Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

psp3.52m33@hotmail.com

(Zoltán, 2014.03.22 20:47)

Tisztelt Sándor!

Egy bmw e38 730D automata zf 5hp24váltójával kapcsolatban lenne problémám és ezekkel kapcsolatban érdeklődnék.
Az első jelenség ami nem is biztos, hogy hiba. Az auto kb 100km/h óráig gáz elvételnél 5-600at esik a fordulat 100 km/h felett (feltehetőleg zár a lock-up) gáz elvételnél nem esik le a fordulat illetve gázadásnál sem pörög fel feleslegesen a motor. A kérdésem az lenne, nem-e kéne előbb zárnia a lock-upnak?
A másik probléma, hogy erős mínuszok esetén első (hideg) indulásnál a 2es fokozatot megcsúszva felpörögve rántva kapcsolja. Ha már bemelegedett ilyen jelenség nincs. Illetve álló helyzetben néhány perc melegítés után indulunk el akkor sincs ez a jelenség, illetve ha melegebb az idő akkor sincs ez a hiba jelenség.
A következő jelenség ami csak egyszer fordult elő, hogy a napokban az az napi első indításkor a motor felpörgött és az auto nagyon lassan 1000es fordulat felett indult meg. Hátramenetbe kapcsolva gond nélkül működött. A motort leállítva aztán ujra inditva tökéletesen üzemelt. Az auto 99-es évjáratú és a km óra szerint 284 ezer km-t futott. A váltó olajat és szűrőt 10.000km-rel ezelőtt lecseréltük a gyárilag megadott minőségűre (febi márkájúra). Az előbb említett jelenségeket mi okozhatja esetlegesen előre vetít-e valami komolyabb hibát? Mi a megoldás? A váltó adaptációját ajánlották, ezt jó ötletnek tartja-e?

Re: psp3.52m33@hotmail.com

(Sándor, 2014.03.23 21:56)



Tisztelt Zoltán,

A 2. fokozat átkapcsolási rendellenessége hideg üzemállapotban nagy valószínűséggel vezérlési probléma/ szelepszorulás , mágnesszelep hiba /.

A Lock-up zárásának a paraméterei a vezérlőegységbe van beprogramozva. Egy menetteszttel egybekötött diagnosztika alkalmával lehet megállapítani azt, hogy az áthidaló tgk zárásának az időpontja eltér-e a TCM által kivezérelt értékektől. / hidraulikus veszteségek, vezérlési hibák ... /

Üdvözlettel : Sándor.

Re: Re: psp3.52m33@hotmail.com

(Sándor, 2014.03.23 21:58)



Tisztelt Zoltán,

Az adaptáció után nem fognak a hibajelenségek megszűnni. / szerintem , tapasztalataink alapján/.

Üdvözlettel: Sándor.

ksszab@gmail.com

(Szabolcs, 2014.03.22 19:46)

Tisztelt Uram!
320-as BMW 2006-os automata váltós automnál a következő problémákat észlelem:
-1500-as fordulatnél kb 90-es tempónál eggyenletesen tartva a fordulatszám 100-200al el kezd emelkedni és csökkenni.
-lejtőn lefelé gurulva néha egy búgó hang jelentkezik motorfékkel, és utána szétkapcsol a szabadonfutó.

Sajnos az auto kb3-hete lett vásárolva, és a hibákat nem olyan régen észleltem.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Szabolcs

Re: ksszab@gmail.com

(Sándor, 2014.03.23 21:49)



Tisztelt Szabolcs,

A jelenséget a converter áthidaló tgk / Lock-Up/ meghibásodása - csúszása- okozza . Javaslom , hogy az észrevételét jelezze az eladó felé, mert a javítási költsége a ZF 6Hp esetében igen magas összeget jelent.Ilyen esetben nem csak a hibás alkatrész javítási költségével kell számolnia, hanem a hiba okát is el kell hárítani.

Üdvözlettel : Sándor.

1203, Budapest

(Dani Zsombor, 2014.03.22 19:25)

Tisztelt Sándor!

A kérdésem a következő. 2008-as Saab 1,9 ttid, 6 fokozatu automata váltós. Amikor N-ből R-be, vagy D-be kapcsolom az autó rezegni kezd. A váltásoknál nem érzem hogy rántana, nem észrevehetetlen, de komfortosnak érzem. Mi okozhatja a problémát? Az autóban 175e km van, szervízkönyv szerint kb. 35000 km-rel ezelött volt cserélve a váltóolaj. (nem jelent semmit). Javíthat-e a helyzeten a váltóolaj cseréje, vagy mindenképpen váltóhibára utal a jelenség?

Köszönöm válaszát

Re: 1203, Budapest

(Sándor, 2014.03.23 21:45)

Tisztelt Zsombor,

A jelenséget okozhatja valamelyik felfüggesztő elem meghibásodása is , de ha felengedett fékpedál esetében a jármű " kúszási sebessége " feltűnően megnőtt , akkor a converter szabadonfutó átszakadása vagy a converter áthidaló tgk részleges zárása okozhatja a jelenséget. A korrekt választ egy diagnosztika után tudjuk megmondani.

Üdvözlettel: Sándor.

Köszönöm.

(Laci, 2014.03.23 20:50)

Re: a6 4F (Sándor, 2014.03.23 19:43)


Tisztelt László .

A Lifeguard 6-os teljesítményszint az Audi Q 7 kivételével mindegyik 6HP 19-es hajtóműhöz ajánlott.

Link: http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/Passenger_car_Lube_oil_recomendation.pdf

Üdvözlettel : Sándor

Opel Omega

(László, 2014.03.22 08:24)

Tisztelt Sándor!

Egy 1995-ben gyártott Opel Omega B 2.0 16V benzines kombim van melynek váltója a következőt produkálja. Napi első indításnál mikor a motor és váltó még hideg elindulok de a váltó nem vált föl csak húzatás után hajlandó (4000-5000 fordulat). Próbáltam úgy szint reggeli első indításnál azt, hogy a motort üzemi hőfokra melegítettem de még akkor sem vált egyből, némi haladás után hajlandó. A húzatást téli üzemmóddal tudom orvosolni de ilyenkor nagyobb fokozatból indul és lomha megindulást eredményez. Melegebb - hidegebb időben 1,5km után a téli üzemmódot kikapcsolva a váltás már működik még akkor is mikor a motor hőfok mutatója még meg sem mozdult. Továbbá akkor is előjön a váltás gond mikor meleg motorral leparkolok a motorhőfok lemegy annyira, hogy a mutató éppen min fölött áll, majd indítok és ismét húzatás történik vagy téli üzembe kapcsolhatok hogy "kíméljem" a motort és a váltót. Ettől a gondtól eltekintve más baj nincs szépen teszi a dolgát egyéb hangok és jelenségek nélkül. Olaj, olajszűrő rendszeresen cserélve vannak a szint is előírtnak megfelelően beállítva.

Ennek a gondnak leküzdésében kérném segítségét!

Üdv.: László

Re: Opel Omega

(Sándor, 2014.03.23 20:15)



Tisztelt László,

A TCM rendelkezik melegítőprogrammal. de a 4-5000 ford/perc átkapcsolási fordulatszám nem ebbe a tartományba esik:) A jelenséget nagy valószínűséggel vezérlési probléma okozza . / mechanikus, vagy elektromos szelep hiba - ill: az elektromos szelep mechanikus meghibásodása - 1/2-3/4 szelepé.

Üdvözlettel: Sándor.


szabina60@freemail.hu

(Schellyné, 2014.03.21 15:58)

Tisztelt Sándor! Van egy 2004-es, automata váltós, 2.2 dízel Renault Espace autónk és az lenne a problémánk hogy ha megteszünk vele kb. 50km-t, felgyullad egy sárga négyzet, az auto hármasba teszi magát, se le se fel nem enged váltani. Ha az autót leállítjuk és pihentetjük akkor utánna megint jó és eltűnik a jelzés. Voltunk Renault servízbe, kicserélték az olajat,olajszűrőt, szimeringet. Elkértek 87 000 ft-ot és másnap az autó megint csinálta. Ha van esetleg valami ötlete kérem válaszoljon.Köszönettel : Schellyné

Re: szabina60@freemail.hu

(Sándor, 2014.03.23 20:10)



Tisztelt Hölgyem,

A hajtómű beáll szükségfutásra, aminek az okát , csak a hibatároló kiolvasása után lehet megmondani. Az ATF szűrőt csak a komplett hajtómű ki és szétszerelése után lehet elvégezni. / ez nagy valószínűséggel nem történt meg, de nem is szükséges /.

Amennyiben egy diagnosztikára igényt tart , kérem hívjon fel telefonon. / esetleg a szervízben kiolvasott kódokat írja meg /

Üdvözlettel: Sándor.

Aisin AF40 (TF-80SC)

(Péter, 2014.03.20 17:13)

Üdv! Nem akartam nyilvánosan, de nem találtam e-mail címet :-)
Szóval a címben nevezett váltó hidraulikus szeleptömbjének felújításának költsége érdekelne.
(Saab 9-3 TiD '05 (192EKm eddig bírta:-) voltam már Nálad olajcserén :-)))

Köszönöm!

Re: Aisin AF40 (TF-80SC)

(Sándor, 2014.03.23 20:04)



Tisztelt Péter,

A mi műhelyünk csak a komplett új hidraulikus szeleptömb beépítését vállalja . Ennek a beavatkozásnak az összköltsége / szeleptest+ olajcsere+ m.díj / 300,000Ft.

Amennyiben egy diagnosztika alátámasztja a beavatkozást , és erre igényt tart, kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

Szolnok

(Gabi, 2014.03.20 14:42)

Kedves Sándor, 2005-ös Range Rover Sport 2.7D autómban rendszeresen előzéskor előjön az F betű + többször csúsztatja az 5-öst 6-osba. Megnézettük már automata váltóssal, a váltó fel is lett újítva és mégis csinálja tovább. Szerinte a mechatroniknak van hibája. Kérdésem lenne, hogy tudja-e javítani, mert ha nem szükségszerűen muszáj cserélni, akkor eltekintenék ettől. Vagy tud-e esetleg olyat, aki tud kedvező áron hozzá mechatronikot. Várom szíves válaszát. Üdvözlettel - Gabi

Re: Szolnok

(Sándor, 2014.03.23 20:00)



Tisztelt Gábor,

A Mechatronik javításának a költsége 190,000Ft. Említi a kérdésében , hogy a hajtómű fel lett újítva ?? A felújításhoz hozzátartozik a Mechatronik javítása is / szerintem/. A Mechatronik javítását mi is elvégezzük , de a tapasztalataink alapján a belső szerkezeti egységeknél fellépő nyomásveszteségek opkozzák a csúszást 4.5.6. fokozatban.

Üdvözlettel: Sándor.

Bp XIV

(Steki Tibi, 2014.03.19 18:49)

Tisztelt Sándor!
Arra szeretnék választ kapni, hogy mi a jelentése a váltó-kódban lévő betű jelnek, pl. W-A00000000TZ vagy W-A00000000TL vagy JE betűk a számok végén, ha mindegyik ugyanolyan m3-s autóba való! A számokat most csak zérokkal helyettesítettem.
Köszönettel:Steki Tibi

Re: Bp XIV

(Sándor, 2014.03.23 19:56)



Tisztelt Tibor,

Bevallom nekem ezek a számok semmit sem mondanak. Kérem adja meg a jármű műszaki adatait , megpróbálok segíteni. / esetleg az alvázszám utolsó 7 karakterét / . Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

SZEGED

(PONGRÁCZ ISTVÁN, 2014.03.18 16:14)

Üdvözlöm Sándor. BMW e65 730i 2003 évjárat segítségét szeretném kérni automata váltóval kapcsolatban. A váltóval nem tapasztalok semilyen problémát szépen vált,nem tapasztalok semilyen változást a működésében,de viszont indulás előtt,de akkor sem mindig P-ből D-be rakom vagy P-ből R-be egy ütésszerű hangot érzek alulról. Ön szerint mi lehet ez. Előre is köszönöm.Üdvözlettel:Pongrácz István

Re: SZEGED

(Sándor, 2014.03.23 19:53)



Tisztelt István,

A ZF 6HP sorozatú hajtóműveknél a kapcsolási rendellenességeket a legtöbb esetben a hidraulikus vezérlés meghibásodása okozza. Szerintem ebben az esetben nem ez okozza a tünetet / legalábbis nem jellemző a típusra a garázskapcsolási rendellenesség/. Első lépésben javasolnám, hogy ellenőriztesse az első hardy tárcsa állapotát.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »