Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Budapest

(Péter, 2012.10.30 20:21)

Tisztelt Sándor,

A következő problémával fordulok önhöz:
Adott egy 2001-es 320d BMW amiben egy A5S 360R GM5 (5L40E) típusú váltó van. 2 éve használom és most derült ki, hogy a "mechanikus kupplung" (lokup) egyátalán nem kapcsol össze 100km/h alatt. Ekkor az ezt vezérlő jel aktívvá válik, de óvatos gázadásra is csúsztatva van. Váltó és elektronika szakértők is vizsgálták, de nem találkoztak még ilyen hibával. Vezérlés problémára gyanakodtak.
Tapasztalni semmilyen rendellenességet nem lehet, hibakód nem jelenik meg a váltó vezérklőben. Illetve még fontos információ lehet, hogy augusztusban cseréltem a hidraulika folyadékot+szűrőt folyás miatt. (Ez teljesen tiszta, de égett volt - vélhetően még gyári)
Van esetleg ötlete, hogy merre kellene a hibát keresni?

Előre is köszönöm,

Nagy Péter

Kecskemét

(Józsi0410, 2012.10.30 18:30)

Tisztelt Cím!
Vettem egy Audi A6 2,5 TDI Avant Tiptronic -t . A váltóval van gondom. Az eladó mondta, hogy időnként elő fog fordulni valami oldalsó jeladó miatt, hogy a váltó visszajelzője a műszerfalon pirosra vát és ilyenkor 3-as fokozatba kapcsol . Ebben a helyzetben pl. lámpás elindulásnál 1500-as fordulat körül indul el az autó. Hidegen nincs gond a váltó mechanikailag úgy tűnik redben van, de az említett hiba elég gyakran előjön. Mi lehet a probléma és ha valóban egy jeladó a gond milyen értékű javításra kell gondolnom?

Köszönöm előre is a választ.

Re: Kecskemét

(unios autójavító, 2012.11.02 18:11)






Tisztelt József,

A hajtómű beáll szükségfutásra aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megmondani. Kérem olvastassa ki a hibatárolót és a kódokat írja meg. A hiba kijavításának az összege 10-300,000 forintig is terjedhet a meghibásodástól függően. véleményem szerint felelőtlenség egy ilyen műszaki állapotú járművet megvásárolni . / kivéve , ha jóval a forgalmi értéke alatt jutott a járműhöz.... /

Üdvözlettel : Sándor

Romania

(Kyra, 2012.10.30 12:14)

Jo napot,nekem egy velemenyre lenne szuksegem,ugynais automata seb'valtos autot szeretnek venni,de mindenki inkabb lebeszel rola mintsem batoritana:)ezert szeretnem egy szakember velemenyet kikerni,hogy mennyire macerans a javitasa es hogy megjavithatoake ,alatlaban,es egy kozepesen kereso csalad megengedhetie maganak:)))?pl en egy opel vectra,corsa,vagy hozzajuk hasonlot szeretnek kb 8 eves koruli,nemetorszagbol behozottat venni,onnek mi a velemenye?

Re: Romania

(unios autójavító, 2012.11.02 18:05)



Tisztelt Kyra,

....... ha őszinte választ szeretne kapni , akkor mindenképpen egy manuális hajtóművel szerelt típust válasszon:).......

Üdvözlettel : Sándor.

Toronto,Canada

(Krisztian, 2012.10.30 01:51)

Tisztelt Uram!
Van egy 2002 Audi s8 150.000 km van benne. Azt szeretnem megkerdezni hogy a triptronic valtojaba mennyi km utan kell olajat cserelni,ha kell. En 96.000km-el vettem es 100.000 nagyszerviznel lecsereltettem a valto olajat. mert a tomitesnel olajsaros volt.Azota 50.000km mentem vele.

tisztelettel

Re: Toronto,Canada

(unios autójavító, 2012.11.02 18:03)



Tisztelt Krisztián,

A mi általunk javasolt csereintervallum 2év / vagy 40,000 kilométer.

Üdvözlettel : Sándor.

mnovak@vnet.hu

(András, 2012.10.29 21:12)

Tisztelt Uram,
hiba-e az, ha automata váltós kocsinál - indulásnál - a P fokozatból csak úgy lehet a váltót kimozdítani, ha a lábammal lenyomom a féket. (Különben nem mozdul az autó és a P-ből nem lehet kivenni...) Pláne, hogy ezt eddig nem csinálta a kocsi.

Re: mnovak@vnet.hu

(unios autójavító, 2012.11.02 18:00)




Tisztelt András,

"P karállásból normál esetben csak a fékpedál benyomása esetén lehet a fokozatkiválasztó kart elmozdítani.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Attila, 2012.10.29 20:39)

Üdvözlöm. Vettem egy Renault Latitude-t 3.0dci (AJO-ás váltóval) sérülten a sérülés miatt az olaj egy része kifolyt az olajhűtő sérülése miatt az után beszereztem az elfmatic j6 os olajat de a szint ellenőrzést álló motornál végeztem el, ezután az autóval mentem kb 500km-t amikor megtudtam,hogy a szintellenőrzést járó motrnál kell elvégezni. A járó motor ellenőrzése közben még 1,1liter olajat kellett utánaönteni.
A kérdésem az,hogy okozhat-e problémát a későbbiekben az olaj hiánya? Az autóban 16000km van jelenleg tehát még elég új . Köszönöm előre is a válaszát! Atilla

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.11.02 17:58)



Tisztelt Attila,

Amennyiben a hajtómű működésében nem érez rendellenességet , akkor szerintem nem okozott az olajhiány meghibásodást.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Miklós, 2012.10.29 16:22)

Tisztelt Sándor!

Ford mondeo MK3 2.0 benzin évjárat:2005, Váltó: 4 sebességes (CD4E)

km állás: 260e
Probléma: Az erőátvitel nagyon gyengének tűnik főleg 4.-ik fokozatban. Váltani viszonlyag szépen vált, bár 3. és 4. fokozat között némi bizonytalanság érezhető gázadáskor. Mintha nem tudná melyik fokozatba lenne jó neki.
120km/h felett gyakorlatilag csak akkor van elfogadható gyorsulása, ha visszvált. Ha gombot (O/D) megnyomom a váltón, akkor visszvált 3.-ból 4.-be. Jellemzően így előzök, de nyílván ez így nem normális.

180e km környékén felújították már (máshol), akkor bolygóműveket, szabadonfutót, turbinatisztítást, stb... kapott.

Mi lehet a gond, vélhetően mekkora javítást igényel?

Üdvözlettel,

Miklós

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.11.02 17:55)



Tisztelt Miklós,

A 4. fokozatban bezárt áthidaló tgk / lock-up/ esetében a nem megfelelő gyorsulás semmiképpen sem hajtómű probléma miatt áll fenn . Első lépésben szerintem a motorikus oldalról kell a jelenséget kivizsgálni.

Üdvözlettel : Sándor.

negro@mailbox.hu

(Gabcsi69, 2012.10.29 11:04)

Tisztelt Sándor!
Van egy Opel Vectra tipusú autóm, 1991-es évjáratú C20Ne motorkóddal és AF20-as automata váltóval szerelve. A váltó meghibásodott. Kiolvastuk a hibát, a hibakód olvasó 56-os hibát jelzett. A fokozat kapcsolót szétszedve, kitakarítva sem jutottunk előbbre. Segítséget szeretnék kérni. Milyen lehetőségeim vannak még a váltó megjavítására? Előre is köszönöm a választ!

Re: negro@mailbox.hu

(unios autójavító, 2012.11.02 17:51)




Tisztelt Gábor,

Az 56-os hibakód a fokozatkiválasztó programkapcsoló és annak az áramkörének a meghibásodására utal. A tisztítás 10-ből 9 esetben eredményes. Ellenőrizze a kapcsoló áramkörét és amennyiben az kifogástalan akkor egy másik kapcsoló beépítése fogja a tünetet megszüntetni.

Üdvözlettel : Sándor.

Mercedes E-Class 300 TD aut. 4 seb.

(E-Class, 2012.10.29 09:47)

Kedves Sándor!

Szeretném a segítségét kérni. Nyáron vásároltam egy 98-as évjáratú Mercedes E-Class gépjárművet.
A váltó egyes hibájára lettem figyelmes, ami a következő: reggel elinduláskor nem vált el, hanem csak pörög, egy kicsit játszva a gázpedállal sikerül elváltania, de inkább én lehúzom a manuál 1-2-3-4 es fokozatokba és akkor szépen vált. Amennyiben mentem vele kb. 5 km-t teljesen szépen vált , semmi problémája nincsen.
Ma reggel még gyengének is éreztem, mintha nem egyesből indult volna, de mire mentem 2km-t teljesen rendbe jött. Az autó mindig szépen vált el, nem rángat, kivétel a reggeli indulás.

A kérdésem az lenne, hogy mekkora problémával állhatok szemben, mennyi a várható javítási költség?

Üdv:
K.Attila

Re: Mercedes E-Class 300 TD aut. 4 seb.

(unios autójavító, 2012.11.02 17:40)



Tisztelt Attila,

Első lépésben javasolnám az ATF folyadék szintjének az ellenőrzését, mivel hideg üzemállapotban a szint kb 4cm-rel alacsonyabb . A következő lépés a menetteszttel egybekötött diagnosztika.

Üdvözlettel : Sándor.

Vectra C 1.9 CDTi 6 sebességes automata

(Vectra, 2012.10.28 19:12)

Kedves Sándor!

Szeretném a segítségét kérni,
Van egy 2007-es 1.9 Cdti opel vectrám 6 sebességes automata váltóval.
A hibajelenség: A váltó időnként nem vált például 3. sebességfokozatban marad
sem le sem fel nem hajlandó váltan. Ha átkapcsolom kézi váltósra akkor sem
csinál semmit. 1-6 ig mindegyik sebességben produkálta már a hibát.
Ezek után az autó újraindítása után ismét működik...egy ideig.
Miután az autó bemelegszik már nem produkálja a hibát.
Köszönettel Csaba

Re: Vectra C 1.9 CDTi 6 sebességes automata

(unios autójavító, 2012.11.02 17:35)



Tisztelt Csaba,

A hajtómű beáll szükségfutásra , aminek az okát a hibatároló kiolvasása után tudjuk megmondani. Kérem látogasson el egy diagnosztikára, vagy a kiolvasott kódokat írja meg.

Üdvözlettel : Sándor.

1135 bp

(kaiser miklós, 2012.10.28 18:55)

üdvw Sándor!
ismét eljöttek a minuszok,és a tavalyi hiba előjött a váltómba.
2.5v6 tdi 99es évjáratú passat 5sebességes triptronicos váltóval van szerelve.
amíg az éjszakai hőmérséklet nem esett 3fok alá,nem jelentkezett a hiba,de tegnap ismét előjött,ha elinditom az autót hajnalba,és melegítés nélkül elindulok vele,akkor nem akar felváltani 1ből 2esbe,kézi kapcsolással sem.kb 50méter után elváltja a kettest,utána semmi gond minden jól működik.utána egész nap minden jól müködik. ha éjszaka nem hül le az idő,akkor rendessen elváltja a fokozatokat.ha melegitem egy 5percet a motort hidegben,akkor is jó.
ön szerint mi lehet a hiba? ? ? ?mennyi lenne a javitás?
várom a válaszát
tisztelettel nézem az önök munkásságát

üdvw Májki


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »