Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

SZEGED

(T. JÓZSEF, 2012.11.04 10:58)

tisztelt uram
bmw x5 3.0 d 2005 ös évjáratú autóm van.
MOSTANÁBAN HIDEG IDŐBEN INDULVA AMÍG FEL NEM MELEGSZIK A MOTOR hirtelen gázadáskor 100, 140 km/h-nál az autó bizonytalan, visszavált majd ha kevés még egy sebességet is és kiírja hogy getriebenotprogram. Utánna gyújtás újra ráad meleg motornál bárhogy van nyúzva semmi gond se jön elő. véleményét kérném

Re: SZEGED

(unios autójavító, 2012.11.04 11:40)



Tisztelt József,

A hajtómű beáll szükségfutásra , aminek az okát a hibatárolóból kiolvasott kódok alapján lehet behatárolni.Kérem olvastassa ki a hibatárat és a kódokat írja meg.

Üdvözlettel : Sándor.

Re: SZEGED

(unios autójavító, 2012.11.04 11:40)


Tisztelt József,

A hajtómű beáll szükségfutásra , aminek az okát a hibatárolóból kiolvasott kódok alapján lehet behatárolni.Kérem olvastassa ki a hibatárat és a kódokat írja meg.

Üdvözlettel : Sándor.

jsafran@invitel.hu

(Sáfrán József, 2012.11.03 14:00)

Szia
2.8-as Chrysler automata váltó nem vált 2-esből fel. Mi lehet a problémája?
Kösz

József

Re: jsafran@invitel.hu

(unios autójavító, 2012.11.04 11:37)


Tisztelt József,

Kérem adja meg az autója évjáratát. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Dunakeszi,

(Nógrádi Sándor, 2012.11.02 22:48)

Tisztelt Uram!
2008-as C220cdi Mercedes-em van,autómata.Nem tudom megszokni a váltóját,össze vissza kapcsolgat,de ami a leg bosszantóbb,hogy nagyon magasra pörgeti 3-4 e körülre a fordulatot gyorsításkor,és nem kapcsol fel időben.Van egy 2.8-as 2002-es Passatom is,tiptronic váltós,azt olyan szépen vált,ahogyan kell.
Mit tanácsol?válaszát előre is köszönöm!

Re: Dunakeszi,

(unios autójavító, 2012.11.04 11:35)

Tisztelt Sándor,

A hajtómű átkapcsolási fordulatszámai be vannak programozva az elektromos vezérlőbe. Ezek a fordulatszámok alapvetően a terhelésjeltől / gázpedálhelyzet/ és járműsebességtől függően változnak.. Nagyobb terhelés esetén az átkapcsolási fordulatszámok eltolódnak pozitív tartományba / magasabb fordulatszám irányába /. Szélsőséges terhelés esetében az átkapcsolások eltolódhatnak 5000 ford/ perc tartományba.

Ettől függetlenül szívesen elvégzünk egy diagnosztikát. Érkezése előtt kérem hívjon fel. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Gyomaendrőd

(Gellai Zsolt, 2012.11.02 20:51)

Tisztelt Sándor!

Van egy BMW E91LCI 2009 12. havi gyártású autóm 6 fokozatú automata váltóval VIN kódA669518 a váltó típusa szerintem ZF6HP19Z vagy ZF6HP26Z, az alábbi két jelenséggel kapcsolatban kérném a véleményét.A váltó hidegen 2-3. fokozat váltásánál enyhén ránt, ez üzemmeleg állapotban megszűnik és tökéletesen dolgozik.Van egy másik jelenség minden motorindítást követően kb 25-30 km-es sebességnél, tehát a 2-3. fokozat váltásnál halatszik egy olyan kattanás mintha kapcsolna valami elektromos relé.Ha nem állítom le a motort és úgy indulok újra nem hallatszik ez a hang.Az autóban 214ekm van, nemrég lett lecserélve a váltóolaj.Utalnak-e ezek e jelenségek valami hibára vagy normáisnak tekinthetők?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:Zsolt

Re: Gyomaendrőd

(unios autójavító, 2012.11.04 11:25)



Tisztelt Zsolt,

A ZF 6HP sorozatú hajtóműveknél a kapcsolási rendellenességeket a következő meghibásodások okozhatják.



- hidraulikus szeleptömb kopásából eredő nyomásveszteség / mechanikus , elektromos szelephibák/
- az aktív elemeknél fellépő, kopásból eredő megnövekedett üzemi hézag.
- a hajtóműben a siklócsapágyak extrém kopása miatt fellépő nyomásveszteség. / jelen pillanatban is van a műhelyünkben garantáltan!!! 105,000km futásteljesítményű X5-ös ilyen meghibásodással.

a fentebb felsoroltak esetén általában meleg üzemállapotban érezhető átkapcsolási rendellenesség. / ez alól kivétel a szelepszorulás/.

Javaslom, hogy látogasson el műhelyünkbe egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára.

Üdvözlettel : Sándor.

image2@freemail.hu

(Péter, 2012.11.02 20:19)

Üdvözlöm!

Szeretnék vásárolni egy Volkswagen Passat (B6) gépkocsit. 2002-es dízel 136 LE, tiptronik automata váltóval. Akitől megvenném 3 hónapja csináltatott egy nagyobb váltófelújítást. Ha ez a felújítás olyan volt mint lentebb írja (300.000 ft) akkor ez meddig tart ki vagy pontosan mit takar ez a nagy felújítás ? Visszafogottan csak D-ben használnám az autót. így meddig tart ki a váltó hiba nélkül ?

Re: image2@freemail.hu

(Unios autójavító, 2012.11.04 11:16)






Tisztelt Péter,

Véleményem szerint a jármű gazdájától kellene a javítást végző szakember telefonszámát elkérnie , és Ő tudna Önnek hiteles információt adni a javításról.

Amennyiben én meg tudnám mondani, hogy azon a munkalapon milyen adatok szerepelnek +még a hajtómű várható élettartamát is behatárolnám.?? ...Biztos kitöltenék egy lottószelvényt:) Gondolom ezt megérti , mivel sem a járművet sem a hajtóművet nem láttam.

A ZF 5HP 19-es hajtómű nagyjavítása napjainkban 320,-340,000 forintos költséget jelent. A felújításról komplett új szeleptömb beépítése esetén beszélünk / + 300,000ft!!!/. ..ezt a verziót csak nagyon kevés ügyfél választja.

A hajtómű típushibáiból adódó meghibásodások kíméletes üzemeltetés esetén is elő szoktak fordulni.

Üdvözlettel : Sándor.

Szeged

(Zoltán, 2012.11.02 20:07)

Kedves Sándor!
Köszönöm korábbi válaszát! (unios autójavító, 2012.10.14 20:55)

A Volvó S80 d5 (2004) maradt, de egy az Ivanicsnál vezetett szervízkönyves 170 ezres autó hajtóműve lenne a kérdés.

Az autó gázadásnál fokozatosan kapcsol föl - de 1-2-3 -ig, korántsem olyan "zökkenőmentesen" mint ahogy a 4-es fokozatot veszi. Fékezésnél nincs ütés, hátramenetben pedig, hol érzek egy minimális elindulási kényszert, hol nem - benyomott féknél.
Szervizben (már vidéki szerviz) azt mondták, hogy illene lenne olajat cserélni.
Kedves Sándor! Tud véleményt mondani?

Köszönettel, Zoltán

Re: Szeged

(unios autójavító, 2012.11.04 11:05)



Tisztelt Zoltán,

A kapcsolási rendellenességek ilyen futásteljesítménynél szoktak jelentkezni. Amennyiben az autó megvásárlása mellett dönt, akkor mindenképpen számoljon egy hidraulikus szeleptömb cserével a közeljövőben / 280,000ft költséggel/. Benyomott fékpedál esetén a hajtás "ki-be" kapcsolása a neutral controll funkció nem megfelelő működése miatt érezhető. / ezt egy friss szoftver telepítésével lehet elhárítani/, de a többi kapcsolási rendellenesség ettől nem fog megszűnni.

Az olajcsere mindenképpen javasolt 2év/ 40,000km.

Üdvözlettel : Sándor.

Szeged

(Zoltán, 2012.11.02 21:51)

Kedves Sándor!

Annyival pontosítanám az alábbiakat (Szeged (Zoltán, 2012.11.02 20:07)Volvó S80 d5 (2004), hogy folyamatos gázadásnál tökéletes a váltás, az említett érezhetőbb váltás, alacsony sebességnél (városi lassú forgalom ) tapasztalható.
Köszönettel, Zoltán

1,9 pdtdi VW passat

(Tomi, 2012.11.02 19:08)

Tisztelt Uram!
Most akarok autót venni és az automata váltóról sokat olvastam itt,Kérdésem lenne,hogy az 5 fokozatú tiptronic váltó nagy valószínűséggel fog elromlani vagy inkább maradjak a manuális váltónál??
Köszönöm!

Re: 1,9 pdtdi VW passat

(unios autójavító, 2012.11.02 19:26)



Tisztelt Tamás,

Mindenképpen egy manuális váltóval szerelt típus megvásárlását javaslom. Egy automata hajtómű nagyjavításának az ára több mint 300,000ft, ennek az árából nagyokat lehet autózni egy manuális váltós járművel.

Üdvözlettel : Sándor.

Hajdúhadház Klapka utca 10

(Kiss Zoltán , 2012.11.02 16:49)

Üdvözlöm. Reanult laguna 3000cm v6 1994-es évjáratu (benzin-gázos) automata váltós gépkocsimat nemrégen vásároltam. Eddig semmi hibája nem volt ám az elmúlt napokban gázt adva az auto nem akart gyorsulni mintha elszállt volna az ereje. A mai nap beindítottam és nem csak rükverben indult el. Kérem írjon már Ön szerint mi lehet a probléma.

Re: Hajdúhadház Klapka utca 10

(unios autójavító, 2012.11.02 19:22)



Tisztelt Zoltán,

A hajtómű beállt szükségfutásra / nagy valószínűséggel az indítókuplung meghibásodása miatt, típushiba/. Amennyiben csak a hátramenetben üzemel a jármű, akkor szinte biztosan az indítókuplung sérült. A jármű évjárata és forgalmi értéke miatt egy bontott hajtómű beszerzése gazdaságosabb megoldást jelent. Kérem először a hibatárolót olvastassa ki és a kiolvasott kódokat írja meg.

Üdvözlettel : Sándor.

Hegyalja út 24

(Gábor, 2012.11.02 11:14)

Tisztelt Cím! 2006-os BMW 530XD hatfokozatú automata.Néhány hete tapasztalható az a jelenség,hogy menetközben 1200-1600 fordulatszámnál néha ingadozik a fordulatszámmérő.A váltó funkciói működnek,csak zavaró ez az ingadozás,mi lehet az oka,és mi a várható javítási költsége?BMW szervizben szervizelték eddig az autót,de váltóolajcsere biztos ,hogy nem volt még.Várom válaszát!

Re: Hegyalja út 24

(unios autójavító, 2012.11.02 19:15)



Tisztelt Gábor,

A jelenséget a converter áthidaló tgk / Lock-up/ csúszása okozza . A ZF 6HP hajtóműveknél / is / típushiba , ami az alulméretezett áthidaló tgk miatt áll fenn . Ilyen esetben egy nagyjavítás fogja a tüneteket megszüntetni , aminek az ára meghaladja a 400,000 ft-ot. Mindenekelőtt javasolnék egy menetteszttel egybekötött diagnosztikát.

Az olajcsere nem fogja a tünetet megszüntetni, de ettől függetlenül elvégezzük amennyiben ragaszkodik hozzá.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »