Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

A 169 Mercedes

(Endrédy Tamás, 2014.01.04 21:52)

Üdvözlöm!
Van egy Mercedes A osztályos benzines 2003-as kiadású, fokozatmentes automata sebességváltóval.
A problémám a következő:
Minden megállás után, csak gázadáskor indul el egy rántás kíséretében az autó.
Mikor már gurul, onnan kezdve semmi baj vele, szépen végigcsinál mindent. De amint meg kell állni vele teljesen, megint csak rántva, gázadásra indul el. Addig, míg nem fékezzük állóra az autót, addig semmi baj vele. Szépen "kúszik" gázadásra úgy reagál, mint eddig.
A Mercisek rátettek egy hidrovezérlőt elektronikával együtt, dee a hiba ugyanaz maradt.

Re: A 169 Mercedes

(Sándor, 2014.01.05 13:44)

Tisztelt Tamás,

Mivel a komplett mechatronik egység cseréje után is fennáll a hiba , ezért a primer vagy szekunder kúpoknál vagy az indító kuplungnál nem tud felépülni a szükséges munkanyomás / alacsony fordulatszámon/. Ennek az oka lehet : Kopott olajszivattyú, tömítetlenség az aktív elemnél.

A mechatronic eltávolítása után , ezt kisnyomású sűrített levegővel lehet ellenőrizni /2-3 bar/. Ilyen esetben kis nyomáson egyértelműen hallható, hogy "szökik " a nyomás , 6-8 bar-on pedig megfelelően zár az aktív elem.
Remélem sikerül beazonosítani a probléma okát. / A mi műhelyünk nem javít CVT egységeket/.

Üdvözlettel : Sándor.

Fontos!!!!

(Tóni ;), 2014.01.04 20:59)

Ha 1 traktor 568 nap alatt kaszál le 51 kg lekváros grillsütőt, akkor hány Barkas hoz el 4 németül beszélő krokodilt, aminek nincs haja és üvöltenek a samponok?
Heeee???????

Re: Fontos!!!!

(Sándor, 2014.01.05 13:32)

Tisztelt Antal,

A kérdésére nem tudok korrekt választ adni mivel meghaladja a műszaki és szakmai ismeretemet. Javasolnám , hogy a gyakori kérdések.hu-ra vagy a facebook-ra kiposztolva biztosan választ fog kapni a kérdésére. Illetve a lakóhelyéhez legközelebb eső sokadosztályú vendéglátó egységet meglátogatva garantált a megoldás :).

Üdvözlettel: Sándor.

Ford Galaxy

(Kelemen János, 2014.01.04 21:39)

Tisztelt Sándor! Köszönöm a választ. Keresni fogom telefonon egy időpont egyeztetés miatt.
Üdvözlettel:
Jani

Saab automata váltó.

(L Balázs, 2014.01.04 19:41)

Tisztelt Sándor!


Köszönöm szépen válaszát. Érdeklődnék, h ha esetleg gond van az említett Saab típusok aut. váltójával, akkor az átlag árból (3-400E ft) javítható, felújítható e, vagy húzósabb összeg (egy bartátom Audi Multitronic váltójának 1M Ft volt a javítása anno..)?

Re: Saab automata váltó.

(Sándor, 2014.01.04 20:35)

Tisztelt Balázs,

Mindkét hajtómű estén egy esetleges szeleptömb csere ára eléri a 300,000ft-os költséget. Az 5 fokozatú egység felújítása /szeleptesttel együtt / 520-530,000ft költséget jelent. A 6 fokozatú hajtómű teljes felújítása / szintén komplett új szeleptömbbel / eléri a 600,000ft-os kiadást. Az árkülönbség a TF 80 hajtómű indító kuplungház módosításából / gépmunka / és a plusz vulkanizált hidraulikus csillapító dugattyúk árából adódik.

Üdvözlettel :Sándor.

hunterszabi@gmail.com

(Szabolcs, 2014.01.03 20:33)

Üdvözlöm!
Mercedes w202 c220 cdi automata autóm van. Előzésnél ha nagy gázt adok és kicsit húzatom , aztán elveszem a gázt hirtelen csattan és kiugrik üresbe, de a D állásban marad. Ha megállok és újra elindulok akkor akkor mintha misem történt volna.
Érdeklődnék, hogy mi lehet a hiba?
Köszönöm.

Re: hunterszabi@gmail.com

(Sándor, 2014.01.04 20:28)


Tisztelt Szabolcs,

A 722.6 -os hajtóműnél nem találkoztunk hasonló jelenséggel . A leírtak alapján : nem áll be szükségfutásra a váltó miután produkálja a tüneteket , és feltételezem az ATF szintet ellenőrizték . A mennyiben az ATF szint alacsony lenne , akkor hideg üzemállapotban egy hirtelen megállás és közvetlen elindulás alkalmával produkálná az Ön által leírtakat.

Egy menetteszttel egybekötött diagnosztika alkalmával tudjuk behatárolni a tünet okát. Amennyiben erre igényt tart ,kérem hívjon fel telefonon időpont egyeztetés céljából. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Ford Galaxy

(Kelemen János, 2014.01.03 20:13)

Üdvözlöm! 2003as Ford Galaxy 1.9PDTDI (AUY) automata váltója 1600-2000 fordulat között fémes sípoló hangot ad hosszabb távon meg mély búgó hangja van de mindkét hang csak terhelés alatt hallatszik, ha leveszem a lábam a gázpedálról akkor elhallgat. A hibatároló nem ír semmi hibát. Válaszát előre is köszönöm.

Re: Ford Galaxy

(Sándor, 2014.01.04 20:17)


Tisztelt János,

A járműve Jatco JF 506E tipusú hajtóművel van szerelve . A tünet nem tartozik a tipikus meghibásodások közé ennél a sebességváltónál.
Mivel a terhelésváltáskor jelentkezik a hangjelenség , ezért valószínűsíthető , hogy a belső áthajtás vagy a differenciál áthajtás adja a hangot. A ferde fogazású hajtásnál a megnövekedett foghézag miatt az egyik üzemállapotban búgó/ zúgó hang hallható . A tünet vagy hajtó, vagy toló / motorfék/üzemmódban hallható, a fogazási iránytól függően/ ez jellemzője a ferde fogazású hajtás meghibásodásának/.
Amennyiben minden sebességi fokozatban hallható a hangjelenség akkor a bolygómű meghibásodás esélye elég kicsi.

Javaslom , hogy előzetes időpont egyeztetés után látogasson el egy diagnosztikára.

Üdvözlettel: Sándor.

Triptronik

(Gönczi Ferenc, 2014.01.03 12:09)

Üdvözlöm,van egy 2000-res évjáratu passat 1,9 PBTDI motoros ATJ kodos autóm.A mi egy 5 sebességes triptronik váltóval van szerelve.A váltóba olajat szeretnék cserélni mire van szükségem hozzá. Előre is köszönöm válaszát.

Re: Triptronik

(Sándor, 2014.01.03 18:38)


Tisztelt Ferenc,

A ZF 5hp 19-es hajtómű szervizeléséhez a következő alkatrészek és anyagok szükségesek.

- Kb 5 Liter ATF olaj . LT 71141 specifikáció.
- 1db ATF szűrő
-1db olajteknő tömítés
- 8mm -es imbuszkulcs leeresztéshez
-17mm-es imbuszkulcs betöltéshez és szintezéshez.

Olajszint ellenőrzés max 40 fokos ATF hőmérsékleten , P karállásban járó motornál. A szint akkor megfelelő , ha a 17mm-es kulcsnyílású / imbusz/ csavar eltávolítása után a folyadék nem túl intenzíven , de határozottan áramlik ki.

Saab automata váltó.

(L Balázs, 2014.01.03 11:11)

Tiszteletem! Saab automata váltó ügyben érdeklődnék. Volt korábban ilyen autóm (2000-es évj 9-3 Cabrio, 4 fokozatú aut.), s hibátlanul működött, tudomásom szerint nem egy problémás darab. Jelenleg Saabokat (is) nézegetek, s érdekelne a véleménye a 9-5-be szerelt, 5 fokozatú, kormányról kapcsolható tiptronic-os verzióról (2003), ill az enyémnél újabb, 2002 utáni 9-3 szintén 5 fokozatú, váltókulisszából kapcsolgatható tiptronicos verzióról. A tartósság a kérdés. Tudomásom szerint a 9-3-ba szerelt 6 fokozatú aut. váltó (AF-40?) az egyik legproblémásabb ilyen szerkezet, no de mi a helyzet az 5 fokozatúval? Válaszát előre is köszönöm.

Re: Saab automata váltó.

(Sándor, 2014.01.03 18:29)

Tisztelt Balázs,

Az AW 55-50 hajtóműről sem lehet azt mondani , hogy egy sikersztori / mármint ami a hibamentes futásteljesítményt illeti /.

Az első meghibásodások 150-180,000Km futásteljesítmény után jelentkeznek : meleg üzemállapotban 2-3 / 3/4 felkapcsolásnál csúszás , garázskapcsolásnál N-D / N-R kapcsolásakor ütés , lassításnál megállás előtt 3-2/ 2-1 kapcsolásnál ütés. A próbaút hossza minimum 30 Km legyen megvásárlás előtt / ha kivitelezhető városi forgalomban /. A TF 80 hajtóműnél is hasonló a helyzet.

Üdvözlettel : Sándor.

csorna

(nagy gábor, 2014.01.02 19:14)

hello van egy 2000-es a6 audim ZF5hp19-es automata váltóval.
a kuplung harangból folyt az olaj. a váltó olaj szivatyuja nyakában kikopott a réz persely valamint a szivatyuház
és persze akkor már a szimering
ez attól lehetséges hogy a konvertertönkrement?
a konverteren ilyenkor mit újítanak fel?
valamint az előbb említett alkatrészek anyag költségére lennék kiváncsi.
szimering
persely
szivatyuház
konverter
előre is köszönöm válaszát

Re: csorna

(Sándor, 2014.01.03 18:16)

Tisztelt Gábor,

A ZF 5HP 19-es hajtóműnél ez a meghibásodás tipushiba , amit a converter áthidaló tengelykapcsoló meghibásodása okoz / csúszása /.

- ilyen esetben a converter felújítása a következőket tartalmazza : sérült nyak cseréje, új áthidaló kuplung ragasztása és felsütése , sztátor szabadonfutó állapotának ellenőrzése, tömítések cseréje , ... gépi hegesztés és a végén nyomáspróba.

A szivattyúban nem célszerű a perselyt cserélni , mivel a kiforgott persely megrongálta a szivattyúházat .

Egy új szivattyú és a converter felújítás kb 130,000ft + postaköltség.

Üdvözlettel : Sándor.

Automata váltó átalakult manuálisra :)

(Corsa B 1.4 8v x14sz 96, 2014.01.02 19:02)

A viices cím ellenére szomorú vagyok történt ugyanis hogy egy elektromos zárlat miatt (elekromos ablakemelő kapcsolója okozta) kiégett egy biztosíték és ennek cseréje után minden működött kivéve az automata váltót ami jelenleg csak az 1 2 3 és r fokozatban működik d ben olyan mintha csak 1 sebességes lenne! Ha jól tudom ezt nevezik szerviz módnak...? a jelenség előtt a váltó tökéletesen üzemelt egy nagyon ritkán előforduló ici pici hullámos gyorsulást kivéve 2. fokozatban... az autóban valós 90e km van... a zárlat óta egy érces zümmögő hang hallatszik a motortérből ami a váltókar kapcsolási idejére elhallgat majd ujból... mi lehet a hiba oka? önöknél mennyi lenne a javítás költsége és ideje? Egyébkémnt minden elismerésem, ritka az a szervíz amelyik ennyit foglalkozik az ügyfelek online kérdéseivel! üdv.: Laci

Re: Automata váltó átalakult manuálisra :)

(Sándor, 2014.01.03 18:03)


Tisztelt László,

A hajtómű valóban szükségfutásra áll a leírtak alapján, aminek az okát csak a hibatároló kiolvasása után lehet behatárolni. Kérem olvastassa ki a hibatárolót és a kódok ismeretében hívjon fel telefonon. Szinte biztos , hogy elektromos meghibásodás okozza a jelenséget.

Üdvözlettel : Sándor.

Renault 3.0 dci automata

(Horváth István, 2014.01.02 18:37)

Üdvözlöm! Van egy Renault Espace IV-es 3.0 dci automata váltós autóm. A műszerfalon található kijelzőn ami mutatja hogy milyen fokozatban van a váltókar néha eltűnik róla a piros négyzet. De van hogy csak a parkoló illetve a hátramenet fokozatot mutatja. Ettől függetlenül be tudom nulla és d fokozatba tenni a váltott. De ilyenkor már az autó vészüzemmódban van és a váltó kapcsolásakor ránt egyet. Renault Clip diagnosztikával ki lett olvasva a hibakód DF 094 többfunkciós kapcsoló köre eltérés volt. Renault gyári javítási dokumentációban leírtaknak megfelelően kimértük a kapcsoló működését és a vezetékezést a motor vezérlőig minden a leírtaknak megfelelő volt. Így sajnos a hibát nem sikerült meg találnunk. Talán ön már találkozót ilyen jelegű hibával és tudd segíteni. Előre is köszönöm! Üdv: István


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »