6 benzines (1998.évj) automata váltós autóm, váltásoknál rángat, illetve lassításkor beremeg az autó (olyan mintha nem váltana vissza). Kérdésem, hogy mi lehet a probléma és javítható -e, vagy már nem érdemes, illetve hogy tudják e vállalni?
Köszönettel: Tamás

Re: szt.szabotamas@gmail.com

(unios autójavító, 2012.08.24 12:09)



Tisztelt Tamás,

A jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló indokolatlan zárása / részleges/ okozza. Ennek az oka a hidraulikus szeleptömb meghibásodása. A javítás esetleges időpontja miatt kérem hívjon fel a jövő héten.

Üdvözlettel: Sándor.

Golf 1,9 TDI automata

(Kiss János, 2012.08.22 18:44)

Tisztelt Sándor!

Köszönöm a választ és meglepődve olvasom,hogy 4.-ben mennyinek kellene lenni a fordulatszámnak!
Nekem 4.be 3000-et pörög és bizony a váltó negyedikben van,mert kipróbáltam kézzel visszaraktam 3.
fokozatba és bizony nagyon felpörgött.
Lehet,hogy más fajta váltó van felrakva? Meg tudom ezt itthon nézni valami szám alapján,ami a váltóra van írva?
Előre is köszönöm a választ!!
Jani

Re: Golf 1,9 TDI automata

(unios autójavító, 2012.08.24 12:05)


Tisztelt János,

A 4. fokozatban az adott sebességhez tartózó megemelkedett motorfordulatot két probléma is okozhatja:

- a converter áthidaló tengelykapcsoló zárásának a hiánya / nincs lock-up funkció/
- vagy esetleg nem megfelelő áttételű hajtómű van beépítve / amit Ön is említett a kérdésében/

Kérem írja meg a jármű alvázszámát, hogy be tudjuk azonosítani az autóhoz tartozó váltókódot.

Üdvözlettel: Sándor.

Ukrajna kárpátalja

(Viktor , 2012.08.23 13:26)

opel omega
1997
2000
benzin
az autó nagyon nehezen indul el nem veszi a fokozatokot és nem bir menni előre is köszönöm.

Szlovákia

(Krisztián, 2012.08.22 17:36)

Tisztelt Sándor!
A kérdésem az lenne, milyen gyakran javasolt olajat cserélni egy AW 55-50 SN típusú hajtóműben (Alfa 166 JTD)? A gyári olaj kb. 100 000km (1,5-2 éve) környékén lett lecserélve nálatok, de már nem emlékszem a javasolt csereintervallumra.
Köszönettel
J.Krisztián

Re: Szlovákia

(unios autójavító, 2012.08.22 17:45)



Tisztelt Krisztián,


A mi általunk javasolt csereintervallum 2év/ 40,000km. Amennyiben a szervizelés esedékes lesz , kérem előtte egyeztessünk telefonon időpontot. / Aug 27.-ig szabadság miatt zárva van a műhelyünk. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

Üdvözlettel: Sándor.

Gyöngyös Farkas T. u

(Varga Ákos, 2012.08.21 22:38)

Tisztelt Doki!
Suzuki Baleno 1.6 1999évj.
A jelenség mostanában kezdődött 2-be váltáskor durván vált le,a többi fokozat rendben. Óraállás 172000km
Előre is köszönöm.

Re: Gyöngyös Farkas T. u

(unios autójavító, 2012.08.22 17:33)


Tisztelt Ákos,

Az Ön által leírt jelenséget / AW 60-40LE / amennyiben csak visszakapcsoláskor jelentkezik , akkor nagy valószínűséggel vezérlési probléma okozza . Egy új hidraulikus szeleptömb ára nincs arányban a jármű forgalmi értékével , ezért ilyen esetben egy jó állapotú bontott egység beépítése javasolt.

Üdvözlettel: Sándor.

Üdvözlettel : Sándor.

Opel Vectra 1.6 16V - 1997

(Gábor, 2012.08.21 13:33)

Tisztelt Sándor,

a címben szereplő autónkról szeretnék kérdezni: (csak) hidegindításkor, ha "D"-be tesszük a váltót, akkor néhány másodpercig úgy indul az autó, mintha manuális váltóval csúsztatnánk a kuplungot, de ez a hibajelenség 2-10másodpercen belül megszűnik és szépen elindul az autó; főleg, ha a kis gázzal indítunk. Ugyanezt a hibát nem csinálja, ha váltót induláskor 1-s fokozatba tesszük. Azt szeretném megtudni, hogy milyen javítási költségre számíthatnánk a hiba kijavításra?

Köszönettel: Gábor

Re: Opel Vectra 1.6 16V - 1997

(Unios Autójavító, 2012.08.22 17:21)

Tisztelt Gábor,

Mivel fix 1 karállásban a tünet nem észlelhető, ezért a jelenséget hidraulikus vezérlési hiba okozza.
Javasolnám, hogy tegye le az autóját egy éjszakára vagy a reggeli órákban, hogy mi is tapasztalhassuk hideg üzemállapotban a rendellenességet.

Nyitás: augusztus 27.-n reggel 8 órakor.
Időpont egyeztetés telefonon.

Üdvözlettel: Sándor

Wekerle

(Tamás , 2012.08.21 12:39)

Tisztelt Uram!

Audi A6 AVANT 2.5 TDI, motorkód AYM, teljesítmény: 114KW/h gyártva 2001 dec.
"értő ismerős" szerint 6 sebességes automata váltó, a multitronic elnevezés valahol leírva rémlik, de nem találom a forrását.
Hiba beállta:
- Egyszer lefulladt kúszás helyett, másnap pirosnál P-ből D-be nagyot rántva megállt. (Valószínűleg az átgondolatlan próbálgatások hatására a fék is felkeményedett, de ez mostanra megszűnt. Ezzel összefüggésben van talán, hogy az amúgy alacsony töltöttségű akkumulátor az 4-5 próbálkozás során akkor végképp lemerült.)
További információk:
- Indítva, P-ben, reagál a gázpedálra, a motor felpörgethető.
- Áttéve D-be, vagy R-be, a megfelelő menetirány felé nagyot lódulva állva marad.
- Visszatéve P-be, már csak alapjáratot enged, a gázpedálra nem reagál, marad a közel 900-as fordulat
- Motor újraindítás után a jelenségsor reprodukálható.
- A fenti próbákat követően kiolvasott hibakódok:
- Motor: OK.
- DTCs (3) :
- 18149 Kuplung max hidraulikai nyomás elérve
- 18181 Hidraulikai nyomás 1. szenzor túl erős jel
- 18165 Feszültség +30 nyitott áramkör
Kérdéseim:
- Javítható?
- Mennyiért?

Fáradozását ismételten köszönve:
Tamás

Re: Wekerle

(Unios Autójavító, 2012.08.22 17:17)

Tisztelt Tamás,

A leírt hibakódok alapján egyértelműen CVT Multitronic hajtóművel van az autója szerelve, aminek a javítását a mi műhelyünk nem vállalja.

Amennyiben felhív telefonon, szívesen megadom az illetékes kolléga telefonszámát.

Üdvözlettel: Sándor

A6 2.5 TDI Quattro Tiptronic 2000-es évj. 290 e km.

(Levi, 2012.08.21 09:16)

Kedves Sanyi!
A hiba a következő: már régebben is előfordult, hogy melegen hátramenetben rángatott az autó. Volt olyan probléma is, hogy indulásnál, ha nagy gázt adtam, egy nagyot rántott az autó. Az is előfordult, hogy előzésnél, amikor gázt adtam, a kipörgésgátló nem engedte gyorsulni az autót. Ilyenkor, ha visszavettem a gázadásból, akkor helyre állt. Tegnap viszont már egyenletes tempónál csinálta, hogy elment belőle az erő. Nagyobb fordulaton ment, mint kellett volna. Hazaértünk, és azóta a parkolóból sem tudok kiállni, mert hiába teszem be R-be, csak pörög a motor, de meg sem moccan. Ezek alapján kérem, írja meg, hogy mi lehet a probléma, és nagyságrendileg mennyibe kerül a javítása?
Köszönöm válaszát!
Üdv
Levi

Re: A6 2.5 TDI Quattro Tiptronic 2000-es évj. 290 e km.

(unios autójavító, 2012.08.22 17:08)



Tisztelt Levi,

A ZF5HP19-es hajtómű esetében a hátramenet részleges vagy teljes megszűnése típushiba.
Mivel az Ön esetében az előremeneti fokozatoknál is csúszás érezhető, ezért nagy valószínűséggel egy nagyjavítás fogja csak a tüneteket megszüntetni.

Viszont, mielőtt ezt véglegesen kijelenteném, javaslom hogy látogasson el műhelyünkbe egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára.
Műhelyünk augusztus 27.-n nyit reggel 8 órakor.
Telefonos bejelentkezés szükséges.

Üdvözlettel: Sándor

2711 Tápioszentmárton

(Hangyás András, 2012.08.20 17:30)

Udv
Van egy e46 320 d touringom M pakett 2004 sport kapcsolos automata váltos autom , melynek a váltoja hidegbe álltalába ( az álltalába alatt ugy értem hogy az utobbi 1 honapba 5 utbol 4x csinálta ) . Hintáztatja a fordultato ugy hogy az egész auto leng tolle és ez olyan 1400 és 1600 fordultat korul álla mutato és ugy lengeti hogy lesik 1200 ra és utánna 1700ig fellenditi ezt megcsinálja tempomat kozbe is 60km/h val mentem ott áll a mutato 1500as fordulat kornyékén és akkor megcsinálta !!
Mi a tapasztalat és vagy a megoldás mert mondtak olyat hogy a viszkokuplungnak van baja más valami elektromos gondra gyanakszik !! ??? Elvileg olajcsere nem volt még a kocsin én sajnos 3. tulaja vagyok az elozonél tuti nem volt .

Re: 2711 Tápioszentmárton

(Unios Autójavító, 2012.08.22 17:04)

Tisztelt András,

A GM 5L40-E hajtómű esetében a jelenséget a konverter áthidaló tengelykapcsoló csúszása okozza ( nem tud létrejönni a fix erőzáró kapcsolat)
Ilyen esetben sajnos egy komplett nagyjavítás szükséges.
Ennek az összege munkadíjjal együtt eléri a 350.000 ft-ot.
Az ár a következőket tartalmazza:
Felújított konverter
Felújított olajszivattyú
Vulkanizált dugattyúszett
Tömítésgarnitúra
aktív súrlódóelemek
Szűrő+olaj
munkadíj

Üdvözlettel: Sándor

Gol 3 váltó ésszerűtlen működése

(Kiss János, 2012.08.19 15:05)

Tisztelt Sándor!

Golf 3 1,9 TDI-t vettem pár napja és szerintem borzalmas a programozása a váltónak.
4.-be 60-70 km/h között vált. A városban 3. sebességben megyek végig,nem vált feljebb,felesleges pörgeti a motort.
Ez így normális vagy lehet ezeket programozni mondjuk úgy,hogy 45 km/h-nál felváltson 4.be?
(A V6 Calibrám is automata,de azzal elautóztam 130 e km-t,de azzal akár 45 km/h-nál is el tudom váltatni 4.-be a váltót)
Nagyon várom válaszát,amit előre is köszönök!
Jani

Re: Gol 3 váltó ésszerűtlen működése

(Unios Autójavító, 2012.08.22 17:00)

Tisztelt János,

A hajtómű átkapcsolási fordulatszámok az elektronikus vezérlőegységbe vannak programozva.
Amit nem lehet ennél a típusnál megváltoztatni (tudomásom szerint)

Az adott jármű motorja 100km/órás sebességnél 4. fokozatban kb. 2000 ford/perc fordulaton üzemel.
Ebből adódóan 45km/h sebességnél a motor fordulatszáma 1000ford/perc környékén lenne, ami a motorban a töltetcsere veszteségek miatt nem üzemanyag fogyasztás csökkenést, hanem inkább emelkedést és káros vibrációkat okozna.

Üdvözlettel: Sándor

2083. Solymár Ifjúság út 4.

(Háda Zoltán, 2012.08.20 12:01)

Tisztelt Sándor!
2001-es Passat 2.5 V6 TDi 4motion tiptronik váltós autóm van. Két éve vettem eddig semmi baja nem volt. Nemrég elkezdte csúsztatni a sebességeket , P-ből kivételkor a váltó sokszor nagyot kattant. D-ben pedig kisebb sebesség fokozatokat mintha dobálta volna... nagyobb fokozatban mintha jó lett volna. Próbáltam az autót nem használni ...és kímélni. Kérdeztem pár szerelőt de azok mind mind mást javasoltak! Volt aki egyenesen azt mondta hogy mekkora marha vagyok hogy ilyen szar kocsit vettem ! :) Hát köszi minden szerelőnek megvan az ISTEN autója és csak az számít semmi más! Én mindig úgy választottam kocsit hogy jól érezzem is benne magam :) Szeretném ha elmondaná a véleményét az én váltóm esetleges hibájáról és javítási költségéről... !!! ( azt még elmondom hogy a váltóban az olajat lecseréltettem -gyári VW olajjal ) ...az olaj nagyon gáz volt de utána kicsit jobb lett a helyzet viszont igazából semmit sem változott!!! Tegnap már az autó R fokozatban szinte meg sem akart mozdulni ...csak a motor forgott... már nem használom mert nagyobb bajt nem akarok. Mivel a sok "hozzáértő" okoskodásnak nem hiszek.... Egy napig keresgéltem a neten mire ide tévedtem és ez az egyetlen oldal tűnik objektívnek és őszintének ...nem utolsó sorban HOZZÁ ÉRTŐNEK ÉS PROFINAK !!! ...válaszát előre is köszönöm !
Üdvözlettel: Háda Zoltán


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »