Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Törörkbálint

(P511, 2012.08.26 14:23)

Tisztelt Sándor!

Van egy 2004-s évjáratú Opel Zafirám.
1.8-as benzines,autómata.
Szeretném lecserélni a váltóban az olajat.

Kérdésem a következő:
milyen olajat tegyek bele?
nagyjából mennyi fog belőle lejönni?
Előzőleg egy Pajeróban cseréltem,ott a nívó pálcánál lehetett feltölteni,itt az opelnál is ez a módja???


Segítségét előre is köszönöm!!!

Üdvözlettel: János

Re: Törörkbálint

(unios autójavító, 2012.08.26 21:50)



Tisztelt János,

Az olajspecifikáció amit ajánlunk: Gyári GM ATF vagy bármelyik gyártó DEXRON III-as teljesítményszintű terméke. A folyadék betöltése a szintellenőrző pálca csövén keresztül történik. A szintet járó motornál "P karállásban kell ellenőrizni. / kb 3,5-4 Liter folyadékot tud leengedni/

Üdvözlettel: Sándor.

VW T5 Multivan váltóolaj csere

(Sonnevend Tamás, 2012.08.26 11:05)

Olvastam a kb. 1 hónappal ezelőtt, hogy hosszú távon mire számíthatunk a T5 Multivan Aisin váltójával kapcsolatban. Sajnos ezt a váltót is úgy gyártották, hogy nem kell benne olajat cserélni. Én elfogadom, hogy ennek ellenére fontos lenne, de hogyan tudják megoldani az olaj, illetve szűrőcserét? Csak leszerelve megbontással? Állítólag, ha bontás nélkül engedik le az olajat, csak a fele jön le. Így van értelme?
Köszönöm válaszát, előre is!

Re: VW T5 Multivan váltóolaj csere

(unios autójavító, 2012.08.26 21:46)



Tisztelt Tamás,


Az ATF folyadékot lehet és kell is cserélni . A mi általunk javasolt csereintervallum 2év / 40,000km. Amennyiben a szervizelés esedékes lesz kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon.

Üdvözlettel : Sándor.

lasgabesz@freemail.hu

(Laskai Gábor, 2012.08.25 23:12)

Jó napot kívánok!
2006-os 1.9 pdtdi DSG Octaviám csinálja újabban, hogy lefelé váltáskor 2-be, de főleg 1-be váltáskor megállás előtt beránt. 90ezer km, 60ezernél olajcsere szakszervizben megvolt.

Re: lasgabesz@freemail.hu

(unios autójavító, 2012.08.26 21:43)



Tisztelt Gábor,

A műhelyünk a CVT és a robotizált hajtóművek javítását nem vállalja . Amennyiben a holnapi nap folyamán felhív, szívesen megadom az illetékes kolléga telefonszámát.

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest

(Sebők Zsolt, 2012.08.25 20:22)

Jó napot.
Egy olyan hibajelenségre kérnék választ,hogy a váltó okozhatja-e?
2005-ös évjáratú e46 320d BMW.
70-80 km-es sebességnél,1600-1800-as fordulatszámnál vibrációt lehet érezni a karosszérián mintha meglazult volna valami.Egyszerűen beráz.De csak ennél a fordulatnál és sebességnél.
Volt e már ilyen problémával dolguk és van-e rá elfogadható megoldás.
Válaszukat előre is köszönöm
Tisztelettel,Sebők Zsolt

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.08.26 21:41)


Tisztelt Zsolt,

Az Ön által leírt jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló / lock-up/ nem megfelelő zárása okoz, mivel nem jön létre a fix erőzáró kapcsolat. Ilyen esetben egy nagyjavítás után fog a hibajelenség megszűnni . Ennek a beavatkozásnak a költsége eléri a 350,000 Forintot.

Üdvözlettel: Sándor.

viragzolee@freemail.hu

(Virág Zoltán, 2012.08.25 16:12)

Üdvözletem!
Vásárolnék egy 1993/08 havi MERCEDES BENZ S 350 TURBODIESEL járművet, melynek a váltója a tulaj elmondása szerint:
A váltó, az előre meneti fokozatokban kifogástalan, csak melegen a hátramenet gyengélkedik.
Mi lehet a hiba, és mennyiért tudná nekem ezt orvosolni?
Előre is köszönöm!
Virág Zoltán.

Re: viragzolee@freemail.hu

(unios autójavító, 2012.08.26 21:36)



Tisztelt Zoltán,


A 722.3/4 hajtóműnél a jelenség típushiba, amit a hátrameneti fékdugattyú repedése miatt bekövetkező hidraulikus nyomásveszteség okoz. A javítás költsége 150,000ft .

Üdvözlettel: Sándor.

Golf 1,9 TDI automata

(Kiss János, 2012.08.25 07:21)

Üdvözlöm Sándor!

Ma reggel megkerestem a váltón lévő számokat és lehet itt van a kutya elásva!
A régi,kiszerelt váltónak a száma:CKZ 22085
A jelenlegi beszerelt váltónak a száma: KX 28036
Ezt az önindító felfogatásánál találtam.
Ezek szerint a felszerelt váltó nem jó az autóhoz.?
A diesel és a benzines váltó elektronikája ugyanúgy kommunikál,nincs semmi ütközés?
Felhívtam az eladót és határozottan azt állította,hogy neki diesel váltóként adták el,elektronikát el sem hozta ez miatt,azt nem cserélt.
A régi váltó is meg van,elhoztam,de azon meg a citrom felőli oldalon van egy lyuk,mert valami kis tengely eltört és kilyukasztotta. Ezt lehet esetleg javítani vagy érdemesebb másik váltót keresnem?
Vagy a kettőből lehet egy jó váltót összerakni?
Nagyon köszönöm a segítségét!!
Jani

Re: Golf 1,9 TDI automata

(unios autójavító, 2012.08.26 21:34)



Tisztelt János,

A jelenleg beszerelt hajtómű azonosító kódjának is 3 karakterűnek kell lennie, kérem ellenőrizze és írja meg. Köszönöm.


Üdvözlettel: Sándor.

9024 Győr

(Nagy Zoltán, 2012.08.24 14:06)

Opel Omega B2 3000 MV6 2000.évjárat (147500km).
Kb. egy hete vettem észre.hogy kb.60km/h-nál 3-asban kiteszi üresbe és csak egy erősebb gázfröccsre húz, de akkor 2-be rakja és onnan vált, már jól. Vagy 3-asba rakom kézzel és akkor szintén jó. Volt olyan is, hogy 2 v. 3-asból indult el D-ben. Viszont azt már régebben észrevettem, hogy ha elveszem a gázt és az autó kigurul, akkor kapcsol egyet, de nagyot rántva, holott már nincs is nyomatékon. És mostanában, ami óta üreseket kapcsol később kapcsol 3-ast, nagyobb fordulaton (kb.2200rpm) , pedig ugyanúgy vezetek, viszont 60-nál már direktbe kapcsol 1500rpm-el.
Hibakódok váltóra: 2db nem azonosítható, 1db hibás fokozat kapcsolás - szervizben.
Tudomásom szerint még nem volt olajcseréje.
Mi lehet a gond és megoldás rá? Köszönöm válaszodat. Üdv.

Re: 9024 Győr

(unios autójavító, 2012.08.26 21:32)



Tisztelt Zoltán,


A jelenség megszüntetése érdekében a minimális beavatkozás amit meg kell tenni , az a 2-3 kapcsoló mágnesszelep cseréje. Amennyiben a "sok" téves kapcsolás még nem okozott károsodást a 3. fokozat aktív elemeiben , akkor van rá esély , hogy elkerülhető egy nagyjavítás.

Üdvözlettel: Sándor.

Szhely

(Tamás, 2012.08.24 11:47)

Tisztelt Sándor,

Egy 2005/12-es BMW 320 DA-val kapcsolatban van kérdésem. Az automata váltó néha érdekes dolgot csinál, de nem mindig, csak bizonyos időközönként. A probléma úgy néz ki, hogy a váltó egyik percről a másikra teljesen indokolatlanul visszavált egyet és magasabban tartja a fordulatot. Ez több fokozatban (3-4-5) is érvényes és csak feljebb forgatva váltja el és közben ránt is egy kicsit. Hosszabb úton utazva a probléma ahogy jött, el is múlik kb. 15-20 perc után. Ennek ellenére zavaró és mostanában gyakrabban csinálja. Főleg városban vettem észre, ahol mondjuk több helyre megyek és a 3-4. elindítás után is ezt szokta csinálni. Zavaró, hogy ahol normális esetben 4-5. fokozatban van a váltó, egyet visszavált és magasabban tarja a fordulatot és csak mondjuk 2500-2800-as tartományban kapcsol feljebb.

Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv:
Tamás

Re: Szhely

(unios autójavító, 2012.08.24 12:37)



Tisztelt Tamás,

A leírtak alapján nagy valószínűséggel a hajtómű vezérlőegysége beáll termikus védelemre. Ennek az oka a hajtóműolaj túlmelegedése, Ezt okozhatja a hőcserélő elszennyeződése, motor hűtőfolyadék túlmelegedése, lock-up funkció hiánya.... Azt sem lehet kizárni, hogy az ATF hőmérséklet jeladó ad hamis fals infót a vezérlőnek amit a vezérlő "elhisz, elfogad" és ezért áll be a termikus védelem.

Ez abban nyílvánul meg, hogy a kapcsolási fordulatszámokat eltolja magasabb fordulatszám tartományba , vagy sok esetben az utolsó fokozat kapcsolása elmarad. Ebből adódóan a vízszivattyú / motor/ és az olajszivattyú / váltó/fordulatszáma is megemelkedik és a hőcserélőben a hőátadás mértéke megnő.

A tünetek jelentkezésekor javasolt egy mérési értékblokk olvasással egybekötött diagnosztika.

Üdvözlettel: SÁndor.

Győr Ady Endre Utca

(István, 2012.08.23 21:28)

Tisztelt Sándor,

a következőkben szeretném a segítségét kérni, egy citroen xantiában van egy ZF 4hp20-as váltóm, aminél a múlt héten jelentkezett az a probléma, hogy P-ből nehezen tudom kivenni sebességbe (a jellegzetes kattanó hang csak a sokadik pedálnyomásra hallatszik), valamint 20-25 fok alatt az indítás utáni első váltást csak 3200-as fordulatnál hajlandó elváltani.

Válaszát előre is köszönöm,
Üdvözlettel, István

Re: Győr Ady Endre Utca

(unios autójavító, 2012.08.24 12:22)



Tisztelt István,

1) A jelenséget a shifth-lock mágnesszelep szorulása / váltókulisszában található reteszelő mágnes/ vagy a féklámpa kapcsoló meghibásodása okozza a legtöbb esetben. Ezt egy elektromos szakember könnyen tudja ellenőrizni.

2) A hajtómű elektromos vezérlőegysége sok esetben tartalmaz " melegítő programot" / főleg a benzinüzemű erőforrással szerelt járműveké. Ennek a funkciója az , hogy a motor hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet / ez inkább a katalizátor üzemi hőmérsékletére vonatkozik/. Ez abban mutatkozik meg, hogy a kapcsolási fordulatszámok eltolódnak a pozitív tartományba. A 3200ford/ perc motorfordulatszámot egy kicsit magas értéknek tartom, de elképzelhető , hogy egész kis terhelés esetén alacsonyabb fordulaton is átkapcsol a hajtómű.

Üdvözlettel: Sándor.

Ukrajna munkácsi járás szernye cendes ut 43

(Ricsi, 2012.08.22 20:50)

tipus opel omega b
évjárat 1997
hengerürtartalom 2000
benzin
Nagyon nehezen indul el kigyult a hibajelző lámpa nehezen veszi a sebességet legyenek szivesek sürgős választ adni.Előre köszönjük.

Re: Ukrajna munkácsi járás szernye cendes ut 43

(unios autójavító, 2012.08.24 12:12)



Tisztelt Ricsi, és Viktor.


A hajtómű beállt szükségfutásra , aminek az okát a hibatároló kiolvasása után tudom megmondani. Kérem olvastassa ki a hajtómű és a motor hibatárolóját és a kódokat írja meg. Ilyen esetben a fix 1-2-3- karállásban tudja az első három előremeneti fokozatot kapcsolni.

Üdvözlettel: Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »