Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: szotyikaa6@hotmail.hu

(Sándor, 2014.03.15 11:48)



Tisztelt Attila,

Ebben az esetben mindenképpen motorikus probléma okozta a jelenséget. Csökkent motorteljesítmény mellett a hajtómű nem kapcsolta az 5. fokozatot. Szélsőséges esetben akár a 2.3.4.5. fokozatok felkapcsolása is elmaradhat. Ennek az oka : magas terhelésjelhez tartozó alacsony járműsebesség = A TCM teszi a dolgát és nem kapcsol magasabb fokozatba.

Üdvözlettel : Sándor.

szotyikaa6@hotmail.hu

(R. Attila, 2014.03.15 10:33)

Tisztelt Sándor!

Egy 1998 Audi A6 2.5TDI-ről lenne szó.Tegnap előzés elött szépen vissza váltott az automata váltó de viszont felkapcsolni már nem nagyon akart és 3000 fordulatnál 90km/h-nál leragadt.A gázpedállal is hiába játszottam semmi.Kis idő mulva ujból nem akart felkapcsolni de akkor vissza engedtem a gázpedált és szépen felváltott és meg sem állt.Utána mentem még vele kb 100km-t lassan is gyorsan is de többet nem jött elő a hiba egyenlőre,de szerintem javításra szorul.Mi lehet ennek az oka és mennyibe kerülne a mutatvány?Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:R.Attila

Re: szotyikaa6@hotmail.hu

(Sándor, 2014.03.15 11:23)



Tisztelt Attila,

Azt szeretném megkérdezni , hogy a 90 Km/h-nál " leragadt " azt jelenti, hogy a gázpedál teljes mértékű lenyomása mellett sem tudta a jármű sebességét növelni? Mert ha ez így van , akkor motorikus probléma / teljesítmény csökkenés / okozta a jelenséget.

Üdvözlettel: Sándor.

attila.farkaas@daemia.hu

(Farkas Attila, 2014.03.14 21:48)

Tisztelt Sándor!

Már többször beszéltünk telefonon, s tanácsát megfogadva hidraulikus szeleptömb cserére került sor a Renault Vel Satis AW55-50 váltójá(ba)n. Megtörtént az olajcsere, a váltó adaptálása...
Ez volt hétfőn, de ma (pénteken 2014.03.14) már ismét érezhető, igaz nem csúszás, hanem egy rántás a 2->3 váltáskor, s rántás fékezéskor, a megállás előtt (ez csak néha). Kissé tanácstalan vagyok :-(
Ezek alapján kérem, legyen szíves távdiagnosztizálni. Remélem nem fog elkeseríteni újabb 200-300.000 Ft-os kiadással.

Farkas Attila

Re: attila.farkaas@daemia.hu

(Sándor, 2014.03.15 09:50)


Tisztelt Attila,

Ne haragudjon, de nem emlékszem, hogy a hét folyamán a mi műhelyünkben beépítésre került volna AW 55-50 hidraulikus vezérlés Velsatis-ba. / de még az utóbbi 6 hónapban sem /. Kérem erről informáljon. Köszönöm.

Ritka esetben az új szeleptest beépítése után / olajcsere, adaptáció stb ,,/ valóban tapasztalható a megállás előtti " ütés". Ezt az okozza , hogy a hajtómű belső műszaki állapota nem egyezik meg a gyári új szeleptest kalibrálásával. Ez korrigálható. Amennyiben a javítást végző kolléga felhív , szívesen segítek neki, a korrekció elvégzéséhez szükséges információval.

Üdvözlettel : Sándor.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(M. Zoltán, 2014.03.14 20:21)

Üdvözlöm Sándor!

Kettő hete vásároltam egy Opel Vectra C V6 cdti automata 6 sebességes autót.
2007-es évjárat, közel 200.000 kilométerrel.
80-100 km/h sebességnél pici gáz adásakor, főleg emelkedőnél 3-4 rángatást tapasztalok, de határozott gázadásnál viszont szépen üzemel. Ez elég zavaró számomra.
Ön szerint megszűnhet e a problémám, ha a váltó olaj le lenne cserélve?
Szerintem még soha nem volt cserélve.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: M. Zoltán

Re: Budapest

(Sándor, 2014.03.15 09:37)



Tisztelt Zoltán

Amennyiben a tünet jelentkezésekor a motor fordulatszám pozitív tartományba emelkedik , akkor a converter áthidaló tgk kezdeti meghibásodása okozza a jelenséget. Ellenkező esetben pedig motorikus probléma okozza a jelenséget.

Egy ATF csere a jelenséget nem fogja megszüntetni , esetleg csak egy kicsivel magasabb ATF üzemi hőmérséklet tartományba fog eltolódni. Ezt is csak a friss ATF magasabb viszkozitásának lehet betudni.

Üdvözlettel: Sándor.

Daewoo Espero GLX 2.0 automata

(Marsalkó István, 2014.03.14 19:35)

Kedves Sándor!

Már elég régen írtam egyszer Önnek az automata váltóm ügyében, de sajnos kórházba kellett mennem és most már nem találom a válaszát ezért újra írok.
Kerekesszékes mozgássérült vagyok és '95-ös Daewoo Espero GLX 2.0i 8 szelepes autóm automata váltó elektronikája meghibásodott. A motor beindítása után a váltó szerviz állapotba vált, villog a POWER lámpa és csak 3. és hátrameneti fokozat van.

Alvázszám: KLAJA19W1SB418157
Motorszám: C20LE25146195

A TCU (TCM) házán a következő adattábla látható:

96 111 009 12V
DE 107313 449
vonalkód
ASIN AW CO. LTD. JAPAN
DC

Kérem írja meg, hogy tudná e vállalni a javítást, vagy ha esetleg tudna egy bontott használható vezérlőt ajánlani nagyon nagy segítség lenne, mivel az autó nélkül nem tudok sehová elmenni.

Üdvözlettel
Marsalkó István marsalko.istvan@gmail.com

Re: Daewoo Espero GLX 2.0 automata

(Sándor, 2014.03.15 09:31)



Tisztelt István,

A leírtak alapján a hajtómű beállt szükségfutásra. Ennek az okát csak a hibatároló kiolvasása után lehet meghatározni. Kérem a hibatárolót olvastassa ki / vagy látogasson el hozzánk/ és a kódokat írja meg.


Üdvözlettel : Sándor

Ford Galaxy Ghia 2.0 benzines 85kw(1996. évjárat)

(Krivacska János, 2014.03.14 19:32)

Tisztelt Sándor!
A fenti paraméteres automataváltós autóm van.A mai nap folyamán reggeli indulás után csak 1 sebességet váltott be így mentem vele 10 km -t és azután megjavult.Váltóolaj csere előtt állok és érdeklődnék,hogy okozhatta-e az öreg olaj vagy kevés olaj ezt a hibát.Ezenkívül még a kérdésem,hogy Ön szerint milyen olaj kell a váltóba?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:Krivacska János

Re: Ford Galaxy Ghia 2.0 benzines 85kw(1996. évjárat)

(Sándor, 2014.03.15 09:27)



Tisztelt János,

A jelenséget egy ATF csere nem fogja megszüntetni. Amennyiben az " egy fokozat van " az 1, fokozatot jelenti / és nem a 3. szükségfutást/, akkor a következők miatt állhat fenn a probléma.

1, alacsony ATF szint 2, a hidraulikus vezérlés hibája/ szelepszorulás/ 3, a periférián jelentkező meghibásodás / a jármű mozgásáról nem kap infót a vezérlőegység. Az adott típusnál a kimenő fordulatszám jeladó meghibásodása miatt/. A pontos okát egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után tudjuk megmondani.

Üdvözlettel: Sándor.

hajlat@chello.hu

(Antal Béla, 2014.03.14 15:36)

Tisztelt Sándor!

2004-es Mercedes S320 Cdi autómon az alábbi hibajelenség tapasztalható. Hideg indulás után 90km/h tempónál valami berázza az autót 120-130-nál megszűnik, majd kb 5-10km megtétele után ez a sebesség tartomány áttolódik a 120-135km/h tempóra. 140km/h felett megszűnik. A hibajelenség akkor is tapasztalható ha menetközbe üresbe váltunk és a motor alapjáraton megy de a kocsi gurul.
Meleg állapotban intenzív gyorsításnál nem érezhető de ha 120-135km/h visszaengedem a gázt a rázkódás újból előjön majd 100km/h körül megszűnik.
Kérdésem lehet-e váltóhiba az belül is turbina (wandler) meghibásodás?

Várom válaszát.

Tisztelettel: Antal Béla

Re: hajlat@chello.hu

(Sándor, 2014.03.15 09:19)



Tisztelt Béla,

Mivel az "N karállásban is tapasztalja a tünetet / pl: 50,70, vagy 100 Km/h-nál/ ezért nagyobb a valószínűsége annak , hogy nem a sebességváltó okozza a jelenséget, hanem a hajtáslánc egyéb elemei /kardán, féltengely, kardán felfüggesztés , gumiabroncs...../ A jelenség okának a megállapítása érdekében , kérem látogasson el hozzánk egy diagnosztikára.

Üdvözlettel: Sándor.

Bp XIV

(Steki Tibi, 2014.03.14 14:44)

Kedves Sándor!
2004-es, 3000 Vectra c automata combim van, a váltó eleinte csak néha " dobálta ki a fokozatotokat" míg ma már az újra indítások után sem volt hajlandó elindulni! Ha van valami szakmai tippje a javítást illetően, vagy egy bontott váltóban tudna segíteni, nagyon megköszönném.

Üdv:Steki

Re: Bp XIV

(Sándor, 2014.03.15 09:13)

Tisztelt Tibor,

Az AW 55-50 esetében a leírt jelenség arra utal, hogy a sebességváltó csak egy nagyjavítás után fog újra hibamentesen üzemelni. Az aktív elemekről levált törmelékek eltömítették az ATF szűrőt, ezért a hidraulikus nyomás nem tud felépülni a rendszerben./indítódob repedés, perselyek kicsúszása ..../.

A kezdeti kapcsolási rendellenességek megjelenésekor az AW hajtóművek esetében , éppen ezért javasoljuk az azonnali hidraulikus tömb cseréjét. Új szeleptesttel a hajtómű felújítása 520-550,000Ft -os összköltséget jelent.

Bontott hajtóműben nem tudok segíteni. / a végeredmény a legtöbb esetben csak rövidtávú/

Üdvözlettel: Sándor.

transmisson hiba

(Zoltán, 2014.03.14 01:01)

Tisztelt Sándor, 2007 es évjaratú bmw e60 525d gépjárművem van 120.000 km rel. Az automata ugyan váltja a sebességeket de esetenként vált akkor is amikor nem lenne indokolt ilyenkor leejti a fordulatszámot kissé. Az auto teljes megállásakor ránt egyet a legtöbb esetben. A diagnosztika nem jelez semmilyen hibát és a fedélzet computere sem. Minden elindulásnál szépen kúszik egyébiránt. Mi lehet a hiba oka és mekkora kltsget jelenthet annak javítása? Válaszát előre is köszönöm. Szakmai tudása lenyűgöző a hozzászólásokból ítélve. Üdv Zoltán

Re: transmisson hiba

(Sándor, 2014.03.14 23:45)



Tisztelt Zoltán,

A leírtak alapján "esetenként vált akkor is amikor nem lenne indokolt" a jelenséget a converter áthidaló TGK / Lock-up/ zárása miatt tapasztalhatja ? Ehhez mindenképpen egy menettesztere lenne szükségünk. / amennyiben ez így van akkor az természetes jelenség /.

A megállásnál tapasztalt " ütésszerű érzést " " rántást" 2 dolog okozza a ZF 6HP esetében.

1, a hidraulikus vezérlés kopásából adódó nyomásveszteség / meleg üzemállapotban fokozottabban jelentkezik a tünet/. Ilyen esetben a hidraulikus vezérlés javítása szükséges . M -shifteres kivitel 190,000Ft az E shifteres kivitelé pedig 230,000Ft-os összköltséggel. A beavatkozás megvárható. A hidraulikus vezérlés meghibásodása esetén , a manuálisan kapcsolt 2-1 fokozat kapcsolásakor / álló jármű, benyomott fékpedál / is érezhető a rántás. Ezt Ön is meg tudja állapítani .

2, a Hardy tárcsa mechanikai meghibásodása . Ebben az esetben csak akkor jelentkezik a tünet, ha a megállás előtti pillanatban következik be a terhelésváltás / lassítás után kigyorsítás/. Ennek az alkatrésznek az állapotát egy egyszerű szemrevételezéssel meg lehet állapítani. Sok esetben mindkét szerkezeti elem műszaki állapota kifogásolható, és a Hardy tárcsa meghibásodás a tünetet felerősíti.

Üdvözlettel: Sándor.

Re: Re: transmission hiba

(Zoltan, 2014.03.15 01:10)

Tisztelt Sándor, köszönöm megtisztelő válaszát amelyel nagyon sokat segített rámutatva a hiba lehetséges okaira. Bizalommal vinném autómat Önhöz javításra de külföldön élek s ezért is volt fontos számomra az Ön irányt adó specifikációja - amelyet ezúton is köszönök - tekintve hogy errefelé a szakértelem szintje mélyen alárendelt az Önéhez képest ellenben a szolgáltatás díja igen borsos.
Tisztelettel: Zoltán

DP0

(Megane II, 2014.03.14 14:41)

Tisztelt Sándor!
Megane II. 1,6B automata váltós autóm van. Most télen tűnt fel, hogy reggel mikor elindulok, az első kb1..2 km alatt mintha csúszna a kuplung, vagyis gázadásra a motor jobban pörög, mint amennyire gyorsul. Ez gyorsan megszűnik, és aznap már nem is jön elő. Most hogy reggel nem mínuszok vannak, mintha rövidebb lenne ez a "bemelegedési idő". Ez normális dolog, csak eddig nem figyeltem rá? Olaj cserélve lett tavaly nyáron, olajfolyás egyáltalán nincs! Az autó egyébként 10 éves, 90.000km-t ment eddig.
Válaszát előre is köszönöm!
HJ

Re: DP0

(Sándor, 2014.03.15 00:20)



Tisztelt Uram,

A DPO /AL4 hajtómű esetében a jelenséget a legtöbb esetben nyomásszabályozási hiba okozza . Szerintem a csúszást amit érez , az okozza , hogy a hajtómű beáll szükségfutásra. Amennyiben ez így van , akkor azt a hibatároló kiolvasása után tudjuk egyértelműen meghatározni. Kérem hívjon fel telefonon időpont egyeztetés végett.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »