Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(Andrea Szladek, 2014.03.16 17:11)

Tisztelt Szakertok!
Ket hete vasaroltam egy 2005 Smart Roadstert (60kw), futott korulbelul 130e kilometert. Rendszeresen szervizelt konyveben.
A problemam, hogy 110-130 km/ora sebessegnel mintha gondolkodna a valtasnal. Felvalt majd le, hasonlit az erzes ahoz mintha meg akarna allni az auto uzemanyag hianyaban, rant egyet-kettot az auton, aztan persze megy tovabb. Mindig mas sebessegnel teszi ezt, de mindig 6. sebbesegfokzatban, triptronic valtos ahol manulaison es automatan is megprobaltam, mindjet esetben jelentkezik a hiba. Kerem segitsen mi a problema oka. Koszonom.
Tisztelettel:
Andrea

Re: Budapest

(Sándor, 2014.03.16 20:48)



Tisztelt Andrea ,

A mi műhelyünk nem vállalja a robotizált sebességváltók javítását. Amennyiben a holnapi nap folyamán felhív , szívesen megadom az illetékes kolléga telefonszámát.

Üdvözlettel: Sándor.

pestmegye

(Amcsiverda, 2014.03.16 14:58)

köszönöm a kimeritö választ.
egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a dolog converter cserével orvosolhato?
mert egy uj converter joval olcsobb munt egy teljes felujitás.
vagy ez a tgk a válto belsejében van?

Re: pestmegye

(Sándor, 2014.03.16 20:45)



Tisztelt Uram,

Amennyiben a converter meghibásodást egy diagnosztika alátámasztja , abban az esetben sem vállaljuk a converter cserét / csak a converter cseréjét/ . Ennek az oka az, hogy a meghibásodás okát is el kell hárítani / nyomásveszteség a hidraulikus vezérlésben , szolenoid pack hiba , hidraulikus áthallás ...../ Máskülönben a converter ára + ki-be szerelés munkadíja + olaj + szűrő ára rövid időn belül a felesleges kiadások kategóriájába kerülhet. Na ez szokott a végén sokba kerülni. Amennyiben az O.D tgk / 3.4 fokozat / aktív elemének a meghibásodása miatt kell a hajtóművet javítani, akkor pedig szintén szükség van a converter javítására . / szakmai alapszabály/ .

Higgye el . ez a róka fogta csuka esete . Szerintem egy jó állapotú , esetleg kipróbálható hajtómű beszerzése jelentheti a megoldást. Abszolút megértem , hogy a jármű forgalmi értékét megközelítő kiadást nem szívesen vállalja ./ jómagam sem választanám a nagyjavítást /.

Üdvözlettel: Sándor.

furgon.nemzetkozi@gmail.com

(Tibor, 2014.03.16 14:21)

Üdvözlöm!
Mercedes S320 CDI (2002.03 havi) automata váltóval kapcsolatban lenne kérdésem:
Ha D-be teszem, nem indul el a fék kiengedése után, csak gázadásra (kb 1000-1200-as fordulatnál). Utána normálisan viselkedik, viszont gyorsításnál, szintén nagyobb gázadásra az autó nem gyorsul, viszont a fordulat nő és eközben enyhe remegés érezhető.
Mi lehet ilyenkor a probléma? Mennyibe kerülhet ennek a felújítása?
Ha a probléma így nem megállapítható, akkor ebben az autóban lévő automata váltó általános felújítása mennyibe kerül?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Tibor

Re: furgon.nemzetkozi@gmail.com

(Sándor, 2014.03.16 20:34)



Tisztelt Tibor,

A 722.6-os hajtómű nagyjavításának az összköltsége meghaladja a 300.000 Ft-ot. A leírt tünetek alapján nagy valószínűséggel erre szükség is van , hogy a jármű újra kifogástalanul működjön. Mindenekelőtt javasolt egy diagnosztika , hogy ezt a feltételezést alá is tudjuk támasztani.

Üdvözlettel : Sándor.

pestmegye

(Amcsiverda, 2014.03.16 11:59)

köszönöm a választ.
dodge dynasty 1993as autorol lenen szo.
enyhe remegés észlelhetö a karosszérián,az emlitett körülmények között.
de már jo pár honapja ilyen.
akkor ez egy idözitett bomba?
ott maradhatok ez miatt valahol az ut mellett?

drága és bonyolult a javitása?

Re: pestmegye

(Sándor, 2014.03.16 12:19)



Tisztelt Uram,

Az A604-es 4 fokozatú hajtóműnél a leírt jelenséget okozhatja a Converter áthidaló tgk pillanatnyi megcsúszása , de az O.D tgk csúszását sem lehet kizárni. Egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után lehet biztosan meghatározni.
Mindkét esetben a hajtómű nagyjavítása esedékes. Az aktív elemekről leváló törmelékek eltömíthetik az ATF szűrőt, ami a többi fokozatban is működési rendellenességeket okozhat / a későbbiekben / . Ez lesz a jele annak, hogy a hajtómű javítását nem lehet tovább halogatni.

Az A 604 -es hajtómű komplett nagyjavítása 350,000Ft os összköltséget jelent.

Üdvözlettel : Sándor.

pestmegye

(Amcsiverda, 2014.03.16 09:34)

hello
több válaszában emlit egy konverter áthidalo tgk-t.
mi ez pontosan?
milyen hibákat produkálhat?
drága a javitás?
nekem a dodge már jo ideje 3-4 rántással vált nagyobb sebességnél.
meddig használhatom igy az auto? ott maradhatok valahol ha ez a hiba tovább fokozodik?

Re: pestmegye

(Sándor, 2014.03.16 10:14)


Tisztelt Uram,

A kérdésére a válaszom a legalsó menüpontunkból bemásolva. A járműve évjáratát kérem adja meg. Köszönöm.

A Converter áthidaló tengelykapcsoló zárásának az ellenőrzése.

Ez egy hétköznapi felhasználó számára már egy kicsit nehézkesebb , de ettől függetlenül megpróbálom elmagyarázni.

A Converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-up/ , egy fix erőzáró kapcsolatot hoz létre a motor és a hajtómű között. Inaktív Lock-Up funkció esetében az áthajtás hidraulikus / a converteren belül/. Ilyen állapotban a converter mechanikai és hőterhelése drasztikausan megnő és ezzel arányosan a motor üzemenyag fogyasztása is. A köztes , vezérelt csúsztatott állapotba már nem megyek bele, mert a rendellenes működésre vonatkozóan erre visszatérek.

Az , hogy a Lock-Up zárás milyen körülmények között valósul meg , alapvetően függ a kapcsolható fokozatok számától, és az erőforrás nyomatékától. Minél nagyobb forgatónyomatékkal rendelkezik a jármű motorja , annál alacsonyabb fokozatban zárható a converter " rövidre , fixre", mivel nincs szükség a nyomaték fokozására a converteren belül. Ennek az előnye a csökkenő mechanikai és hőterhelés a converterben . Ebből adódóan csökken az üzemenyag fogyasztása a motornak.


Általánosságban a következő körülmények között NEM!! kell , hogy aktív legyen a Lock-Up funkció :


1, 40 fokos ATF hőmérséklet alatt, igaz némely autógyártó az akkumulátor és a motor üzemi hőmérsékletét is figyelembe veszi , leginkább abban az esetben , ha a vezérlőegység szoftver tartalmaz " melegítő programot". Ez utóbbi programnak az a rendeltetése , hogy az inaktív Lock-Up funkció / + opcióként szerepelhet a legfelső kapcsolható fokozat mellőzése ebben a fázisban / emiatt az üzemi hőmérsékletet rövidebb időn belül éri el a motor , katalizátor és a hajtómű.

2, működtetett fékpedál esetében.

3, termikus védelem , túlhevülés esetén. Erre az esetre is két különböző látszólag egymásnak ellentmondó stratégiát alkalmaznak a gyártók :

A: az ATF túlmelegedése esetén már alacsonyabb fokozatokban zárja a Lock-Up -ot , hogy a converterben csökkentsék a folyadéknyírásból adódó hőtermelést.

B: letiltják a Lock-Up zárást, aminek az a következménye, hogy a motor fordulatszám emelkedése együtt jár a hűtőfolyadék szivattyú és a hajtómű olajszivattyújának a fordulatszám emelkedésével. Ennek következtében a hőcserélőben a hőközlés javul.

Ez utóbbi 3 bekezdés nem igazán a felhasználókat segíti, de gondoltam mielőtt belemegyünk a Converter zárt állapotának, és rendellenességeinek az ellenőrzésébe, ezt is megemlítem a bejegyzésben.

Általánosságban a következőket tapasztaljuk egy kifogástalanul működő Lock-Up esetében:

Üzemmeleg állapotban a legfelső fokozatban 80-100Km/h sebességgel haladjon. Ezek után a terhelést növelve / gázpedál lenyomásával/ fokozatosan gyorsuljon. Zárt Kifogástalanul működő Lock-Up tgk esetében a motor fordulatszámának az emelkedése arányos a sebesség növekedésével. / mint ahogy egy hagyományos mechanikus váltóval szerelt jármű esetében tapasztalható / Gyors pedál elmozdulás esetében a Lock-Up oldása nem rendellenes.

A Lock-Up rendellenes működésére utalhat , ha az előbb említett üzemi viszonyok között fordulatszám ingadozás , és/ vagy vibráció érezhető a karosszérián / utastérben/

tiboltam@gmail.com

(Tibol Tamás, 2014.03.16 08:47)

Üdvözlöm!
Seat Alhambrám 2001 évj. 1.9PDTDI autómata váltója nem kapcsolja a hátramenetet. A váltó beveszi a sebességet érezem ahogy picit rándul a motor, de kihajtás már nincsen, csak a motor pörög. A többi fokozat problémamentesen müködik. Válaszát előre is köszönöm.

Re: tiboltam@gmail.com

(Sándor, 2014.03.16 10:12)



Tisztelt Tamás,

A jF506E hajtómű esetében az R fokozat végleges megszűnését belső szerkezeti meghibásodás okozza. Amennyiben csak hideg üzemállapotban tapasztalja a jelenséget, akkor mágnesszelep mechanikus meghibásodás okozza.

Üdvözlettel :Sándor

joc@chello.hu

(Juhász József, 2014.03.15 13:10)

Köszönöm szépen, és kell egyébként cserélni benne az olajat? Hány liter kell bele? Egy komoly, de nem specifikus autószerelő műhely le tudja cserélni?
Köszönöm.

Re: joc@chello.hu

(Sándor, 2014.03.15 13:17)


Tisztelt József,

Az ATF -et az általam említett intervallumokban kell cserélni. A csere alkalmával Kb: 5 Liter folyadékot tud leengedni. Természetesen bármelyik autójavító műhelyben el tudják végezni a beavatkozást.

Semmilyen " tudományos " adalékot nem kell alkalmazni.

Üdvözlettel : Sándor.

joc@chello.hu

(Juhász József, 2014.03.15 13:12)

Ja és érdemes bele tenni valamilyen adalékot? Ha igen, milyet? Köszönöm.

Nissan Pathfinder 2.5D AT - mire számíthatok?

(Szabó Zoltán, 2014.03.15 12:09)

Kedves Sándor!
Az autót (újkorától) rendesen szervizeltetem (felezett olajcsere intervallumok stb.), az ATF-et 100 eKm-nél lecseréltettem. A váltómű egyelőre hibátlan, ahogyan az egész autó is. Minthogy sokáig tervezem megtartani a gépet, érdekelne, tud-e valamit modnani az ebbe az autótípusba szerelt automataváltó megbízhatóságáröl/életteratamáról, illetve az idővel nyilván szükségessé váló nagyjavítás várható idejéről (futásteljesítmény) és összegéről. (Ugyanzezt a kérdés több hónappal ezelőtt is feltettem, de pár hétig nem jött válasz, úgyhogy feladatm az oldal nézegetését, most meg valamiért nem láthatóak a 2013-as kérdések/válaszok. Lehet, hogy már válaszolt nekem, de isten bizony nem látom.)

Üdvözlettel:
Z.

Re: Nissan Pathfinder 2.5D AT - mire számíthatok?

(5-speed RE5R05A automatic, 2014.03.15 13:05)



Tisztelt Zoltán,

A hajtómű Japán gyártmányú : Jatco RE5R05A. Szerkezetileg viszonylag megbízható, a sebességváltóban elhelyezett TCM vezérlőegység meghibásodása gyakori / szakszervizben az ára : kb 600,000 Ft netto/ . Az egység javítható / 150,000-200,000Ft-os áron. A meghibásodása nem törvényszerű. Az átlagos futásteljesítmény 200-300,000Km.

Egy esetleges nagyjavítás összköltsége elérheti a 800,000 Ft-ot is / amennyiben bolygóműsérülés is bekövetkezik .

Az első 100,000Km-es szervizelés után a 2év / 40,000Km szervizintervallumot javasoljuk. Ajánlott specifikáció:Minimum DEXRON III.

Üdvözlettel : Sándor.

joc@chello.hu

(Juhász József, 2014.03.15 12:07)

Tisztelt Uram!

Azt szeretném kérdezni, hogy az alábi autómba milyen fajta, és mennyi automata váltóolaj, és milyen szűrő szükséges? Volvo S60 2003 évjárat 2401 cm3, 120 KW, alvázszám: YV1RS793942327829 MOTORKÓD: D5244T

Re: joc@chello.hu

(Sándor, 2014.03.15 12:55)



Tisztelt József,

Az AW 55-50 -es hajtóműben csak a sebességváltó ki és szétszerelése után tudja az ATF szűrőt kicserélni. Ezt csak egy esetleges nagyjavítás során szükséges. Az ATF specifikációk : 1 ,gyári Volvo JWS 3309 amit ki lehet váltani Pl Fuchs ATF 4400-al 3, bármelyik gyártó min: DEXRON III teljesítményszintű olajával.

Üdvözlettel: Sándor.

szotyikaa6@hotmail.hu

(R.Attila, 2014.03.15 11:36)

Igen!Teljesen lenyomtam a gázpedált és nem történt semmi.Akkor a vátónak ehhez nincs semmi köze?


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »