Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Tibor

(Tibor, 2014.03.14 13:30)

Tisztelt Sándor!

Van egy decemberben vásárolt BMW 320 DA (e46, 150Le) 2002 évjárat, amiben egy 5 sebességes automata váltó található.
A következőket tapasztaljuk...
- álló helyzetben, üzemmeleg állapotban, a féket nyomva, a váltókar nehezen jár és amikor pl. N-ből váltunk D-be, az alapjárati fordulatszám leesik és a motorhang mellé egy váltóhang is párosul
- szintén álló helyzet, üzemmeleg állapotban is, féket nyomva, kapcsolgatva a váltókarral, olyan érzésünk van mintha a váltó "befeszülne", az autóban lehet érezni hogy a váltás megtörtént, minden pozíció váltásnál (D-N-R-P) egyet ránt az autó és az alapjárati fordulatszám is megváltozik.

Egyébként, menet közben minden rendben van, szépen csendesen dolgozik! A váltó olaj és szűrő csere már megtörtént.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.
Tibor

Re: Tibor

(Sándor, 2014.03.15 00:16)



Tisztelt Tibor,

Az Ön által említett "befeszülést " és a motorhang megváltozását okozhatja a converter áthidaló tgk indokolatlan / részleges / zárása , vagy a converter stator szabadonfutó átszakadása is. Amennyiben egy diagnosztikára igényt tart , kérem előtte hívjon fel telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Csepel

(Lacus, 2014.03.14 12:16)

Egy hírtelen fogant ötlet: a mosogatógépünk viselkedett hasonlóan, amikor néhány éve eltömődött a szűrője. A folyadék nem jutott keresztül megfelelő mértékben a szűrőn, s ha működött a szivattyú, gyorsan utánpótlás nélkül marad. Rövid szünet után regenerálódott, a szűrőn átszivárgó folyadék lassan megtöltötte a szivattyúteret. Ekkor újraindítva a rövid ideig újból működött, majd a szivattyú ismét kiürítette a szűrő mögötti részt, s terhelés nélkül szárazon forgott a lapátkerék.

Helyes lehet analógiát feltételezni? Ezen gondolkoztam éjszaka. A szivattyú az eltömődött ATF filter miatt kiürítheti-e a konverterteret, minek következtében a turbinakerék folyadékhiány miatt nem tud nyomatékot átvinni...

Ma reggel lebontottam a váltó alját, a szűrőt kiemelve mosóbenzinnel átmostam. Összeszerelés és az ATF visszatöltése, majd a hibatároló törlése után a hiba megszűnt. Nem maradt más dolgom, mint új szűrő és folyadék megrendelése.

Köszönöm azért a lehetőséget! Üdvözlettel: L.

Re: Csepel

(Sándor, 2014.03.15 00:11)

Tisztelt László,

A jármű típusát nem említi meg , de ez ebben az esetben nem is olyan fontos. Az ATF szűrő egy hibamentesen működő hajtómű esetében nem " dugul " el . A szűrő eltömődését az aktív elemekről levált törmelékek okozzák, ami rövid időn belül ismét meg fog történni.

Üdvgözlettel : Sándor.

Volvo váltó

(Attila, 2014.03.14 12:14)

Üdvözlöm !

Automata váltós Volvo S60 2,4 T-t vettem,2001-es évjárat. A váltóban garantáltan 170.000 km van ( Volvo márkaszervíz cserélte, a gk. végig márkaszervízben járt)
A váltások viszonylag simák,néha van egy-egy minimális rántás.
Viszont hidegen hártamanetben morgó hang hallatszik , valamit P állásban is enyhe morgás van.
Mi lehet az ok és milyen javítási módot javasol,mi a költségvonzata?
üdvözlettel:Attila

Re: Volvo váltó

(Sándor, 2014.03.15 00:04)

Tisztelt Attila,

A jelenség okára korrekt választ csak egy szemrevételezés / diagnosztika / után tudnánk mondani. Amennyiben erre igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel :Sándor.

Rád

(Miska, 2014.03.14 10:15)

Üdvözlöm!
Egy 2001 es 1,9tdi Alhambrám van amit 2 éve kb. 45-50000 km. ezelőtt azt hiszem önök javítottak(ha önök vannak a Köki terminálnál). Az a gondom hogy amikor vált az autó akkor minden váltásnál egy nagyot ránt az autón. Mi lehet az oka és mennyibe kerülhet a javítása?
Üdvözlettel, Miska.

Re: Rád

(Sándor, 2014.03.14 23:59)



Tisztelt Uram,

A Jatco JF 506 hajtómű esetében a jelenséget a legtöbb esetben a fő nyomásszabályozó mágnesszelep / vagy annak az áramkörének / a meghibásodása okozza . A legritkább esetben pedig a TCM vezérlőegységben az említett szelep tranzisztor / FET/ meghibásodása . Kérem látogasson el egy diagnosztikára . Érkezése előtt egyeztessünk időpontot. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Re: Re: Rád

(Sándor, 2014.03.15 00:01)



Amennyiben a diagnosztika alátámasztja a feltételezésem, akkor a várható javítási költség 50,000Ft.

Budapest

(Péter, 2014.03.14 08:46)

Üdvözlöm!

Most vettem egy Audi A8-at, 4,2-es benzines 1997-est. A váltó 50-60 és 90-100km környékén gondolkodik, hogy melyik sebességi fokozatba tegye magát. Igazából nem zavaró, ha egy picit vissza veszem a gázt, máris beteszi magát 5-be (vagy 4-be). Az eladó szerint a váltóban van 4db nyomásérzékelő, amiből az egyik rossz, de a szerelője szerint így lehet használni nem okozok vele nagyobb kárt. A tiptronik üzemmódban szépen vállt 5-ig majd vissza, ott nem érezni semmit.

Mi a véleménye erről a hibajelenségről és összegben mit jelentene ennek a javítása?

Köszönettel: Péter!

Re: Budapest

(Sándor, 2014.03.14 23:52)

Tisztelt Péter,

Az Ön hajtóművében nincs egy darab nyomásérzékelő sem. Ez fals információ. Amennyiben egy diagnosztikára igényt tart , kérem előtte hívjon fel telefonon.Nagy valószínűséggel vezérlési hiba okozza a tünetet.

Üdvözlettel : Sándor.

Kiskőrös

(csakcsoki, 2014.03.14 00:02)

Tisztelt Sándor!

Érdeklődnék automata Laguna 3-ba milyen olajat ajánl a gyárin kívül?
Mennyi a olajcsere mennyisége?
Ön milyen olajjal végzi a cserét és mi lenne az ára?
Köszönöm!

Re: Kiskőrös

(Sándor, 2014.03.14 23:27)



Tisztelt Uram,

Az AM 6-os / JF 613E hajtóműbe a következő specifikáció ajánlott: 1, gyári ATF / amennyiben garanciális a jármű, akkor szakszervizben végeztesse el a cserét ./ 2, bármelyik gyártó min: DEXRON III teljesítményszintű terméke. / mi is ezt a teljesítményszintet ajánljuk. A beavatkozás összköltsége 15,000 Ft. / Kb: 4 Liter ATF szükséges/

Üdvözlettel: Sándor.




Chrysler 300C

(300C, 2014.03.13 22:17)

Tisztelt Sándor. Beszéltünk telefonon egy 300c váltóval kapcsolatban hogy keressem hétfőn. Sajnos nem tudtam elérni. Azt beszéltük hogy megoldás lehet a programozás. Kérem adjon egy időt amikor hívhatom ez ügyben. Köszönöm.

Re: Chrysler 300C

(Sándor, 2014.03.14 23:21)



Tisztelt uram,

Felírtam a telefonszámát a legutóbbi beszélgetésünkkor. A holnapi nap folyamán felhívom telefonon. A vezérlő programozását elvégző kollégával már egyeztettem . Elnézését kérem , hogy elfelejtettem felhívni.

Üdvözlettel: Sándor.

dunakanyar

(máté, 2014.03.12 18:41)

üdvözlöm
egy olyan kérdésem lenne hogy ha vennék egy bontott (jonak mondott) váltót,akkor azt önök ki birják probálni,beszerelni és beüzemelni?
1993 voyager.
összegben mennyibe kerülne ez?
köszi szépen
máté

Re: dunakanyar

(Sándor, 2014.03.13 21:05)



Tisztelt Máté,

A bontott hajtómű beszerelése és ATF -el feltöltése 50,000 Ft-os költséget jelent. A bontott hajtómű műszaki állapotát csak megbontás után lehet meghatározni.

Üdvözlettel: Sándor.

Csepel

(Lacus, 2014.03.13 17:33)

Tisztelt Mester Úr!

VOLKSWAGEN Golf IV Pacific 1.6 Aut. (BFQ110332, WVWZZZ1JZ3W688365, 2003-08) gépkocsim váltójának meghibásodását vélelmezem. Rövid, kb. 30 másodperces használat után lecsökken, majd teljesen megszűnik a tengelymeghajtás nyomatéka. Ameddig átviszi a forgatónyomatékot, hangja akkor is rendellenesen zizegő. A motor 15 másodperces leállítása után a ciklus újra ismételhető (ennyi idő alatt az ATF valahonnan valahová visszafolyik, habzás megszűnik???). Az ATF szint az előírásoknak megfelelő. A hibatárolóba a 00652 (27-10) és 01192 (04-10) kódszámú események kerültek rögzítésre.
Érdeklődöm ezúton, hogy ennyi információ alapján valószínűsíthető e a hiba oka, és megbecsülhető-e a javítás várható költsége?

Válaszát, segítségét előre is köszönöm!

Üdv.: L.

Re: Csepel

(Sándor, 2014.03.13 21:01)


Tisztelt László,

Az első hibakód a nem megfelelő áttételi arányra , a második pedig a converter áthidaló tgk / Lock-up/ mechanikai meghibásodására utal. a "zizegő " hang kavitációs zaj, amit az aktív elemekről levált törmelékek okoznak. Mégpedig az eltömődött ATF szűrő miatt. A leállítás után a törmelékek " leülepednek " és egy pillanatra újra felépül a hidraulikus nyomás . /ekkor egy pár méter megtételére még képes a jármű/

Az AG 4-es hajtómű felújítását csak új hidraulikus szeleptömb és új hőcserélő beépítése esetén vállaljuk / ennek a két egységnek az ára magában 270,000Ft/ ebből adódóan a teljes felújítás összköltsége közel 500,000Ft.

Üdvözlettel : Sándor

Szolnok

(Stefi, 2014.03.12 09:54)

Tiszteletem!

BMW X5 3.0D E53 2004 GM Autómata tiptronik. Hibakód= 32, 53 (MEGA MACS műszerrel kiolvasva) 32= váltó kimeneti fordulat hiba, 53= bekapcsolt fokozatban a turbina és a kihajtó fordulata nincs összhangban
Kérdésem: mi okozhatja a hibát?
Az autó csak nagy gázzal kezd lassan elindulni és csak előre megy hátrameneti fokozatban is!

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »