Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(Zoli, 2012.09.15 11:19)

Kedves Sándor!
Van egy 2008-as BMW e60 520d (joystick) automata váltós autóm 130.000 km-rel.Nagyobb gyorsításkor,vagy emelkedőn nagyobb nyomatékú visszaváltásakor a váltó hibát jelez és a hajtást szétkapcsolja a motortól.Újraindítás után minden újra tökéletesen működik.A jelenség 4,5,6. fokozatban tapasztalható erős gyorsításkor.Mi lehet az oka,illetve milyen várható össz. költséggel járhat a javítás?
Válaszát előre is köszönöm!
üdv.

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.09.15 22:55)



Tisztelt Zoltán,

Kérem olvastassa ki a hajtómű hibatárolóját és a kiolvasott hibakódok ismeretében hívjon fel. Nagy valószínűséggel a P 0734, 35,36 -os kódok lesznek betárolva. Amennyiben nem tudja a hibatárat kiolvastatni akkor látogasson el műhelyünkbe.

Üdvözlettel: Sándor.

Baja

(Kis Odó, 2012.09.14 19:12)

Tisztelt Sándor! Tulajdonunkban van egy 2001évj. Mercedes A170cdi aut. Heti 1-2 alkalommal előfordul hogy a műszerfal kijelzőn megjelenik az F betű. Ilyenkor nem lehet hallani azt a jellegzetes zümmögő hangot a váltóból. Szerintem nem is vált. Megfigyeltük hogy hátramenet kapcsolásakor sűrűbben előfordul. Motor megállítása, majd újraindítása orvosolja a hibát. Válaszát előre köszönjük.

Re: Baja

(unios autójavító, 2012.09.15 22:51)



Tisztelt Uram,

A hajtómű beáll szükségfutásra / F/ aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megtudni. Kérem olvastassa ki9 a hibatárolót és a kiolvasott hibakódok ismeretében hívjon fel telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

Debrecen

(István, 2012.09.14 14:21)

Üdvözlöm! nekem egy omega b 2,0 16v-m van 94-es. Az a gondom vele, hogy amíg el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nem akar elváltani 1-ből 2-be.ha már egyszer elváltott, tökéletesen működik, de kell neki pár száz méter, mire elvált. Csinál még olyat is, hogy ha pl megállok egy lámpánál, és nem veszem ki D-ből elkezd ugrálni az alapjárat, és viszi az autót is. És mivel rajta állok a féken, van, hogy lefullad. Válaszát előre is köszönöm.

Re: Debrecen

(unios autójavító, 2012.09.15 22:46)



Tisztelt István,

Az első problémát nagy valószínűséggel mágnesszelep mechanikus meghibásodás okozza. A második jelenséget pedig a converter áthidaló tengelykapcsoló indokolatlan zárása. Ez utóbbit jelenséget is okozhatja mágnesszelep mechanikus meghibásodás , vagy a rosszabbik esetben a hajtómű belső szerkezetében fellépő hidraulikus " áthallás".

Üdvözlettel: Sándor.

jolos1979@gmail.com

(lászló, 2012.09.13 20:28)

üdvözletem!
MV6os omega b automata problémával fordulnék önhöz.menet közben semmi gondom nem volt vele de egy stoptáblánál elszállt az erő a kocsiból plus furcsa szagot éreztem belül a kocsiban,nem váltogat felfelé.én az olajra gondolok de inkább egy hozzáértőtől is szeretnék vélemény kérni.a szépséghibája az egésznek az hogy az autó hollandiában van velem és itt igen szeretik a számokat leírni.várom gyors válaszát köszönöm

Re: jolos1979@gmail.com

(unios autójavító, 2012.09.15 22:41)



Tisztelt László,

Nagy valószínűséggel a hajtómű beállt szükségfutásra , aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megtudni. Kérem olvastassa ki a hibatárolót és a kódok ismeretében hívjon fel

Üdvözlettel :Sándor.

Alfa v147

(NOEL, 2012.09.13 19:41)

Szia Sándor.Érdeklödnék hogy mi a véleményed az Alfás váltokrol.A kiszemelt szekér egy Alfa romeo 147 1.6 automata 2001-es évjárat.Érdemes megvenni?Mennyire megbizhatoak az olasz hajtomüvek?Köszönöm

Re: Alfa v147

(unios autójavító, 2012.09.15 22:37)



Tisztelt Noel,

Az Alfákat szerelték robotizált és automata hajtóművakkel is. A robotizált egységeket nem javítjuk ezért azokról nem tudunk infóval szolgálni. Az automata ZF és AW hajtóművek 150-200,000 km futásteljesítményig megbízhatóak, de egy ilyen évjáratú jármű automata hajtóművénél minden pillanatban előfordulhat egy komolyabb meghibásodás.

Üdvözlettel : Sándor.

Audi A6 1999.05. 2.8 Quattro

(kamionos099, 2012.09.13 08:55)

Szia! 227 000 km-nél kell-e vàltooaljat cserélni? Ha igen, akkor hogyan, és mennyibe kerül?

Re: Audi A6 1999.05. 2.8 Quattro

(unios autójavító, 2012.09.15 22:32)



Tisztelt Uram,

A mi általunk javasolt csereintervallum 2év / 40,000 km. A beavatkozás költsége 25,000ft. Amennyiben erre igényt tart kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

kobold9@citromail.hu

(miki, 2012.09.12 21:02)

T. Sándor. Szeretnék vásárolni egy bmw530d aut 2000 év az a kérdésem mit tapasztalt a váltóról. Mire kell figyelnem.

Re: kobold9@citromail.hu

(unios autójavító, 2012.09.15 22:30)



Tisztelt Miklós,

A pénteki nap folyamán beszéltünk telefonon.

Üdvözlettel: Sándor.

Bp

(Zoli, 2012.09.07 19:20)

Tisztelt Sándor!
Egy 2003-as (150.000km) BMW e46 compact diesel (320td) automata váltójával a következő problémám van:
Bizonyos sebességeknél D -ben (pl 50-nél, 80-nál, autópályán még nem sikerült megfigyelnem) rendszeresen amikor 1500 körül van a fordulatszám akkor elkezd ugrálni a fordulatszám fel-le. Kb 300-at urál fel-le 1másodperc alatt és nem is szűnik meg ez a jelenség amíg nem fékezek, vagy gázt adok. Mivel elég gyorsan ugrál ezért csak enyhe sebességváltozást eredményez de azért érezhető. Továbbá bizonyos esetekben kb 1800-as fordulaszámnál nagyon hangosan berezonál az egész autó. Ez is megszűnik ha fékezek vagy gyorsítok. Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm a válaszát!

Re: Bp

(unios autójavító, 2012.09.09 21:42)


Tisztelt Zoltán,

A jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló nem megfelelő zárása / csúszása/ okozza , mivel nem tud létrejönni a " fix " erőzáró kapcsolat. A GM 5L40E hajtómű esetében ilyen jellegű meghibásodás esetén egy komplett nagyjavítás javasolt.


Üdvözlettel: Sándor.

Re: Re: Bp

(Zoli, 2012.09.12 19:59)

Tisztelt Sándor!

Köszönöm a válaszát. További 3 kérdés merült fel bennem a válasza alapján:
1 - nagyságrendileg mennyibe kerülne az említett GM 5L40E komplett nagyjavítása?
2 - várhatóan mennyi km-t fog még bírni a váltó a nagyjavítás után (megkímélt vezetés mellett) ?
3 - a várható kiadások fényében érdekelne, hogy milyen típusú romlás várható abban az esetben ha mégsem vállalnám a nagyjavítást? És milyen hamar? Én kb még 50e km-t terveztem mielőtt megválnék az autótól. Jeleneg még nem nagyon zavaró a rángatás de érdekelne, hogy miként fog romlani.

Előre is köszönöm a válaszát!

Re: Re: Re: Bp

(unios autójavító, 2012.09.15 22:28)



Tisztelt Zoltán,

A hajtómű felújításának a költsége 350,000ft. Egy teljes felújítás után "illik" egy 150,000km-es futásteljesítménnyel számolni. Az utolsó kérdésére nem tudok pontos választ adni , amennyiben tudnék , akkor kitöltenék egy lottószelvényt és hétfőtől nem dolgoznék):

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest

(Pali, 2012.09.11 16:51)

Tisztelt Sándor,

Egy 2002 - es évjáratú Volvo V70 d5 AW 55-50 kopó váltójával kapcsolatban kérdeznék.

Az autóban óra szerint 160.000 km van. A váltó az elmúlt 5 - 10e km során elkezdett ütni, rántani és szerintem csúszik is, vagy olyannak tűnik, mert néha felkapcsolás helyett megugrik a fordulat, aztán betalál a fokozatba és megy minden tovább. Ez állítólag a tipushiba kezdetének/meglétének biztos jele.

Főleg meleg motor/váltónál adja elő, illetve ha sokat kell gyorsan egymás után le és fel kapcsolania. Hidegen szinte soha. Illetve erős fékezés után "nem vált azonnal vissza fokozatba, üresben marad", gázadásra felpörög és megugrik, mikor egyszercsak visszavált.

Váltóolaj volt cserélve, használt, de nem múlt el. A leengedett olaj égett szagú volt, és nem is emlékeztetett a frissen betöltésre váró folyadékra. A második leeresztésnél, az összes olaj le lett engedve, mert a fogaskoszorú csere miatt erre volt lehetőség. Az már egészen jónak tünt, nem volt égett szaga, persze a két csere között nem volt csak kb. 500 km futás.

A hiba ahogy írtam nem állandó, de egyre többször érzem. Főleg a 2 -3, 3 - 4 között, csak felkapcsolásnál, kis enyhe gázpedál állásnál. Erős kigyorsításkor nem produkálja, akkor tudja a dolgát, csak akkor a fogyasztás mindjárt nem 8,0 - 8,5 városban, hanem 9,5 - 10... :-)

Sok szakértő szerint a szeleptestet kell cserélni, mert az kopott el.

1. Honnan lehet megállapítani, hogy nem kell e a váltót is megbontani és az egészet felújítani?Menniybe kerülne korrekt módon rendbehozni a váltót Ön szerint, Önöknél, természetesen csak nagyságredileg?
2. Meddig tudok ezzel így járni?
3. Okozhat ez ovatos használat mellett komoly kárt, leállást? (Mikor érzem, hogy nem találja a fokozatot, még vissza szoktam engedni a pedálon, és csak akkor adok újra gázt, ha érzem, hogy megvan a fokozat. Én már megszoktam a lábammal is, de nem az igazi. Viszont ha néha más ül a helyemre, nagyon értetlenűl, néha ilyedten néznek... :-))

Az autót így nem szeretném sem eladni, mert nem lenne korrekt, de a napi használatban zavar, ezért mindenképpen szeretném a problémát orvosolni, de természetesen nekem sem mindegy, hogy mennyit költök el, és mit kapok cserébe.

A válaszát várom köszönettel,
Pali

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.09.15 22:22)



Tisztelt Pál,

Az Ön által leírt tünetegyüttes típushiba az AW hajtóműveknél, amit valóban a hidraulikus szeleptest kopásából adódó hidraulikus veszteségek okoznak. Az üzemi hőmérséklet emelkedésével a jelenségek fokozottabban jelentkeznek. A sok téves kapcsolás nyomot hagy az aktív elemekben , ezért minél rövidebb időn belül javasolnám a szeleptest cserét a további hajtómű károsodások megelőzése érdekében.

Üdvözlettel: Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »