Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Szolnok

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:33)



Tisztelt Zoltán,

Mivel a 4. fokozat felkapcsolásának a hiányát motorteljesítmény csökkenés kísérte, ezért a jelenség oka szinte biztosan motorikus eredetű. Az átkapcsolási fordulatszámok a hajtómű vezérlőegységébe van beprogramozva, és mivel csökkent motorteljesítmény esetén a jármű nem éri el a terheléshez / gázpedálálláshoz/ tartozó átkapcsolási sebességet , ezért nem jön létre a 4. fokozat kapcsolás.

Üdvözlettel : Sándor.

ZF5hp18

(B.István, 2012.11.09 20:30)

Üdvözlöm!
Szeretném megkérdezni, hogy ZF 5HP18-hoz egy "selector valve" tolattyú nem-e lenne Önnél esetleg, vagy be tudná-e szerezni nekem. Ugyanez van a 5HP19 és 24-30 ban is tudtommal.
ZF szám: 1056 327 173 01
(régi 5hp18-ban ez még bakelit(?)-ből van, megszorult, letört a feje. későbbieken már fém ez az alkatrész, ez lenne előnyös)
Segítségét előre is köszönöm!

Re: ZF5hp18

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:25)



Tisztelt István,

Az alkatrész megrendelhető , de ha egy használt is megfelel akkor tudunk adni Önnek . Kérem hívjon fel telefonon .

Üdvözlettel : Sándor.

Pomaz

(Kincses, 2012.11.08 23:05)

2001. Mercedes E 320 cdi
Mar tobbszor csinalta hogy indulas utan nem valtja fel.a fokozatot de ujra inditas utan ez a hiba megszunt. Ma elindulok nem valt megallok nem akarja N bol R be engedni csak ha nem nyomom a feket, valamint a kijelzon ahol kiirja a muszerfalon prnd t semmi sem mutata valamint rant egyett ha d be rakom s mikor r be rakom sem kapcsol a tukor forditas sem a tolato szenzor. Lehet mindez a hibaegyuttes a valtokulissza hibaka vagy a vezerlo esetleg? Mert a kullusszanak mar volt kis hibaja nem lehetett egy beazasos zarlat miatt d ben a tiptronicot valtani. A valtovezerloben pedig egyszer mar allt a valto olaj ugy higy Tfelszivargott a vezeteken kerszetul, legalabb is ezt mondtak. Nekem valami elektronikus ketyere mechanikus hibajanak tunik. Mondjuk egy ideje meg azt csinalta hogy megadom neki a ketezres fordulatot mikor elkapja a legynagyobb nyomatekot s alig huzta ki a sebessegeket kb. 300 fordulat utan atvaltott. Lehetnek mindezen hibak esetleg a valtoolaj mennyisegevel is osszekotetesben

Re: Pomaz

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:23)



Tisztelt Uram,

Első lépésben valóban tanácsos az ATF szintet ellenőrizni, ehhez mesterpálca szükséges. A hajtómű beáll szükségfutásra aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megtudni . A kiolvasott kódokat kérem írja meg itt a fórumon.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest 1151 Batthyány u 28

(kovács péter, 2012.11.08 21:44)

Jó estét!Érdeklődni szeretnék nekem van egy 2000-évjáratú rover 75 2000cm v6 Ha leállítom a kocsit nagyon erősen rántva vált egyszerűen bedobálja a sebességeket de ha leveszem az akku sarut mondjuk 1 -órára és megint indítom akkor hibátlanul működik úgy vált mint a vaj de ha leállítom és újra indítok kezdődik előröl.Kérem segítsenek mi lehet a hiba oka.Köszönöm! Peti

Re: Budapest 1151 Batthyány u 28

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:19)



Tisztelt Péter,

A JF 506E típusú hajtómű esetében a jelenséget nyomásszabályozó szelep meghibásodás okozza . Javaslom , hogy olvastassa ki a hajtómű hibatárolóját . / a Rover esetében előfordul, hogy nem fog a hibatár kódot tartalmazni , ez már velünk is többször előfordult / ilyen esetben a szelepeket manuálisan kell ellenőrizni.

Üdvözlettel : Sándor.

Tolatólámpa kapcsoló

(Dönci, 2012.11.08 19:42)

Üdv Sándor!

Az iránt érdeklődöm,hogy merre találom a tolatólámpa kapcsolóját,ha van ilyen az E39 BMW 528i 1998 5.havi Steptronic váltón,vagy ha tudna segíteni,hogy mi kapcsol,vagy nem kapcsol?

Várom megtisztelő válaszát
Üdv

Re: Tolatólámpa kapcsoló

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:14)



Tisztelt Dönci,

A hibát a hajtómű oldalán található programkapcsoló meghibásodása okozhatja / 5 fokozatú hajtómű/ , vagy a 4 fokozatú GM 4L 30 E esetében a fokozatkiválasztó kulisszában található elektronika meghibásodása / utastérben /.

Üdvözlettel : Sándor.

8654 Ságvár

(Papp László, 2012.11.08 17:39)

Tisztelt Sándor! Egy BMW e-65 730d 2002 évjáratú 6-sebességes autómata autómnak hardy tárcsa és gardán-közép csapágyát cserélték. Azóta (lehet hogy csak véletlen) két alkalommal berakta magát a váltó vész 3.-ba kiolvasták a hiba tárolót 4f56=kapcsolt fokozat ellenörzés hibás, 4f51 fokozat ellenőrzés 5. fokozat szelepáram a küszöbértéken kívül. De mielőtt berakta magát a vészfokozatba erőteljes gázadáskor erős rászkódást éreztem. azóta vált fel le rendesen, csak 80-km/ó sebeségnél beremeg, ha gázt adok ,vagy ha le veszem a lábam a gázról akkor is abba hagyja a remegést. A hardy csere előtt piros lanpanál megálláskor mindig lökött még egyet e váltó ahogy be rakta magát 1.fokozatba .Viszont most azt nem produkálja szinte észre sem lehet venni hogy be rakja magát 1. fokozatba.És még egy dolog amit a hardi csere előtt csinált előzés közben hirtelen gázadáskor rántott egyet ha vissza tette magát alacsonyabb fokozatba. Az lenne a kérdésem hogy fatális véletlen az hogy a hardy tárcsa csere után kezdte el ezt a remegést és a váltó hibásodott meg,vagy pedig köze lehet e gardánnak, meg a hardynak,ehez a rángatásnak. Ha váltó hiba mi lehet, és mennyi a javíttatás. Válaszát előre is köszönöm: Tisztelettel László

Re: 8654 Ságvár

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:09)



Tisztelt László,

A hardy tárcs cserének szinte 100% , hogy nincs köze a jelenségekhez. A beremegést a converter áthidaló tgk csúszása okozza . A belső áttételi hibára utaló kódokat pedig belső szerkezeti meghibásodás. A ZF 6HP sorozatú hajtóművek nagyjavításának az összege eléri a 450,000 forintot . / mechatronik javítással együtt / .

Üdvözlettel : Sándor.

Szombathely

(L. Péter, 2012.11.08 16:00)

Tisztelt Sándor!
2003-as Opel Vectra C GTS autót vettem néhány hónapja. Aztán jött egy olyan jelenség, hogy a váltó beállt szükség futásra, hibát jelzett. Leállít, újraindít, ment tovább, egyszer csak az összes sebesség elszállt, mintha üresben pörgetném a motort. Leállít, újraindít, pár métert vánszorog, újra pörög egyhelyben. Elszállították műhelybe, 1,5 hónap és mintegy 600 ezer forintos munkaköltség után visszakaptam az autómat. Működik, vált, de néha mikor 2-at vált, üt egyet az autó, mint amikor kéziváltósnál leugrunk a kuplungról. Néha pedig ugyan így egy egy pillanatra csak pörög a motor, aztán kis ütés és újra gondtalanul folytathatom az utat. Mi okozhatja ezt a jelenséget? A javítás teljes szeleptömb cseréből, konverter felújításból meg nem tudom még miből állt, talán ezek a legfontosabbak. A szerelő szerint törölni kell csak a memóriáját és "tanítani". Hogy néz ki a tanítás folyamata?
Válaszát előre is köszönöm!

Re: Szombathely

(Uniós autójavító, 2012.11.11 18:04)



Tisztelt Péter,

Ugye nem haragszik meg , ha azt mondom ezt nem Önnek kellene megérdeklődnie tőlem hanem a javítást végző szakembernek kellene , hogy KÖTELESSÉGE LEGYEN TUDNI!!!! Tulajdonképpen 600,000 Forintért átadott egy JÁRÓBETEG autót????? ....... A jelenség egy tipikusan kopott hidraulikus szeleptömbre utal, esetleg a hajtóműben valamelyik siklócsapágy sérülésére / kicsúszott persely AW 55-50 hajtómű /.

Amennyiben a javítás korrektül el van végezve + új hidraulikus szeleptömb lett beépítve , akkor a tanítási procedúra nélkül is megszűnne a jelenség / kb 50 km használat után/ .... Itt valami nem " gömbölyű" , ugye ezt Ön is érzi?

Bármi további kérdése van / vagy a javítást végző kollégának / nyugodtan hívjon fel telefonon és segítünk.

Üdvözlettel : Sándor.

Miskolc

(Norbi, 2012.11.08 07:34)

Tisztelt Doktorok!

1,5 éve használok egy BMW E46 320D 150LE automata autót. Sajnos a vásárlás óta fennál az alábbi probléma, ami azóta se jobb se rosszabb nem lett. Gyönyörűen vált az autó minden fokozatban, viszont 2000-es fordulat alatt a 2-ből 3-ba váltás nem mindíg sikerül neki, a többit is itt jól kapcsolja. A probléma leginkább hideg motornál jelentkezik, a 2-ből 3-ba váltás után leesik a fordulatszám és morgó hangot hallat, majd visszaugrik a fordulatszám és megy tovább. Ha nagyon pici gázzal gyorsítok akkor is hibátlan, ha nagy gázzal akkor is jó, de a közepes tartományt nem szereti. Olyan mintha 2ből 4 be tenné majd úgy 3-ba, de ennyi idő alatt rájöttem hogy nem vált ez csak leesik a fordulat mikor 3-ba kerül. Illetve ha manuálisan kapcsolom a 3-at közepes gázzal kicsit megugrik az autó mintha egy buckán menne át.
A tárolóban semmilyen hibaüzenet nincs.
Előfordul mlegebb időben hogy napokig alig érezhető a problém, hideg időben viszon mindíg morog és ránt amikor elindulok 3.-ban.

-Kérdésem az lenne hogy ha esetleg kezd tönkremenni, akkor 1,5 év használata alatt miért nem ment tönkre és miért nem romlik az állapota?
-Másik kérdés az hogy előfordulhat-e hogy csak a wandler vagy csak a váltó hibája okozza a problémát?
-Előfordulhat-e hogy csak részvben kell felújítani vagy javítani a váltót vagy wandlert?

A legnagyobb gondom az hogy tulajdonképpen nem okoz nagy problémát és néha észrevehetetlen, de nem szeretnék az autó értékének 1/3át meghaladó váltófelújítást költeni rá, mivel el akarom adni az elkövetkezendő egy évben, de a vevőt sem szeretném átverni egy nem tökéletes váltóval.

Volt-e már olyan, vagy van-e lehetőség arra hogy mivel nincs hibaüzenet, megbontásal vagy anélkül megállapítani a hibát, és annak költségeit mérlegelve eldönteni mi legyen vele? Értem azalatt hogy ha arra van szükéség hogy levegyék a váltót és esetleg szétszedik, megmondják a hibát és attóf függően csináltatom meg vagy nem. Természetesen a az ezzel járó munkadíjat a levétel, visszarakás, szétszedés kifizetem.

Előre is köszönöm válaszukat.

Re: Miskolc

(Uniós autójavító, 2012.11.11 17:54)



Tisztelt Norbert,

Ahhoz , hogy teljesen korrekt választ tudjunk adni mindenképpen egy menettesztre el kellene látogatni hozzánk / próba hideg üzemállapotban + mérési értékblokk olvasás/. Sok esetben egy teljesen mozgásképtelenné vált hajtómű hibás jármű hibatárolója is üres. A GM 5L 40 E hajtómű nem egy sikersztori, ezt már sokszor említettem, előbb utóbb elkerülhetetlen egy esetleges nagyjavítás 200,000km futásteljesítmény környékén.

Mivel a jelenség leginkább hideg üzemállapotban jelentkezik , ezért nagy valószínűséggel a hidraulikus vezérlésben kell az okát keresni/ szelepszorulás/ .

Egy " Kíváncsiságból " történő szét - összeszerelésnek nem sok értelmét látom , mivel az sem kis összeg.

Üdvözlettel : Sándor.

Vectra A 91" 1.8i C18NZ AF20 - váltó

(Gáspár Norbert, 2012.11.07 21:00)

Üdvözlöm!

A fent említett gépjárművel és váltóval rendelkezem.
Olyan hiba jött elő rajta, hogy néha indulás után felvált egészen a direkt kapcsolásig, majd pedig nem vált vissza, csak amikor már éppen le nem fullad.

Olajcsere megoldja-e a gondod, vagy komolyabb a baj?

Re: Vectra A 91" 1.8i C18NZ AF20 - váltó

(Uniós autójavító, 2012.11.11 17:45)



Tisztelt Norbert,

A jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up/ indokolatlan zárása okozza , nem old le a lock-up funkció. Ezt a jelenséget nagy valószínűséggel a hidraulikus vezérlés hibája okozza / szelepszorulás/. Az ATF cseréje nem fogja a tünetet megszüntetni.

Üdvözlettel: Sándor.

Re: Vectra A 91" 1.8i C18NZ AF20 - váltó

(Uniós autójavító, 2012.11.11 17:45)


Tisztelt Norbert,

A jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló / Lock-Up/ indokolatlan zárása okozza , nem old le a lock-up funkció. Ezt a jelenséget nagy valószínűséggel a hidraulikus vezérlés hibája okozza / szelepszorulás/. Az ATF cseréje nem fogja a tünetet megszüntetni.

Üdvözlettel: Sándor.

3200 gyöngyös . honved ut 3/1.7 tes lakas

( b.sandor , 2012.11.07 19:27)

SZiasztok b.Sándor vagyok ! tudnátokn-e segíteni ? b5 autómata 4 sebességes 98- as 1.6 benzines/74kw- tökéletesen 1-2-3-ig vált utána 4-et nem akarja váltani ebben tudnának-e segíteni mit csináljak,?

Re: 3200 gyöngyös . honved ut 3/1.7 tes lakas

(Uniós autójavító, 2012.11.11 17:40)



Tisztelt Sándor,

Első lépésben egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára lenne szükség / mérési értékblokk olvasásra/ , ami után kiderül, hogy a vezérlőnek nincs szándéka kapcsolni / elektromos vezérlőnek/ vagy pedig a hidraulikus vezérlés nem hajtja végre a vezérlő utasítását.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »