Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

e34_520i

(hhj, 2012.10.01 13:14)

Kedves Sándor!

1995ös e34, 520i, automata váltós autómnál a következő probléma jött elő a múlt héten: 80-85km/h fölé gyorsítva, amikor felváltana 5ösbe, ez nem történik meg, hanem mintha visszaváltana 3asba egy pillanatra, aztán ismét 4-es. Egy rántást lehet csak érezni, azt, hogy 3asba vált vissza, a fordulatszám mérő mozgása alapján gondolom. Ha beteszem a váltót 4-be, akkor 80 fölött nem történik meg a 3asba visszaváltás, a probléma az 5ösbe váltáskor jön elő.
Economy módban használtam csak, sportban nem próbáltam meg, hogy mit csinál. Valós 205.000 km van benne, új korától kezdve nálam van az autó.

Van tippje rá, hogy ez mitől lehet, elektromos , vagy mechanikus probléma, esetleg valami típus hiba? Próbálok felkészülni a várható költségekre.

Üdvözlettel:
András

Re: e34_520i

(unios autójavító, 2012.10.02 21:11)



Tisztelt András,

Amennyiben elektromos probléma állna a hiba hátterében akkor a hajtómű beállna szükségfutásra és a vezérlőegység azt hibakódok formájában betárolná. Véleményem szerint mechanikus meghibásodás okozza a tüneteket. / vezérlés vagy aktív elem meghibásodás/. Kérem látogasson el műhelyünkbe egy diagnosztikára. Érkezése előtt hívjon fel telefonon . Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

klatz.ferenc@gmail.com

(Ferenc, 2012.10.01 10:10)

Kedves Sándor!
Nemrég vásároltam egy 2002-es 2,2 hdi C5 exclusive tiptronic automata gépkocsit. Voltam vele nagyszervízen, vezérlés, olaj, váltóban olaj stb. Az olajcsere óta azt tapasztalom, hogy hidegen mintha morogna a váltó. Ezt főleg akkor hallani, amikor vissza engedem a gázpedált, vagy ha nagyon alacsony fordulatszámon közlekedem. Városban ez kb. 5-10 perc után elmúlik. Amúgy rendesen vált, nem rángat. A szervízben azt mondták, hogy gyári olaj került bele, és megfelelő az olajszint is. Válaszát előre is nagyon köszönöm!
Üdvözlettel: Klatz Ferenc

Re: klatz.ferenc@gmail.com

(unios autójavító, 2012.10.02 21:05)



Tisztelt Ferenc,

Kérem látogasson el a műhelyünkbe egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára a hangjelenség okának a behatárolása érdekében. A leírtak alapján a converter menesztőlemez meghibásodására valószínűsíthető.

Üdvözlettel: Sándor.

Bodajk

(Gábor, 2012.10.02 20:56)

Tiszteletem!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy javítva lett a váltom, a turbina el lett küldve felújításra. Már állítólag kész van a felújítás csak még nem tudták ki centirozni mert rossz a gép. Vállalnák-e a centirózást ha igen mennyi ennek az időtartalma.
Köszönöm válaszát

szlovakia

(janos, 2012.09.30 18:13)

JO NNAPOT KIVANOK VAN EGY AUDI A 4 TIPUSU 1995 EVJARATU 4 FOKOZATU AUTOMATA KOCSI.A PROBLEME A KOVETKEZO.4 FOKOZADBAN 1500-FORDULATNAL 70-80 KM SEBESEGNEL REZEG A KOCSI EA A FORDULAT SZAM MERO UGRAL 100-200 FORDULATOT MI LEHET A GOND.

Re: szlovakia

(unios autójavító, 2012.09.30 22:14)



Tisztelt János,

Az AG 4-es hajtómű esetében a jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló meghibásodása okozza . / lock-up csúszás/. Ilyen esetben a minimális beavatkozás: converter felújítás és a hidraulikus szeleptömb javítása / módosított mechanikus és elektromos szelep beépítése/. Ennek a beavatkozásnak a költsége 200,000ft. A hajtómű felújítása új hidraulikus szeleptest és hőcserélő beépítése esetén eléri a 450,000 forintot.

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest

(Olivér, 2012.09.30 11:38)

Üdvözlöm!

Egy 1992-es,Opel Omega 2.6i Caravan,4 sebbességes automata válltóval szerelt autóm van és a probléma az, hogy időnként a műszerfalon az automata váltó hiba jel villog s ilyenkor csúsztatja a "kuplungot" és rángat váltáskor, de ezt megelőzően szépen vált és nincs semmi előjele bármilyen hibának.A gond az, hogy ez a jelenség nem köthető pontos km megtételéhez,mert előfordult már 20,50 vagy 100km után is.Ha észlelem ezt a hibát akkor általában leállítom az autót kb. 5-10 másodpercre és a villogó jel megszűnik,de a váltón érzem,hogy nem simán vált,viszont minden fokozat működik.A kódot kiolvastattam,de nem tárolta el.

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.09.30 22:05)



Tisztelt Olivér,

A mai nap folyamán beszéltünk telefonon és várjuk a diagnosztikára.

Üdvözlettel : Sándor.

Tiptonic vs Multitronic

(Feldman Péter Attila, 2012.09.30 07:22)

Tisztelt Sándor!

A véleményét szeretném kérni. Néhány év használok automatás autót és nem is szeretnék visszatérni a kézi váltóshoz. Volt már A4-es audim 4 sebességes automatával, VW Sharan 5 sebességes tiptronic-al, Audi A6 2,5 tiptronic-al és egyikkel sem volt semmi bajom. Most úgy néz ki,hogy 1.9-es A4-es multitronicos autót vennék.Sok rosszat hallok a multitronic vátóról. Azt mondják, hogy sookal több baj van vele és hogy sokkal drágább a javítása, mint például a tiptronik, az olajat is sűrűbben kell cserélni és az is sokkal drágább. Igazak ezek? Mit nézzek a próba során ha esetleg mégis elmennék venni egy ilyen kocsit?

Előre is köszönöm:
Attila

Re: Tiptonic vs Multitronic

(unios autójavító, 2012.09.30 22:03)

Tisztelt Attila,

A CVT hajtóművek esetében az erőátvitel súrlódással valósul meg , ebből adódóan csak kis nyomaték átadásra voltak alkalmasak , / tolóheveder, szíjhajtás/ ezt a Multitronik esetében hevederes lánc váltotta fel. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a felhasználók által elvárt futásteljesítményt ez az újítás sem hozta meg. Addig a pillanatig amíg kifogástalanul működik, alacsony az üzemanyag fogyasztása és a káros anyag kibocsátása a motornak + sokkal jobb a jármű gyorsulása.Ezt mind aláírom, de milyen áron??

A legsűrűbben előforduló meghibásodások a következők:

- elektronikus vezérlőegység meghibásodás / fokozatérzékelő és nyomásszenzor hiba / 300,000ft.
- mechanikus meghibásodások, variátor és lánc kopás, előremeneti tgk meghibásodás, ilyen esetben a javítási költség eléri az 500,000 Forintos költséget. A legrosszabb forgatókönyv amikor az elektronikus vezérlőegység is cserére szorul meghaladhatja a 800,000 ft-os !!!! költséget is.

A szervizköltsége a hűtővezetékbe épített külső szűrő cseréjével együtt közel 100,000ft.

SZERINTEM! Ilyen feltételek mellett csak abban az esetben szabad egy Multi CVT hajtóművel szerelt járművet megvásárolni, ha az erőforrás üzemanyag fogyasztása az 1 dl, és az 1 Liter között mozog:).

Az utolsó kérdésére az őszinte válaszom : arra kell odafigyelni, hogy nem szabad megvásárolni egy több mint 100,000 kilométert futott CVT hajtóművel szerelt járművet.

Természetesen a megvásárlásra kiszemelt jármű pillanatnyi állapotfelmérését szívesen elvégezzük.
Személy szerint az 5 fokozatú Tiptronic hajtóművel szerelt jármű megvásárlását ajánlom.

Üdvözlettel: Sándor.

Győr

(Ákos, 2012.09.26 01:02)

Kedves Sándor!

2003-as Mercedes CLK 270 CDI autom órájában 300.000km.
Vásárlás után váltótartó bakot cseréltem,ami után a váltó sokkal
profibban váltott,mint előtte.Következő héten lecseréltettem benne
a szűrőt és olajat is /gyári mercedesre/de a váltó ismét,talán még gyengébb
teljesítményben dolgozik,mintha csúszna,hosszabb tartományban tart a váltás
és mintha nyomatékot is veszítenék.
Szerelő szerint kopott a váltó és a friss olaj kimosta a lerakódásokat.
Próbálkozzak egy adalékkal,esetleg az elektronika resetelésével,
vagy várjak míg megadja magát és már csak a felújítás jöhet szóba?
Köszi!

Re: Győr

(unios autójavító, 2012.09.29 22:44)



Tisztelt Ákos,

Itt a fórumon sokszor megjegyeztem , hogy egy műszaki hibás hajtómű soha nem fog megjavulni egy olajcsere után, és azt is , hogy egy kifogástalan műszaki állapotú hajtómű nem hibásodhat meg egy olajcsere után. / én is 20 éve hallom a városi legendákat /.

Kérem látogasson el műhelyünkbe egy ingyenes diagnosztikára / diag, menetteszt+ vezérlőegység tanult érték törlés/.

Üdvözlettel: Sándor.

Peugeot 307 folyadékcsere

(Ákos, 2012.09.26 08:51)

T. Sándor!
2003 Peugeot 307 tiptronic váltóban szeretnék olajat cserélni, cseréltetni.
Nem igazán tudom, hogy pontosan mennyi a feltöltési mennyiség, valamint laikusként a szintellenőrzés is megbízhatatlannak tűnik nekem.
Mennyibe kerül önöknél kb. és megvárható-e?
Köszönettel. D.Á.

Re: Peugeot 307 folyadékcsere

(unios autójavító, 2012.09.29 22:39)



Tisztelt Ákos,

A beavatkozás komplett költsége 14,000ft és megvárható, kb 15 percet vesz igénybe. Érkezése előtt kérem hívjon fel telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

chaplaincolonel@gmail.com

(chaplaincolonel, 2012.09.29 16:08)

Citroen C8 3.0 V6 benzines autómban a ZF4HP20 váltó fékezéskor, amikor már majdnem megállok, a váltó rúg egyet. Ez mitől van? Lehet e javítani? Az olajszűrőjét hogyan lehet cserélni vagy tisztítani? Köszönöm, hogy válaszolsz. Kérlek, hogy az email címemre küldjed!
chaplaincolonel

Re: chaplaincolonel@gmail.com

(Unios autójavító, 2012.09.29 22:32)



chaplaincolonel@gmail.com










Tisztelt Uram,

A ZF 4HP 20 -as hajtómű esetében a szűrőt csak a hajtómű szétszerelése estén lehet cserélni, amit csak egy esetleges nagyjavítás esetén kell megejteni. A jelenséget a hidraulikus szeleptest kopásából adódó hidraulikus nyomásveszteségek okozzák / kopás/. Az új tömb ára kb 1000 Euro.

Üdvözlettel : Sándor.

Ui: A megadott e-mail cím a rendszer szerint érvénytelen, ezért itt a fórumon válaszoltam.

Debrecen

(Tibor, 2012.09.28 18:26)

Tisztelt Sándor!
Audi a4-esem 1999-es évjárat.2.5Tdi tiptronik 5 sebességes.220ezer km-t futott.A hibajelenség a következő:
4. fokozatban ingadozik a fordulatszám,az olaj a váltóban kicsit "égettnek"tűnik.A 4.fokozat lamellasorának kopására tippelek.Mennyibe kerülne a csere?
Szíves válaszát előre köszönöm:
Tibor

Re: Debrecen

(unios autójavító, 2012.09.29 22:21)



Tisztelt Tibor,

A ZF 5HP 19-es hajtóműnek nincs olyan aktív eleme / fék, tengelykapcsoló, szabadonfutó/ ami kizárólag csak a 4. fokozatban aktív. Ebből adódóan a jelenséget szerintem nagy valószínűséggel a converter áthidaló TGK meghibásodása okozza / Lock-up/. Ilyen esetben javasolt egy nagyjavítás, aminek az összege 320, -350000 Forintos költséget jelent.

Üdvözlettel: Sándor.

Budapest

(Stark Róbert, 2012.09.28 12:39)

Tisztelt Sándor!

Egy 2004-es Mercedes E220 CDI (OM646961, WDB211, 2148 cm3, 110KW) automataváltó olaj cserére szorul.

Érdeklődnék, hogy miként lehet benne olajat cserélni? Értem ezalatt, hogy kell hozzá műszer is vagy nélküle is lelehet-e cserélni?
Mi a helyes sorrend mikre kell figyelni?
Milyen minősítésű, és márkájú olajat javasol?
Mennyi a teljes feltöltési mennyiség?
Milyen fajta olajszűrő való bele? Csak minőségi (pl.:MANN filter) szűrő érdekel. Ha tudna mondani cikkszámot az is jó volna!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.:Róbert!


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »