Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Renault 3.0 dci automata

(Sándor, 2014.01.03 17:56)


Tisztelt István,

Az AW 55-50 tipusú hajtóművel szerelt márkák közül a leggyakrabban az Espace - nél fordul elő a programkapcsoló meghibásodás. Amennyiben a vezetékezés valóban rendben van , akkor egy fokozatkapcsoló cserét javasolnék . / bontott ár kb 10,000-20,000ft/

Üdvözlettel :Sándor

Szeged

(BMW X5, 2014.01.01 18:54)

Sziasztok! Egy ideje az autóm automata váltója indításkor csattanó, ütésszerű hangot ad. Ez olyan erős, hogy érezhetően meg mozdítja az autót! A legújabb amit még produkál, hogy ha gáz nélkül csak fel engedem a pedált, úgy indul az autó, hogy beremeg, szaggat! Nem rég lecseréltettem az olaj teknőt szűrővel és a váltó olajat, legalábbis amennyi lejön a rendszerből. A gyár nem javasolja az olaj cserét a váltóban, azt mondják "örök élet olaj"! Amit leengedtek belőle az inkább hasonlított iszapra mint sem olajra. Az autó egy 2008-as BMW X5 3.0 si benzines. Ezek alapján lehet-e tudni, hogy mi az a csattanó hang, mi okozza?

Re: Szeged

(Sándor, 2014.01.03 17:49)

Tisztelt Uram,


Az adott tipusú és évjáratú járműnél , ami Zf 6hp hajtóművel van szerelve , a kissé misztikus jelenség nem ismeretlen . Az első indítás után a hajtómű elektronika elvégez egy önellenőrző tesztet. / ebben az esetben a hibás software miatt hallható a rendellenes csattanás/.

Mellékelten csatolom a gyári TSB anyagot amivel a legközelebbi márkaszervizet kérem keresse fel. A V31.1 verziószám alatt szokott a jelenség mutatkozni.


MODEL
E60, E61 with N52K or N54 and 6HP19TU produced from 03/07 up to 09/08

E70 (X5 3.0) with N52K and 6HP19TU produced from 12/06 up to 10/08


SITUATION
The customer may complain about a clunking noise heard from the transmission, sometimes accompanied by a "bang", felt in the rear of the vehicle after engine start-up. This complaint can be intermittently reproduced when the transmission is in the P position (the noise and/or jolt does not occur when the selector gear is placed in N).

CAUSE
EGS software calibration in regards to the transmission self-check test on the engine start

SOLUTION
On a customer complaint basis only, check the vehicle's integration level.

If the integration level is:

On E60, E61 vehicles - E060-08-03-550 or lower

On E70 vehicles ***65533; E070-08-05-525 or lower

Reprogram and recode the complete vehicle with a current Progman version (V31.1 or higher). The target integration levels are E060-08-09-520 or E070-08-09-520, respectively, for E60, E61 and E70 vehicles.

StevieD553. Your dealership probably filed this away back in 2008 and forgot it was there. All dealerships should have a method of recalling these bulletins when problems occur.


Üdvözlettel : Sándor

30 cserzy mihaly utca szeged

(kiraly robert, 2014.01.01 15:31)

hello ROBI vagyok szegedrol Renault negan 1.6 benzines automata ma a parom ment volna az autoval elindult de kesobb egy parkolobanvalo indulasnal a P ben berakott valto indulaskor R mutatott P ben nem tudta rakni most a valto D ben van a muszerfal kijelzoje szerint a valtokar felvan tolva teljesen P ig az auto nem indul nemlehet kivenni D bol mi lehet a hiba vj

Re: 30 cserzy mihaly utca szeged

(Sándor, 2014.01.03 17:38)

Tisztelt Róbert,

A leírt tünetek alapján nagy valószínűséggel a fokozatkiválasztó programkapcsoló műszaki hibája , vagy a kapcsolóhuzal meghibásodása okozza a jelenséget ./ a bowden csatlakozási pontot ellenőrizze a sebességváltón /.

Üdvözlettel : Sándor.

Dunaújváros

(Szabó Dávid, 2014.01.01 15:26)

Üdv

Egy kicsit más jellegű hozzászólásom lenne ha megengedi.
Rendkívül hasznos ez a fórum rész, és egyedi is.Látom hogy szívvel lélekkel beleadnak mindent. Véleményem szerint ha egy kis fejlesztés történne még nagyobb látogatottsága lenne az oldalnak, és így közvetve a szerviznek is.

Arra gondolok hogy pl kategorizálva is lehetnének a kérdések autótípusok szerint. Sokan vásárlás kíváncsiak az adott típus betegségeire és a költségekre.

Ui: egy kis szakmai kérdés is lenne. Mercedes w210 e320/e240 váltói általánosságban milyenek? Az újabb 5 sebességes tiptronicostól jobban kell félni mint a régebbi 4estől ?

Köszönöm a válaszát, és további jó munkát kívánok

Dávid

Re: Dunaújváros

(Sándor, 2014.01.03 17:12)

Tisztelt Dávid,

A Mercedes 722.6-os 5 fokozatú hajtóműnek a karbantartási , vagy egy esetleges nagyjavítási költsége megközelítőleg ugyanakkora kiadást jelent mint a régebbi 4 fokozatú egységeké.

Saját véleményem szerint a régi tipusú 722.3 /4 -es hajtóműveket futásteljesítményben és megbízhatóságban sem sikerült semelyik gyártónak űberelni.

Üdvözlettel:Sándor.

"egy kételkedő"

(www.hu, 2012.12.05 21:41)


Üdv,
Én nem egy konkrét autóról hanem egy módszerről érdeklődnék. A neten hirdetnek valami automataváltós "csodaszert", ami a váltó valamiféle német technológiával végzett tisztítását jelenti.
Azt látom a fórumot olvasgatva hogy elég nagy tudásuk és tapasztalatuk van váltóügyben, ezért is érdekelne, mi a véleményük erről? Kamu az egész? Vagy van ennek valami alapja? Töredék áron kínálnak megoldást váltó problémákra, és ez bevallom nekem egy kissé gyanús. Előre is köszönöm! (link a címben)

Válasz

Re: "egy kételkedő"

(Uniós autójavító, 2012.12.05 23:37)


Tisztelt Uram,

Elnézését kérem , de a kérdésében szereplő címet én töröltem, ami nem véletlen. Feltételezem, hogy nem szándékosan írta. Az utóbbi években sok időt , energiát fektettünk a honlapunkba / ami látható a sokszor éjszakába nyúló válaszok időpontjaiban is /. Ez a munka nem szeretném , ha "mások" malmára hajtaná a vizet . / gondolom ez ellen senkinek sincs kifogása/

Ez a bejegyzésem a kérdések- válaszok rovat történetében szerintem a leghosszabb lesz. Adhatnánk neki az " öntsünk tiszta vizet a pohárba" címet is . Már most az elején szeretném megköszönni Önnek , hogy felkeresett minket ezzel a kérdéssel.

Az automata hajtóművek szervizelésekor a következő lehetőségek közül lehet választani.

1, szimpla olaj+ szűrő csere.Amikor a teljes ATF térfogat KB 50%-át cseréljük.

2, átöblítéses olajcsere : Ilyen esetben az ATF hűtővezeték visszatérő ágát " megcsapoljuk " . menete a következő:

- ATF olaj leeresztése
- ATF feltöltése
- A motor indítása után a visszatérő vezetéknél a folyadékot felfogjuk.
- ezt az eljárást addig ismételjük, amíg a visszatérő vezetékből szemmel láthatóan "Tiszta " ATF folyadék áramlik vissza. / a friss ATF folyadék Kitolja maga előtt a rendszerből a használt folyadékot ( mivel a folyadékok nem összenyomhatók ). Ez az eljárás szerintem erősen szennyezett munkafolyadék estén szükséges.

3, az ön által is említett / kérdezett / eljárás . Ami szerintem teljesen megegyezik a 2. ponttal, csak kicsit emlékeztet a teleshopos reklámokra . / jól kell tudni eladni a terméket :).

Ellátogattam az Ön által linkelt kollégához / ezzel is növeltem a napi látogatottságát a honlapjának :)

Mit is állítanak ott ??? / legalábbis a jármű tulajdonosok??

I, 10%-os fogyasztás csökkenés : Ez nagyon sok gépészmérnöknek/és chiptuningos kollégának , akik a motorok optimalizálásával foglalkoznak napi 8,10, 12, órában / sok évi munkájába van.

II. " a kapcsolási fordulatszámok negatív tartományba tolódtak" : ezt csak azért furcsállhatjuk / mi szakemberek / , mert az átkapcsolási fordulatszámok az elektromos vezérlőbe be vannak programozva. / lehet , hogy itt is tévedünk:)

III, Szintén egy tulajdonos azt állítja , hogy a converter áthidaló TGK ( Lock_UP ) hibás " hullámzó" járműve " meggyógyult a "csoda" olajcsere után!?????????...........na mármost , itt aztán " elgurult a gyógyszerem" műszaki ember létemre . "'28 év autójavítás és közel 20 év automata hajtómű javítás után!!!!

Ennél a pontnál határoztam el a következőket: Egy converter hibás hajtóművel felkeresem a kollégát . A jelenlétében a mi gépműhelyünkben " szétvágatjuk" a convertert. / ami rossz műszaki állapotban lesz/. Ezek után ugyanabban a rossz műszaki állapotban összerakatjuk a gépműhellyel. Ezt követi a " csoda " olajcsere / az Ön által említett műhelyben./ Ha ezek után a jármű hajtóműve kifogástalanul működik, akkor a jármű forgalmi értékét kifizetem a beavatkozást végző szakembernek. Ellenkező esetben én csak 1 ft -ot kérek:) .......... nem kell mondanom, hogy tisztességtelen az ajánlatom, mivel én biztosan 1 ft-al gazdagabb leszek:)))))):....

Amit nem győzünk hangsúlyozni:

1, egy kifogástalan műszaki állapotú hajtómű NEM romlik el agy olajcsere után.
2, egy műszaki hibás hajtómű semmilyen esetben sem "gyógyul meg egy olajcsere után.
3, nem létezik " Lifetime" élettartam olaj??????? / ajánlom az érdekességek menüpontot/

Nagyon hálásak vagyunk Önnek, hogy feltette ezt a kérdést itt a fórumon. Talán sikerült tiszta vizet önteni a pohárba / legalábbis olajcser ügyben/



Üdvözlettel : Sándor




Debrecen

(Ugrai Tamás, 2012.12.05 19:43)

Tisztelt Uram!

Bmw E39 525 tds 1998.A mai napon hátramenetben csak alapjáraton ment, gázadásnál felpörgött a motor és nem gyorsított, gyakorlatilag megszünt a hátramenet..Korábban azt vettem észre hogy D kapcsolásnál picit ránt illetve R kapcsolásnál is picit rántott.Az előremenet müködik rendesen vált..Mi lehet a probléma?

Re: Debrecen

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:49)



Tisztelt Tamás,

A jelenséget a hátrameneti aktív elem mechanikus meghibásodása okozza . / B tgk vagy D-G fékház repedése , törése/

Üdvözlettel : Sándor.

spigi123@tvn.hu

(Siklósi Zsolt, 2012.12.05 14:14)

Jó napot kívánok!

Audi A4 1.9 TDi (110LE) 4 seb. automataváltóm 3-4 fokozatban rángat. Egy másik hozzászólásban már olvastam a hibáról és a magam problémájára ismertem. "A jelenséget a converter áthidaló tengelykapcsoló csúszása okozza / Lock-up csúszás/." A javítás minden esetben a tengelykapcsoló felújítása, vagy van esetleg olcsóbb módja is? Váltóolaj elhasználódása, nem okozhatja ezt a hibát?
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel!
Zsolt

Re: spigi123@tvn.hu

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:46)



Tisztelt Zsolt,

Mielőtt kijelentenénk, hogy a converter / vagy a hidraulikus vezérlés hibája okozza a jelenséget, el kellene végezni egy menetteszttel egybekötött diagnosztikát. Egy olajcsere nem fogja a tünetet megszüntetni / ezt borítékolhatjuk/.

Üdvözlettel : Sándor.

Peugeot 307 SW...

(Simon Zoltán, 2012.12.05 10:18)

Tisztelt Sándor!

Az autó 2003 dec. Peugeot 307 SW 2.0 (136 le) benzines Prem. automata 4 sebességes tiptronic váltóval.
Már jó pár hónapja csak 2 fokozattal indulok mert 1 -es fokozattal rángatta az autót, 2 fokozat csúszik, visszaváltásnál is néha nagyot rántott. Tegnap normál haladáskor egyszer csak elkezdett finoman rángatni, kiírta a converter hibát,minden sebességfokozatban rángat nem gyorsul, alapjáraton is remeg.
Gondolom, hogy a converter mellett a hiraulikus blokk is javításra szorulna. Kompletten az automata váltó javítása sac/kb mibe kerülne ?

Várom megtisztelő válaszát.

Üdvözlettel: Simon Zoltán

Re: Peugeot 307 SW...

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:40)


Tisztelt Zoltán,

A leírt tünetek alapján a DPO /AL4-es hajtómű megérett egy felújításra , aminek az anyagi vonzata kb 450,00ft. Ez az ár komplett új hidraulikus szeleptestet és az új hőcserélőt is magába foglalja .

Üdvözlettel : Sándor.

budapest

(Mikes Szilárd, 2012.12.04 23:43)

Üdvözlöm.
Mai nap hivtam ka délután és zaklattam a kérdéseimmel és nagyon köszönöm a tanácsot elég sok minden bevállt.
Egy viszont nem mult el.Amikor a 3ikat rakja az autóm akkor ránt egyet vagyis ugy csusztatja...
EZ mi lehet és mennyibe kerülne a javitás?Tudom nehezet kérdezek de Ön a szakember kb mégis megmondaná hogy mi meg mennyi?

Passat B5 1.8 5V automata 1999 évj

várom válaszát amennyiben idöt szakit a levelezésre.

mikesszilard@hotmail.com

Tisztelettel

Re: budapest

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:36)



Tisztelt Szilárd,

Az AG4-es hajtómű estében a jelenséget a legtöbb esetben vezérlési hiba okozza / hidraulikus szeleptest kopásából eredő hidraulikus veszteség/.

Üdvözlettel : Sándor.

Kisvárda

(Vaszil Gábor, 2012.12.04 19:29)

Tisztelt cím!
Egy BMW E38 730d-m van, automata váltóval. 2001-es évjáratú. Olyan problémám van hogy az autó 80 és 90 km/h között beremeg a sebesség váltáskor. A váltás után a remegés megszűnik. A többi sebesség fokozat váltásánál semmiféle probléma nincs. A kérdésem az lenne hogy ez váltóprobléma, vagy valami más?

Re: Kisvárda

(Uniós autójavító, 2012.12.05 22:33)


Tisztelt Gábor,

A jelenséget a ZF 5HP 30-as hajtóműnél kétféle meghibásodás szokta okozni.

1, a converter áthidaló tgk / lock-up/ csúszása .
2, az előremeneti tgk mechanikus sérülése / repedés vagy törés az A" tgk házban /.

A jelenség okának a pontos behatárolása érdekében javasolt egy menetteszttel egybekötött diagnosztika.

Üdvözlettel : Sándor.

Opel VECTRA AUTOMATA VÁLTÓ HIBA KÓDOK Válasz

(Nyerges Gábor, 2012.12.04 16:15)

Tisztelt Sándor!
Köszönöm mégegyszer a segítségét.
Az első alkalommal az alábbi hibakódokat olvastam ki:
- 25 -MV1 mágnesszelep
- 31 - Motorfordulatszám nincs jel
- 41 - Túl nagy eltérés a bemenetei és a hajtómű fordulatszám között
- 56 -Váltómű nem kapcsolja a 4. fokozatot
- 77 - Kickdown- kapcsoló/ folytószelep potenciométer

Ezt követően levettem az akksi sarukat, majd a következő napon pedig az alábbi hibát dobta ki:
- 25 - Solenoid 1-2/3-4 feszültség magas
- 41 - Sebességváltó hidraulikus hiba

Nem értem, hogy az elős alkalommal teljesen más és elég sok hibát írt ki, most meg ismét más és csak 2 hibát.
Ha újraindítom akkor általában nem jelez hibát egy darabig.

A váltó rendesen vált, nem csúsztatja, nem rángatja a kocsit, csak valamiért szervízüzemmódba lép a hibák miatt.
Tisztelettel köszönöm a segítségüket.

Nyerges Gábor
Szeged


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »