Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Opel VECTRA AUTOMATA VÁLTÓ HIBA KÓDOK Válasz

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:26)



Tisztelt Gábor,

Az előző válaszomban említettem a legsűrűbben előforduló perifériás meghibásodást az adott hajtóműnél : programkapcsoló hiba 56-os kód / ami nem a 4. fokozat kapcsolásának a hiánya/.

- A 25 ös kód mágnesszelep áramköri hibára utal / szelep vagy annak vezetékezése/
- A 31 es hibakód minden esetben kiolvasható , ha nem járó motornál olvassák a hibatárat / mivel ilyen esetben normális ha nincs motor fordulatszám jel /
-A 41 -es hibakód áttételi hibát takar / csúszás a hajtásláncban /
- A 77-es kód a kick- down kapcsoló és annak vezetékezése hibájára utal.


Mivel az utóbbi hibatár olvasás az 1,2/ 3,4 mágneskapcsoló áramköri hibájára utal + az áttételi hibákra , ami akár ebből is adódhat/ ezért első lépésben az adott mágnesszelepet és annak a vezetékezését javasolt ellenőrizni.

Üdvözlettel : Sándor.

Szombathely

(Presztóczki Attila, 2012.12.04 00:57)

Szép jò napot!

Van egy 99-es 2.5V6 tdi AFB passatom, egy 5HP-19 EFR automata vàltòval. A hétvégén ezt a tünetet produkàlta: elindultunk vele, fel is vàltott rendesen, de az 5-dik fokozatot màr nem akarta bevenni, majd megàlltunk, hohy ûjra indítauk az autòt, de akkor màr csak az elsö sebességet vette be az autò, és a tiptronic vàltàsra sem reagàlt semmit. Mikor sebességbe tesszük akkor olyan, mintha megbillenne a vàltò, nem tusom ez normàlis-e, vagy valami hiba ez is. A hidrocsapàgyas tartòbakot azt 2 hònapja cseréltettem benne, azòta sokkal kevésbé érezhetö ez a billenés, de érezhetö. Vàltò olaj 15000 km-rel ezelött lett benne cserélve. Érdeklödnék, hogy mi lehet a baj, és mennyi lenne a javítàsi költség?

Vàlaszukat elöre is köszönöm!

Re: Szombathely

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:12)


Tisztelt Attila,

A hajtómű beáll szükségfutásra , aminek az okát a hibatároló kiolvasása után lehet megtudni. Kérem olvastassa ki a hibatárolót és a kiolvasott kódokat írja meg.

Üdvözlettel : Sándor.

Biatorbágy

(Varga Zoltán, 2012.12.04 10:14)

Honda Accord 2.3ES 2001-es évjárat, 195.000 km. 1-ből 2-be "hosszan" vált, kevésbé zavaró módon időnként előfordul ez 3-ba váltásnál is. Nem azonos módon történik mindez, de még nem volt időm kitapasztalni, hogy mitől függ. Néha ránt is egyet, néha csak magas fordulatszámra (3.000) bőgeti fel a motort. Tiptronic használatánál is érzem időnként, hogy "lassú". A visszaváltásnál viszont nem érzem ezt a problémát, ott pontosnak tűnik a működés.

Előre is köszönöm a válaszukat

Re: Biatorbágy

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:08)


Tisztelt Zoltán,

Kérem látogasson el műhelyünkbe egy diagnosztikára annak érdekében, hogy a jelenség okát behatároljuk.Egy mérési értékblokk olvasással egybekötött diagnosztika kb: 10 percet vesz igénybe.

Üdvözlettel: Sándor.

Szombathely

(Nagy Antal, 2012.12.04 13:34)

Tisztelt Cím!Az autó adatai:BMW X5 E70,2007.06,3.0d km: 97.000
Az autót vadonat újan vettem a Wallis-nál,tehát a km,nem szerepel bizonytalan tényezőként,mint mondjuk álltalános elhasználódás a futásteljesítmény okán,mint sajnos sok BMW esetében.
A hiba a következő:hidegen,indítás után szépen vált felfelé a váltó,egészen a hatodik fokozatig.A probléma a visszaváltás után lép fel,amikor újra felfelé kellene váltania.Tehát teszem fel bekanyarodok egy utcasarkon,visszavált 2-es be,majd gázt adva haladnék tovább,és ekkor egy nagy rántással következik a harmadik fokozat.Aztán a 4-5-6 ismét teljesen finoman.A hiba valahol a 2-es sebességi fokozatnál lehet,mert a jelenség csakis,kizárólag itt fordul elő,és CSAK VISSZAVÁLTÁS UTÁN.Mondjuk,ha megállok bekanyarodás után,és álló helyzetből indulok újra,akkor teljesen finoman jutok el a 6-os fokozatig.Az összes többi visszaváltás gördülékeny.Pl.:6-ból 4-be stb. teljesen simán,jól abszolvál.Bemelegedett váltónál a hiba szinte teljesen eltűnik,de alig érezhetően jelen van.
Ha tiptronoc üzemmódban váltok kézzel,akkor is jelentkezik a hiba,ill. ha lehet így mondani a 2-es sebességi fokozaton belül ránt egyet az autó.A műszerfal mutatja,hogy 2-es fokozat,gázt adok,még nem kapcsolom a hármas,és ránt egyet,majd a hármas kapcsolásakor már nem ránt....
Cseréltettem olajat és szűrőt,természetesen márkaszervízben,a hibajelenség egy kicsit enyhült,de még mindig megvan.Rákérdeztem,hogy mi lehet az ok.Válasz: ki kell cseréltetnem egy újra,ott őnáluk,kb 1.000.000 ft az egész.Ennyire "süsü" nem vagyok,úgy,hogy ez nem is alternatíva.
Szeretném a tanácsukat kérni az ügyben!Mi lehet a hiba oka?
Köszönettel!!!!!! Antal

Re: Szombathely

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:04)

Tisztelt Antal,

A ZF 6HP sorozatú hajtóműveinél a jelenséget / nem ritkán akár 100,000Km futásteljesítménynél is / a hidraulikus szeleptömb meghibásodása okozza. Ilyen esetben 2 megoldás javasolt: 1, egy komplett szeleptömb csere / új , közel 500,000 forintos áron/ , vagy a szeleptest javítása új szelepsorral közel 200,000 forintos áron.

Amennyiben a szeleptest javítása után sem szűnnek meg a kapcsolási rendellenességek, akkor annak az oka nem más , minthogy a csökkent kenőköri nyomás következtében a belső csapágyazások kopása miatt a hidraulikus veszteség elérte a kritikus határt. Ezt az elektronikus vezérlőegység egy pontig tudja kompenzálni, ha ezt túllépi a kopás mértéke , akkor csak egy nagyjavítás fogja a tüneteket megszüntetni / 450,-500,000 forintos költség mellett/.

Üdvözlettel : Sándor.

VECTRA

(Nyerges Gábor, 2012.12.04 16:41)

Az előbbi hibakódokhoz még hozzá tenném, hogy az autót nem túl rég vettem. Előtte 10 évig egy idős házaspár tulajdonában volt, nem tudják, hogy mikor lett benne cserélve olaj (a 10 év alatt igazoltan összesen kb. 50.000 km-ert tettek meg vele ), de lehet, hogy több mint 5 éve lett cserélve,viszont az olaj szép tiszta, nem büdős, de úgy vettem észre a nívó pálcájából, hogy valószínűleg több olaj van bele töltve, mint amennyinek lennie kellene benne. Egy olaj csere (az előírt mennyiséggel) meg oldhatná-e a problémát, továbbá érdekelne, hogy mennyi olaj kell bele. Azt már néztem hogy ATF Dexron 2 olajat ír hozzá.

Tisztelettel:

Nyerges Gábor
Szeged

audi a8

(zolko99, 2012.12.03 16:35)

olyan problemam van a kocsival hogy ha nem megyek az autoval 2-3napot utana beinditom beteszem D-be elindul problema nelkul utanna erosebb gazadasnal kidobja Neutralba.es utanna nem lehet sebesseget rakni.mi okozhatja ezt a problemat?

Re: audi a8

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:31)



Tisztelt Zoltán,

A jármű erőforrását nem említi meg , az adott típus lehet szerelve ZF 5HP 19, vagy 24-es hajtóművel is . A jelenség szempontjából ez tulajdonképpen nem is olyan fontos információ.

Mindenekelőtt az ATF szintet ellenőriztesse. Amennyiben az megfelelő , akkor nagy valószínűséggel az előremeneti fokozat aktív elemének a meghibásodása okozza a jelenséget.

Üdvözlettel: Sándor.

Mecseknádasd

(Dékány Jánosné, 2012.12.03 15:09)

Opel Signum Y3ODTO automata váltós autónk egy ideje jelezte a szervizkulcsot a kijelzőn, de mivel mindig el is tűnt, nem vittük szervízbe. November elején egy 2000 km-es úton egyáltalán nem jelent meg, utána otthon viszont egyre gyakrabban. Elvittük egy szervizbe, ahol a computer a P1743-as számot hozta ki, a többi készülékük nem működött. E kód a Wandlert jelöli, ezért egy másik szervizben elvégeztettük a váltóolaj-cserét, 230.000 km után most először. Az autó azonban már a 30 km-re lévő műhelytől hazafelé is egyre rosszabbul ment, alig akart indulni, 3-4 ezerre is felment a fordulatszámláló induláskor. Férjem visszavitte, ahol most rátették a számítógépre, és a következőket hozta ki:
P 0705-érvénytelen jel a TCM-től
P 1700- váltó vezérlőegység (Rövidesen jármű szerviz kérelem)
U 2105 -CAN-Bus kommunikáció az ECM-mel
U 2117-CAN-Bus nincs komm. a DIS-szel
U 2116- CAN-Bus nincs komm. az IPC-vel
U 2103-nincs Komm. a CAN-Bus-szal (alacsony sebesség)
Az autót még haza tudta hozni, de elindulni szerinte már nem lehet vele.

Elnézést kérek, hogy ilyen hosszú lett a beszámolóm. A többi kommentet olvasva nagyon bízom szakszerű és biztató válaszukban. Előre is nagyon köszönöm, s kérem írják meg, vállalnák-e az autó javítását.

Re: Mecseknádasd

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:25)



Tisztelt Dékány Jánosné,

A kiolvasott hibakódok kommunikációs hibákra és a converter áthidaló tgk / Lock-up/ nem megfelelő működésére utalnak. Az AW 55-50 hajtómű esetében ilyenkor egy nagyjavítás után fognak a tünetek megszűnni. A beavatkozás új hidraulikus szeleptömb beépítésével együtt eléri az 500,000 forintos költséget.

Mindenekelőtt javasolnék egy mérési értékblokk olvasással egybekötött diagnosztikát , ami esetleg egyértelműen alátámaszthatja a feltételezést. Mielőtt ezt a nem túl szerény összeget elköltené egy nagyjavításra , mindenképpen egy elektromos szakemberünkkel a kommunikációs hibakódok okát szüntetnénk meg . / ami után nagy valószínűséggel nem fog a jelenség megszűnni/ .

Kérem hívjon fel telefonon érkezése előtt. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Sárvár

(GYŐRVÁRI Balázs, 2012.12.02 23:30)

Mercedes A osztály 1999évjárat 160 benzines automata
A következő hiba miatt kérném a segítséget, az említett tipusú autón néha / sajnos egyre sűrűbben kiírja az " F " hibakódot, mi miatt lehet ez? Köszönöm a választ

Re: Sárvár

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:15)


Tisztelt Balázs,

A hajtómű beállt szükségfutásra , aminek az okát csak a hibatároló kiolvasása után tudjuk megmondani. Kérem olvastassa ki a hibatárolót és a kiolvasott kódokat írja meg nekünk.

Üdvözlettel : Sándor.

Opel Vectra A automata váltó hiba

(Nyerges Gábor, 2012.12.02 20:50)

Az alábbiakban kérném a segítségüket.
Van egy 1993-as évjáratú, C20NE motorkódos 4 sebességes automata váltós Opel Vectrám.
A váltó rendesen vált, nincs vele semmi baj, viszont, kb. hetente egy alkalommal valami hibát jelez és szervíz üzemmódba állítódik. A hibát kiolvastam. Először kb. 3 különböző hibát írt ki, majd egy másik alkalommal csak egy, de teljesen más hibát. Amikor leállítom és újra indítom a motort, akkor pedig nem jelez hibát. Nem vagyok autó szerelő, de valami elektromos hibára gondolnék, mivel egyszer ilyen hibát jelez, egyszer pedig olyat, majd újraindításnál rendben van vele minden.
Előre is köszönöm segítségüket.
Tisztelettel:

Nyerges Gábor

Re: Opel Vectra A automata váltó hiba

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:12)



Tisztelt Gábor,

Sokat segítene , ha a kiolvasott hibakódokat megírná nekünk. A típusnál a fokozatkiválasztó programkapcsoló meghibásodása a jellemző / mint perifériás elektromos hiba 56-os kód/.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(András, 2012.12.02 20:25)

Üdvözlöm!

Nekem már 3 automata váltós autóm is tönkre ment 1 év alatt, mindegyik javítása 300-450 e. -be került.
Továbbra is automatát szeretnék venni ezért a kérdésem az lenne, hogy melyik márka milyen típusaival van a legkevesebb gond, legkevesebb javítási költség ? 1999-2004 között max. 1 millió Ft -ért vettem ezeket az autókat, továbbra is ezen keretek között keresnék autót. Tudna esetleg pár típust, márkát írni ?

Re: Budapest

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:09)



Tisztelt András,,

A kényelemnek ára van és ez fokozottan igaz az automata hajtóművel szerelt járművekre. A "frissebb" évjáratokban a Japán és az Ázsiai típusokat tudom ajánlani. A régebbi évjáratokban pedig a VW , Audi 5 fokozatú hajtóművel szerelt típusait / egy nagyjavítás ára kb : 320,-340.000 ft költséget jelent.

Üdvözlettel : Sándor.

szigethalom

(albert, 2012.12.02 10:59)

Tiszteletem Uram!

Van egy 1.9pdtdi passatom,amibe zf5hp-19 es automata valto van..
Problémám az,hogy felújitották,de olyan probléma lépett fel,hogy r-ben,csak gáz adásra indul el,különben befékez..3-bòl 4-5-be,pedig bedob szervizbe..2szer már szétpakolták,de semmi hiba..gépre kötve sincs elektromos hibakod,csak vész fék manualis hiba..de ha törölnek mindent van r-fokozat amig nem kerül szervizállásba.rejtély mi lehet?kérem tanácsát köszönöm..bercinke@gmail.com

Re: szigethalom

(Uniós autójavító, 2012.12.04 00:03)



Tisztelt Albert,

Nem szeretnék cinikus lenni, de az leszek . A "rejtély" az nem más minthogy nem jó helyen végezteti a javítást. Itt nem arra szeretnék célozni, hogy a mi műhelyünkbe hozza el a járművét!!! mivel ebben az évben nem is tudunk vállalni javítást. A ZF 5HP 19 -es hajtómű a legsűrűbben előforduló hajtómű az adott évjáratban. Itt arra utalok, hogy a legrosszabb esetben egy másik komplett hajtómű beszerzése esetén is meg kellene oldani a " szakinak " a problémát. Kérem adja meg a telefonszámunkat a javítást végző szakembernek és ígérem megpróbálok segíteni neki / a legjobb tudásunk szerint /.

Üdvözlettel : Sándor


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »