Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

1993 Audi80.2.3E benzin

(Kovács József, 2012.09.22 20:26)

T.Sándor!

A műszerfalon lévő PRND123 kijelzés mindig változik hol egy egy betű vagy szám tűnik el de van amikor minden megvan.Ennek köze van a váltó működéséhez?

Üdv.

Re: 1993 Audi80.2.3E benzin

(unios autójavító, 2012.09.23 19:41)


Tisztelt József,

Az " összekapcsolás" szerű érzést vezérlési hiba okozza . Benzinüzemű erőforrással szerelt járművek esetében / Audi, VW/ érdemes előbb egy gázpedál " feltanítást " elvégezni . Az utóbbi jelenséget a fokozatkiválasztó kapcsoló hibája okozhatja. Javaslom végeztessen el egy diagnosztikát, vagy látogasson el műhelyünkbe.

Üdvözlettel: Sándor.

Pécs

(T.Dániel, 2012.09.22 11:29)

Tisztelt Sándor!

Egy hete vettem egy VW Passat-ot '99-es 1,9tdi 110lovas AFN-es Automata és pár napja az a probléma jött elő, hogy amikor (R)-be rakom akkor ugrik egy nagyot és utána rendesen gurul, majd (D)-be és utána vissza (R)-be és minden jó, tehát néha csinálja, néha meg nem.(D)-be hibátlanul vált semmi rángatás, nem csúszik,meg semmi baj nincs. Péntek este megnézték számítógéppel a motort és a váltót is, hogy milyen hiba kódok vannak,de semmi nem volt, minden rendben van,azt mondták ez valószínű mechanikus hiba lesz, viszont olaj szintet még nem tudtuk megnézni mivel állítólag 35-40 fokos-nak kell lennie és csak sz.géppel lehet megnézni az olajat.

A kevés olaj okozhat ilyen problémát? vagy mi lehet a baj a váltóval?

Előre is köszönöm a válaszát!

Üdv.:T.Dániel

Re: Pécs

(unios autójavító, 2012.09.23 19:37)



Tisztelt Dániel,

A ZF 5HP 19-es hajtóműnek a hátramenet részleges vagy teljes megszűnése az egyik típushibája. A jelenség valószínűleg egyre sűrűbben fog jelentkezni. Az olajszintet hideg üzemállapotban max 40 fokos ATF hőmérséklet mellett kell ellenőrizni.

Üdvözlettel: Sándor.

Audi A4

(fueredi roland, 2012.09.21 21:08)

Tisztelt Sándor,

Audi A4 2007-s multitronic váltónál ha R -be rakom ránt a váltó, előremenetben probléma mentes. Előzőleg a váltó probláma mentes volt, de összefolyt a váltó olaj a hütövizzel( kilyukadt a hütő). A váltó szét lett szedve, kimosva olaj csere. De a javítás a fenti problémát houzta elő. Mi lehet a hiba, mennyi lehet a javítási költség, és hol lehet megbízható szakembert találni?
Köszönettel
Füredi Roland

Re: Audi A4

(unios autójavító, 2012.09.23 19:30)



Tisztelt Roland,

A Multi CVT hajtómű esetében a jelenséget a garázskapcsolásnál hidraulikus szeleptest hibája okozza / 10- 9 esetben/ . Azt nem említi meg a kérdésében , hogy a hűtővezetékbe épített külső szűrőt is cserélték a javítás után?? Ilyen esetben a súrlódó tárcsákat is cserélni kell , mivel a vizet a súrlódó anyag magába szívta és a későbbiekben a lamellák " ledobják" a súrlódó bevonatot magas hőmérsékleten.

Egy mérési értékblokk olvasással egybekötött diagnosztika adhat információt arról , hogy valóban a magas garázskapcsolási nyomás okozza a tüneteket.

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest xx. kerület

(Török Jani, 2012.09.21 17:37)

Tisztelt Sándor!

Audi A4 1,9 TDi 90 LE 1Z motorkód. A hiba h egyből kettőbe nagyobb gázadásnál a váltó ránt egy rendeset. Ha finoman indulok akkor nem. A többi fokozatnál nincsen ilyen hiba. Fékezéskor szépen visszavált. Olajszintet nem tudok nézni, mert nincs nívópálca. Olajcserével lehet h megoldodna a hiba? Ha igen milyen olaj kell bele és mennyi?
A segítséget előre is köszönöm Üdv Jani

Re: Budapest xx. kerület

(unios autójavító, 2012.09.23 19:21)



Tisztelt János,

A négy fokozatú AG 4-es hajtómű esetében a jelenséget a legtöbb esetben a hidraulikus szeleptömb hibája okozza. / új szeleptest ára meghaladja a 200,000 forintot/.

- Az olajcsere nem fogja a tünetet megszüntetni.
- Szintellenőrzés: "P karállásban , járó motornál , hidegen max 40 fokos ATF hőmérséklet mellett. Az olajteknő alján található 5 mm-es csavar kitekerése után az előzőekben említett feltételek mellett nem túl intenzíven , de határozottan kell az alsó nyíláson kiáramlani a folyadéknak.

Üdvözlettel : Sándor.

2111

(Hetesi Melinda, 2012.09.21 16:24)

Üdvözlöm.
Azzal a Problémával fordulok önökhöz,hogy van nekem egy 1998.-as évjáratú,Ford mondeo 2.5 V6 automata váltós autóm,és egy pár hete elkezdte azt ,hogy szépen elindul,megyek,és egyszer csak felpörög a motor,és elkezd lassulni az autó,mintha visszaváltana.Aztán vagy megránt és elkapja a sebességet,vagy csak (ahogy nyomom a gázt,lassul,és csak bőg a motor). Aztán 2-3-hétig nem csinálta,és tegnap megint elkezdte.
Válaszukat előre is köszönöm.
Üdvözlettel:H.Melinda

Re: 2111

(unios autójavító, 2012.09.23 19:15)



Tisztelt Melinda,

Javasolnám ,hogy látogasson el egy diagnosztikára műhelyünkbe. Mivel 2-3 hétig is esetleg tünetmentes a jármű, ezért csak a hibatároló kiolvasása után fogunk információhoz jutni a probléma okáról.

Üdvözlettel? Sándor.

tothbalazs.hr@gmail.com

(Tóth Balázs, 2012.09.21 12:55)

Kedves Sándor!

A kérdésem a következő: nemrég vásároltam a Volkswagen Passat 2.0 4 seb automata kocsit. 2004/11-es évjáratú. A váltó szépen vált, de néha észreveszem,hogy ha gyorsítok és leveszem a lábam a gázpedálról, akkor a negyedik fokozatot egy rúgással kapcsolja. Ezt nem mindig csinálja, de néha elég intenzív. Ez mitől lehet? Előre is kösz a választ!

Re: tothbalazs.hr@gmail.com

(unios autójavító, 2012.09.23 19:10)



Tisztelt Balázs,

Az AG4-es hajtómű esetében a jelenséget nagy valószínűséggel a hidraulikus szeleptömb hibája okozza , de ettől függetlenül a benzines erőforrással szerelt járművek esetében érdemes megpróbálni a gázpedál " feltanítást". 10-ből 1-2 esetben eredményes lehet.

Üdvözlettel : Sándor.

1993 Audi80.2.3E benzin

(Kovács József, 2012.09.22 19:21)

T.Sándor!

Az autó első váltás után mintha csúszna a kuplung olyan hangot ad ilyenkor mintha fogná az autót (ilyenkor én is bólintok az ülésben) a többi
váltás rendben.Megjegyzem ez a probléma változó néha nincs is.

Üdv.

1993 Audi80.2.3E benzin

(Kovács József, 2012.09.22 19:20)

T.Sándor!

Az autó első váltás után mintha csúszna a kuplung olyan hangot ad ilyenkor mintha fogná az autót (ilyenkor én is bólintok az ülésben) a többi
váltás rendben.Megjegyzem ez a probléma változó néha nincs is.

Üdv.

tarnoczigabor@freemail.hu

(Tarnóczi Gábor, 2012.09.20 16:29)

Üdvözlöm
A Kocsim egy Audi A6 Avant 2,5 TDI quattro 2004.04 az autó 214000 km van benne. P fokozatból D fokozatba váltásnál erősen ránt, olajcsere a váltóban rendszeresen volt. Mi okozhatja ezt? a benne lévő Triptronic váltó 5 fokozatú milyen váltókódok vannak ehez a modelhez? Több fokozatú váltora lehetne-e cserélni a mostanit ha a mostani váltóval azonos kódú váltótt síkerül vennem?
Köszönöttel: Gábor

Re: tarnoczigabor@freemail.hu

(unios autójavító, 2012.09.20 21:51)



Tisztelt Gábor,

A jelenséget a hidraulikus szeleptömb kopásából adódó hidraulikus veszteségek, vagy az előremeneti fokozat aktív eleménél megnövekedett üzemi hézag okozhatja. / kopás/. Az előbbi verziónak nagyobba valószínűsége. / tapasztalat/ A hiba pontos behatárolása érdekében kérem látogasson el egy diagnosztikára műhelyünkbe.

A 6 fokozatú hajtómű beépítése nem megoldható.

Üdvözlettel: Sándor.

Kiskőrös

(Fülöp Tibor, 2012.09.20 15:41)

Tisztelt Szervíz!
Van egy 1993-as Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 járművem (hobby, terepes auto) amiben elment a hátrameneti fokozat! Mikor az autóhoz jutottam, a 2. fokozatból nagyobb fordulaton váltott vagy nem váltott 3.-ba (ezt nagyon ritkán csinálta), de más baj nem volt vele! Aztán egyszercsak se előre se hátra! Ki lett cserélve a váltóolaj és a váltószűrő, aztán minden jó volt! Mentem vele olyan 200 km-t és csak előre tud menni, nincs hátramenet!
Érdeklődnék, hogy mi lehet a probléma oka, érdemes-e megcsináltatni, megközelítőleges javítási ár, vagy érdemesebb egy bontott darabot beszerezni?
Köszönöm, üdv. Tibor!

Re: Kiskőrös

(unios autójavító, 2012.09.20 21:46)



Tisztelt Tibor,

Az autó évjáratát figyelembe véve egy bontott hajtómű szerintem gazdaságosabb megoldást jelent.

Üdvözlettel : Sándor.

fintazs78@gmail.com

(Finta Zsolt, 2012.09.20 15:39)

Tisztelt Sándor,
Van egy 2001-es évjáratú Opel Zafirám, alvázszáma W0L0TGF7512229484. Automata váltóval szerelt. A kérdésem, hogy van-e olajszűrő a váltón, és hogy milyen számon, vagy azonosító alapján keressem? Válaszát előre is köszönöm.

Re: fintazs78@gmail.com

(unios autójavító, 2012.09.20 21:43)



Tisztelt Zsolt,

Az AW gyártmányú 4,5,6 fokozatú hajtóművekben a beépített szűrőt csak a sebességváltó szétszerelése estén lehet cserélni. Ezt viszont csak egy estleges nagyjavítás esetén szükséges megejteni. / kis szűrési hatásfokú " szitaszűrő/.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »