Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: djalit@gmail.com

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:27)

Tisztelt Péter,

Kérem hívjon fel telefonon és szívesen megadom az illetékes, átalakításban jártas VW Doktorunk telefonszámát.

Üdvözlettel: Sándor
Tel.: 06(20) 771-6206

8360 Keszthely, Meggyfa u. 7., 30/939-8994

(Dr. Fischer Sándor ügyvéd , 2012.10.20 23:27)

T. Sándor!

Ezeket tapasztalom. Ezek javíthatók, és mennyibe kerülne?
Mercedes B 200 CDI, 2007. 01. évjárat, ctv váltó

Nagyon köszönöm!

- converter áthidaló tengelykapcsoló / lock-up/ csúszás.

"Ez abban nyílvánul meg, hogy egyenletes terhelés mellett a fordulatszámmérőn látható a hullámzás/ fordulatszám ingadozás / , amit egy beremegés is szokott kisérni."

- a hidraulikus szeleptömb kopása : "ez abban nyílvánul meg, hogy megállásnál a 3-2, 2-1 visszakapcsolásnál ütésszerűen kapcsol vissza a hajtómű / üzemmelegen/. "

Re: 8360 Keszthely, Meggyfa u. 7., 30/939-8994

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:26)

Tisztelt Sándor,

A mi műhelyünk nem vállalja a CVT rendszerű hajtóművek javítását.
Ettől függetlenül kérem hívjon fel telefonon és szívesen megadom az illetékes Kollégám telefonszámát, aki biztosan fog segíteni Önnek.


Üdvözlettel: Sándor
Tel.: 06(20) 771-6206

4096 Újtikos V. János 5

(Hornyák Viktor, 2012.10.20 09:39)

Kedves Sándor!
Van egy 2002es Volvo S80om és az automata váltóját szeretném kompletten felújítatni.
Mennyi időt vesz ez igénybe és mennyibe kerül? Valamint hívatalos garanciát vállal-e rá?

Re: 4096 Újtikos V. János 5

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:23)

Tisztelt Viktor,

Az AW 55-50 tipusú hajtómű komplett felújítása új hidraulikus szeleptömb beépítése esetén meghaladja az 500.000 Ft-ot.

Üdvözlettel: Sándor

bjbj@hotmail.hu

(József, 2012.10.19 21:38)

Tisztel Uram!
Tanácsért fordulok Önhöz. Van egy 10 éves Mercedes autóm / W208.344 / automata váltóval / 722.616/. A kérdésem az mivel teszek jót az autómnak illetve saját magamnak ha meg kell állnom és jár a motor /lámpánál, beszállásnál, stb. / Ha “üresbe” teszem, vagy ha hagyom D-be de “behúzom” a kéziféket? Illetve tesz e a váltó elektronikája aközött különbséget hogy nyomom a fékpedált és azért áll vagy ha a kézifékkel tartom állva? Itt arra gondoltam hogy esetleg nem csak a tényt érzékeli a váltó hogy áll az autó hanem a féklámpa kapcsolótól kap esetleg jelet, a kéziféktől pedig nem. Egy régebbi Opelem leírásában benne volt, hogy megállásnál tegyem N-be ha hosszú életű váltót szeretnék. Erről a Mercedes könyvébe egy szó sincs. Valamint az interneten autós jó tanácsok között olvastam, hogy felesleges, sőt árt a váltónak az örökös N-be való kapcsolgatás mivel akkor a különböző hidraulika szelepeket / vagy valami ilyesmiket /nyitom-zárom s idő előtt tönkre teszem az automata váltót. Mivel azt gondolom hogy Önök azok akik legjobban látják, hogy hogy lehet tönkre tenni avagy megkímélni az automata váltót ezért szeretném az Ön tanácsát kérni.
Köszönettel: József

Re: bjbj@hotmail.hu

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:21)

Tisztelt József,

Egyes tipusú járművek automata sebességváltójának vezérlőelektronikája rendelkezik "neutral control" funkcióval.
Ami azt jelenti, hogy járó motornál "D" karállásban benyomott fékpedál esetén "kiteszi" üres fokozatba a hajtóművet. ( álló járműnél)
Ennek következménye a minimális fogyasztás és a káros anyag kibocsátás csökkenése.
Az érem másik oldala a folyamatos hajtáslánc szét-összekapcsolások következtében fellépő kopások és valóban a hidraulikus vezérlés fokozottabb igénybevétele. Pl.: A Volvo esetében ezt a funkciót hosszú évek óta a szoftwer frissítések alkalmával száműzték.

Az automata váltók már a nevükben is tartalmazzák az automata kifejezést, ezért az "N", "D" fokozatok ki-bekapcsolásánál véleményem szerint semmi értelme.

Üdvözlettel: Sándor

BMW 530XD (2005)

(Viktor, 2012.10.19 20:56)

2005-ös BMW-mben az automata váltó alacsony fordulatszámon 2-3as fokozat között érezhetően rángat, magasabb fordulatszámon nem tapasztalható a probléma. A hiba tapasztalható már kb 10.000 km óta (márkaszervíz nem tudott a cserén kívül megoldást), igazán romlást nem érzek a helyzeten. Kérem segítségüket, mi lehet a megoldás?

Re: BMW 530XD (2005)

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:14)

Tisztelt Viktor,

Az adott évjáratú jármű volt szerelve 5 fokozatú GM és 6 fokozatú ZF sebességváltóval is.
A jelenség szempontjából ez viszonylag lényegtelen, mert nagy valószínűséggel vezérlési hiba okozza a tüneteket.
Kérem látogasson el műhelyünkbe egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára.
Időpont egyeztetés telefonon.

Üdvözlettel: Sándor

c5

( Gyuri, 2012.10.19 20:28)

Szia,

A C5 váltó kezdett vacakolni. Jelenség: túl forog a motor és nem kapcsol fel a váltó. Ahogyan néztem ez a hiba 3. ból 4. be váltáskor van. Ma néztük a hibákat U2000 hiba kódot írt be. A váltó 6 fokozatú 2006-s évjárat.

Mi lehet a gond?
Köszönettel Gyuri

Re: c5

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:11)

Tisztelt György,

Az AW TF80SC tipusú hajtóműveknél (Citroen, peugeot, saab, volvo...stb) kapcsolási átmeneteknél érezhető csúszást a hidraulikus szeleptömb meghibásodása okozza.
Javaslom, fáradjon el műhelyünkbe egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára.
Időpont egyeztetés telefonon.

Üdvözlettel: Sándor

Diósd

(Sárik Ferenc, 2012.10.18 22:33)

Tisztelt Sándor!
BMW E38 740iA 1994-es évjáratú gépjárművem van. A problémám a következő:A gyújtás ráadása után nem jelenik meg a műszerfalon a váltó kijelzője ill. a "P" és az "N" nem, a többi igen, ekkor a szgk. nem indul.
Egy kis trükkel megoldottam, hogy még is induljon, ekkor a váltó működésében a következőket tapasztaltam:-induláskor késik, mint ha csúszna a kuplung
-nehezen gyorsul
-nem vált vissza, még a gázpedál alatti kapcsolóval sem
-nincs 5. fokozat
Ha indításkor "természetes" módban indul, a váltó tökéletesen működik.

A szakértői választ előre is köszönöm:
Sárik Ferenc

Re: Diósd

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:08)

Tisztelt Ferenc,

A tünetet a fokozatkiválasztó programkapcsoló meghibásodása okozza, ami miatt a hajtómű beáll szükségfutásra.
Ilyen esetben a hajtómű "D" karállásban 4. fokozatból indul és nem váltja az 5. fokozatot. ( rossz gyorsulás okozója)

Üdvözlettel: Sándor

Baja

(Tihamér, 2012.10.18 20:42)

Egy Citroen C5-ös van a tulajdonomban 2.0HDI, 2001-es évjárat, AL4-es váltóval szerelt, az autóban 176.000 km van.
Az autó jelenleg üzemel, de vannak apró, zavaró dolgok a váltóval, amiket megpróbálok részletesen leírni.
Voltam Citroen szervizben, kiolvasták a számítógépet, találtak kettő darab hibát a BVA egységben:
Állandó hibaként jelentkezett – „Vevőszolgálatnál nem jelzett hiba”- hosszas tanakodás és utánanézés után sem tudták megmondani, hogy mi lehet ez a két hiba, törölték, de következő indításnál újra jelentkezett.
A váltóban részleges olajcserét végeztek. A csere után a kijelzőn „Automata váltó hiba” és „Megcsúszás hiba” jelentkezett, hibát törölték.
Vázoltam nekik az észrevételeimet, de nem tudták megállapítani, hogy mi okozza őket, náluk nem jelentkeztek ezek a hibák.

Észrevételeim:
1; (környezeti hőmérséklet változó -20- +25°C, melegített motor, melegítetlen motor) az autó 3. sebességi fokozatból kb. 70km/h felett váltani szeretne 4. fokozatba. Váltás megtörtént, hibaüzenet a fedélzeti kijelzőn: „Automata váltó hiba”, az autó nem vált vissza, kézi módra nem reagál, ha leveszem a lábam a gázról fordulatszám visszaesik 1000-re. Félreállok, autó leállít, majd újraindítással a hiba megszűnik. Ez a hiba körülbelül 2 havonta jelentkezik.
2; 50km/h feletti sebességnél 3. sebességi fokozatban van a váltó, motorféket használva lassul az autó
50km/h-nál vissza akar váltani 2.-ba de alapjárat nagyon leesik, nehezen vált vissza 2.-ba, remeg a motor.
Hiba előfordulása változó, havonta 1-2 alkalom.
3; 3. sebességi fokozatba kapcsol a váltó, de ha elveszem a gázról a lábamat leesik a fordulatszám 1000-re, mintha szétoldana, gázadásra tovább lehet vezetni.
4; Sima úton 90km/h sebességnél nagyon minimális, rövid időtartamú rántás érzékelhető változó idejű visszatéréssel, 50-60km/h között ezek a rántások nagyobbak.
5; Alacsony fordulatszámon, visszaváltásoknál néha morgó hangot lehet hallani.
6; Múltkor elindulásnál be kellett sorolnom, így nagyobb gázt adtam, a 3. sebességet durván váltotta.
7; Előzésnél (nem nagy és hirtelen) gázadásra néha 2 sebességet kapcsol vissza a váltó.
Kipróbáltam, hogy kézi kapcsolással váltom a sebességeket, az 1. észrevételnél leírt hiba eddig nem jelentkezett, további észrevételek maradtak.
Szeretném ezeket a hibákat orvosolni, mivel meg vagyok elégedve a kocsival, remélem találkoztak már ilyen esetekkel.
Mi okozhatja ezt, milyen alkatrészeket kellene kicserélni, ellenőrizni?
Köszönöm Üdvözlettel

Re: Baja

(Unios Autójavító, 2012.10.23 22:04)

Tisztelt Tihamér,

Az AL4/DPO hajtóműveknél a hideg üzemállapotban szükségfutásra állásnak az oka a legtöbb esetben nyomásszabályozási hiba.
Ezt a 2 db nyomásszabályzó szelep meghibásodása okozza. Ilyen esetben módosított BW gyártmányú szelepeket kell beépíteni.
Mindenek előtt javaslom, hogy fáradjon be egy diagnosztikára.

Megnyugtatom, az adott tipusú hajtómű új állapotában sem képes kifogástalanul működni. És most nem túloztam....

Üdvözlettel: Sándor

Budapest

(Krisztian, 2012.10.17 23:27)

Tisztelt Sandor,

Az auto egy 2003-as Volvo S80 T5. Augusztusban volt benne hidraulikus szeleptest +olaj +szuro cserelve. A mult heten teljesen varatlanul egy lampatol indulasnal 2-bol 3-ba valtaskor rantott. Innentol kezdve minden 2-3 valtasnal rantott. Masnap mire odaertem a valtoshoz aki csinalta korabban, a hiba teljesen megszunt, hibatlanul valtott. Hetfon, teljesen varatlanul megint elkezdett rantani 2-3 -ba, szinten lamptatol indultam.Elotte 3 napig semmi. Megint visszamentem a valtoshoz, diagnosztika nem mutat semmit, hibakod nincs a hibajelenseg azota is fennall. Az erdekes az, hogy hidgen rant nagyot, majd ahogy melegszik a rantas erossege csokken, van hogy csak egy kis doccenes. ECU, TCM legfrissebb. Tanult ertekek torlese, ujra tanitas megtortent, semmi nem valtozott. A valtos teljesen tanacstalan, szerinte ez nem szeleptest problema mert az pont akkor rant egyre erosebben amikor mar meleg, nem pedig hidegen es amugy is valoszinutlen hogy az uj szeleptest rossz lenne valamint az ilyen hibak nem szoktak maguktol hirtelen megszunni majd ujra elojonni. Ettol eltekintve a valtasok felfele es lefele is jok, csuszas nincs. Szerinte a motorvezerlotol kaphat valamilyen "hamis" parametert ami a valtast bezavarja. Lehetseges ez? Koszonom a valaszat!

Re: Budapest

(Unios Autójavító, 2012.10.23 21:59)

Tisztelt Krisztián,

Az AW 55-50 tipusú hajtóműnél a szeleptömb csere után kapcsolási rendellenességek 10-ből 9 esetben azonnal megszűnnek, de ez nem jelenti azt, hogy a hajtómű újabb 150-200 ezer km-t fog futni hibamentesen.

Az Ügyfeleknek kihangsúlyozzuk, hogy a szeleptömb cserével a nagyjavítás időpontját ki lehet tolni 10-20-50 ezer kilométerrel, de elkerülni azt nem lehet 250-300 ezer km futásteljesítménynél.

Hamis terhelésjel esetén minden kapcsolási átmenetnél jelentkeznének a tünetek.
A 2-3, 3-2 fokozat kapcsolásánál érezhető rendellenességet okozhatja külső perifériás meghibásodás, amit könnyen tudunk ellenőrizni ( kb fél óra) .

Kérem hívjon fel telefonon időpont egyeztetés végett.


Üdvözlettel: Sándor

Tisztelt Sandor

(Gyuri, Marosvasarhely, 2012.10.17 22:39)

Vettem egy 2003 Passat 4 fokozatu valtoval nem megy R es 1 fokozatban de ugy erzodik hogy beveszi a sebesseget de valami mintha be lenne ragadva mert egyszeruen ha tolni akarod ugy csinal mintha P-ben lenne kozben R-ben van. Ha gazolod akkor fogja le a motrot es mikor felhevul akkor persze fustolni kezd a kuplung vagyis tiszta hogy sebesegben van de valami nem oldodik ki. D-ben valtsa a fokozatokat latszik a diagnosztikan hogy felvalt 1-4 -ig es semmi hibakodot nem ad a diagnozis de egyszer egyszer egyet rangat es akkor beteszi Safe modban 3-as fokozatba. Az olajdekniben volt femreszelek meg ket darab gyufafejnyi eldeformalodott femdarab. Szutot csereltem meg olajat, lebontottam a szeleprendszer vezerloegyseget kimostam, levettem a hatso fedelet ahol latszik a P-ben valo blokkalo keszulek es megneztem hogy nehogy mikor R-ben teszem akkor nem e oldodik ki de tokeletesen mukodik, latszik hogy amikor p-ben teszem a fogaskerekre ratamad a blokkalo resze es mikor huzom a valtokart R-N-D-2-1 fele ugy tavolodik el a fogaskerektol.
A muszerfalon rendesen mutatja a fokozatokat.
Megkerlek adjal egy par otletet mi lehet a baja? Csak erdekesseg keppen az auto 100 ezer eredeti km-ben van. Az autoban belefojt a viz mert eldugultak az ablak alatt levo csatornak es megtelt vizzel ott majd ahol jon be az autoban a villanyhalozat ott befojt a viz es persze az oszlopnal van a szekrenyszamitogep amelyben locsogott a viz. Vettem bontobol egy ugyan olyan szamitogepet talalt a kodja pontosan, evjarata, Siemens, Made in China az is mint az eredeti es racsatlakoztattam es be is indult az auto de nem megy a valto. Hibakod nincs. Kell ezeket a szamitogepeket adaptalni? En probaltam azt is de modja a teszter hogy P-ben kell egy padlo gazat nyomni minim 3 masodpercig de hat akkora fust jott ki a szekrenybol hogy tovabb nem csinaltam. Ez sem volna szabad gondolom hogy P-ben nem lehet felporgetni a motrot mert csuszik a kuplung es fustolni kezd.

Koszonom elore valaszod.
Udvozlettel Gyuri

Re: Tisztelt Sandor

(Unios Autójavító, 2012.10.23 21:53)

Tisztelt György,

A jelenséget nagy valószínűséggel mechanikus meghibásodás okozza.

Mivel fémrészecskéket talált az olajteknőben, ezért a bolygómű meghibásodás esélye a legvalószínűbb.

Üdvözlettel: Sándor

jona.laszlo@t-online.hu

(Jóna László, 2012.10.17 22:01)

Tisztelt Sándor!
Tanácsot szeretnék kérni! Nemrég vásároltam egy 2000-es évjáratú Audi A4 Avant 1,9 TDI autót. Váltója automata, 5 sebességes tiptronik. A következő jelenségeket tapasztalom néhány napja.

1) Az autó indulása (kúszása) teljesen rendben van, de a kettesből hármasba váltáskor ránt egyet, olyan mint ha két fokozatot váltana. Ez a gyakoribb jelenség,

2) A másik ami igazán aggaszt az az, hogy időnként úgy viselkedik mint a hagyományos váltóval szerelt autó, mikor csúszik a kuplung. Ilyenkor a fordulatszám növekszik, érezhetően gyenge a nyomaték és erős rántással kapcsol a következő fokozatba. Nem közvetlenül elindulás után jelentkezik, hanem a 2. fokozattól felfelé. Amilyen váratlanul jelentkezik úgy meg is szűnik a jelenség. 4-5 alkalommal fordult még elő.

A történethez hozzátartozik, hogy az automata váltós járgányokkal a tapasztalatom gyakorlatilag nulla. A kereskedő akitől vettem a járgányt azt állítja, hogy felújított váltó van benne, nem volt hátramenet. Ezt egy helyi autószerelő meg is erősítette, mert hozzá vitték először, de az olajcsere nem oldotta meg a gondjukat. A számítógépben hibaüzenet nincs, leellenőriztettem. A váltó típusát nem tudom, de a motorkód: AJM. Gyöngyös környékén lakom, sajnos nem találtam autószerelőt aki foglalkozna automata váltó szervizeléssel, javítással.
Előrre is köszönöm válaszát!
Tisztelettel: Jóna László


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »