Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Fót

(Zoli, 2014.01.06 22:24)

Szia, x5 aut váltóm esetenként 3.fokozatba kapcsoláskor megrántja a hajtást.
mi lehet a hiba és mennyibe kerülhet a javítása?

Re: Fót

(Sándor, 2014.01.07 19:47)

Tisztelt Zoltán,

Kérem írja meg, hogy a járműve 5, vagy 6 fokozatú hajtóművel van -e szerelve , illetve benzines /dizel erőforrással szerelt a járműve. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.


VW Multivan

(Kukor István, 2014.01.06 20:23)

Tisztelt Sándor!

VW Multivan 2005. 6 sebességes Tiptroic kb 1 éve kezdődött a jelenség, 4-ből 3-ba visszaváltáskor kicsit rántott. A többi fokozatban jó. 1 hónapja meleg motornál 4-ből 3-ba visszaváltáskor a motor felpörög, nem húz, 3 sebességben marad. Leállítom, újraindítom, minden ismét jól működik. Ezek a tünetek kb. 20 km megtétele után jelentkeznek. Hidegen minden váltás sima. Az autóban 215000 km van. Mi okozhatja a hibát, és kb mennyibe kerülhet a javítás, forintban és időben.

Tisztelettel: István

Re: VW Multivan

(Sándor, 2014.01.07 19:44)

Tisztelt István,

Az Aisin 09G /K típusú hajtóműveknél a meleg üzemállapotban tapasztalható rendellenesség , általában a hidraulikus szeleptömb meghibásodása / kopásból eredő nyomásveszteség / miatt áll fenn . Igaz , hogy a felkapcsolási átmenetekre panaszkodnak a tulajdonosok / és a diagnosztika alkalmával mi is ezt tapasztaljuk /. Egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után tudunk biztos diagnózist felállítani .

Üdvözlettel : Sándor.

7500 Nagyatád,Liget u 26

(Bukovecz Dénes, 2014.01.06 15:29)

Tisztelt Sándor!
Egy Transit 6 sebességes váltójából elszivárgott az olaj egy része,amit már csak akkor vettem észre,amikor 6-dik sebességi fokozatba a csapágynak hallottam a hangját.Ez után/kb.5000 km/ csak kuplung benyomása nélkül tudom kivenni 6-ból.Kb mennyi lenne ennek a javítása?
Köszönöm válaszát!

Re: 7500 Nagyatád,Liget u 26

(Sándor, 2014.01.07 19:30)


Tisztelt Dénes ,

A műhelyünk csak automata sebességváltók javításával foglalkozik. Kérem hívjon fel a holnapi nap folyamán és megadom az illetékes kolléga elérhetőségét.

Üdvözlettel : Sándor.

darton7229@gmail.com

(Róka Balázs, 2014.01.06 14:48)

Tisztelt Sándor!
Egy 2002-es évjáratú 2,8-as VW Sharan-om van. A problémám az, hogy alacsony fordulaton 2-esből nagyot ütve vált 3-asba. Ha lendületesen megyek vele, akkor kevésbé, de akkor is érezhető némi "megtorpanás" a váltáskor. Illetve hátramenetben (nem kapcsoláskor, hanem a mikor megindul hátra) fémes súrlódást hallok, ami eddig nem volt.
Mi lehet a probléma oka? Milyen költséggel és mennyi idő alatt orvosolható?

Re: darton7229@gmail.com

(Sándor, 2014.01.07 19:24)


Tisztelt Balázs,

A Jatco JF 506 E típusú hajtóműnél a kapcsolási átmenetnél tapasztalt tünetet általában vezérlési probléma okozza , ami a mágnesszelepek mechanikus meghibásodásából adódik. Ilyen esetben egy komplett szelepsor csere javasolt. Ennek a javításnak a komplett költsége / olajcserével együtt / 190,000ft.

A hátramenetben hallható hangjelenségről egy diagnosztika után tudunk véleményt mondani. Kérem időpont egyeztetés céljából hívjon fel telefonon. Köszönöm .

Üdvözlettel : Sándor.

Chrysler Intrepid '93 3.3L V6

(Reiber József, 2014.01.06 10:55)

Tisztelt Sándor!
Az alábbi hibákat tapasztaltam az autónál menet közben. Váltásoknál kevés gázadásnál erős rántást érezni váltáskor, nagyobb gázadásnál kisebb rántás érezhető, vagy egyáltalán nem érezhető. Valamint 50-70 km/h és 100-120 km/h között gázállástól függően rázkódás érezhető. A váltóolaj szintje megfelelőnek tűnik, /tervezem a cseréjét/, adódhat ez a probléma az olaj elhasználódásából?

Üdv,
József

Re: Chrysler Intrepid '93 3.3L V6

(Sándor, 2014.01.07 19:13)

Tisztelt József,

A kis terhelésnél érezhető durvább kapcsolási átmenetet vezérlési hiba okozza / hidraulikus szeleptest vagy szolenoid pack hiba/. Az Ön által leírt sebesség tartományban tapasztalt rázkódás pedig a converter áthidaló tgk meghibásodására jellemző tünet . Biztos diagnózist csak egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után tudunk mondani. Amennyiben erre igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

hunterszabi@gmail.com

(Szabolcs, 2014.01.05 20:56)

Köszönöm a válaszát!
Most nem jó az autóban a termosztát 50 fok felé nem megy a víz. A napokban cserélem azt is az autón, de gondolom ennek nincs köze hozzá. A szintet nem ellenőriztem még de tervezem az olaj cserét!
Hogyan tudom ellenőrizni a szintet mert úgy néztem ahol lehetne ott nincs nívó. le van blombálva.
Olajcseréhez tudna infókat mondani (milyen olaj, mennyi, ilyesmikre gondoltam) .
Diagnosztikára pedig jelentkezni fogok:
Előre is köszönöm!
Üdv.:Szabolcs

Re: hunterszabi@gmail.com

(Sándor, 2014.01.05 21:12)


Tisztelt Szabolcs,

Az olajszintet csak mesterpálca segítségével tudja ellenőrizni . /Hideg üzemállapotban az olajteknő aljától 1-2 cm , üzemmeleg állapotban pedig 5-6 cm/ . Egy esetleges diagnosztika alkalmával ezt elvégezzük Önnek.

A szervizeléshez kb: 4-5 Liter ATF szükséges / DexronIII teljesítményszintű vagy a gyári ATF+ szűrő+ olajteknő tömítés és egy elektromos átvezető / tipushibás alkatrész/ . A komplett szervízköltség 30,000Ft.

Amennyiben a diagnosztikára igényt tart kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Alfa Romeo 159

(K. István, 2014.01.05 18:38)

Tisztelt Sándor!
Vásároltam egy használt Alfa Romeo 159 gépjárművet 1.9 jtdm motorral, automata váltóval. A kérdésem a következő:
Az automata váltó olaját kell-e cserélni, vagy élettartamra van töltve? És ha kell cserélni, akkor milyen km óra állásnál kell, illetve milyen olaj való bele?
Válaszát előre is köszönöm, üdvözlettel: István

Re: Alfa Romeo 159

(Sándor, 2014.01.05 21:04)


Tisztelt István,

Az olajcsere intervallum / az általunk javasolt/ 2év vagy 40,000km. Ajánlott teljesítményszint Min Dexron III, vagy a gyári ami kiváltható az ATF Fuchs 4400-al.

Üdvözlettel: Sándor.

Veszprém

(K. László, 2014.01.05 16:35)

Tisztelt Sándor! Nagyon szépen köszönöm, így tudtam én is, hogy 4 plusz vezeték van. Elvileg elektronikát nem kell cserélnem mert automatikusan megtanulja a step funkciót ( le van írva pontosan mit kell hozzá csinálni ). Ami még kérdéses maradt, hogy az elektronika kábel cseréhez mennyire kell megbontani ezt a típust? Műszerfalat is ki kell szedni vagy alatta ki lehet vezetni valahol a vezeték köteget? Tisztelettel: K. László

Re: Veszprém

(Sándor, 2014.01.05 20:57)


Tisztelt László,

Nincs tapasztalatom az adott típus kábelköteg cseréjében , szerintem BMW bontósok vagy független BMW szervizek tudnak információval szolgálni. Bontós kollégák kezében gyakorlatilag minden egyes autó kábelkötege megfordul , ezért inkább tőlük informálódnék.

Üdvözlettel : Sándor.

Veszprém

(Laci, 2014.01.05 13:04)

Üdvözlöm! Van egy e39 528i BMW-m. 96-os évjáratú, automata. A sima automata fokozatválaszó van az autóban (tehát P,R,N,D,S,3,2 fokozatok vannak). Ki szeretném cserélni steptronic fokozatkapcsolóra, hogy be lehessen avatkozni kézzel is. Többen mondanak több dolgot, de nem igazodom ki rajtuk igazán. Állítólag nem bonyolult. A steptronic fokozatkapcsoló már megvan. Üdvözlettel: K. László

Re: Veszprém

(Sándor, 2014.01.05 14:07)


Tisztelt László,

A hagyományos és a Steptronic_os opcióval szerelt járművek / amennyiben a típus és a hajtómű azonos/ sebességváltója szerkezetileg nem különbözik. A különbség a vezérlőegység szoftver tartalmában van . / Az Ön járműve esetében +4 vezeték, M shift, Up shift, Down shift, és egy testvezeték/. A legegyszerűbb megoldást szerintem az jelenti, ha az adott évjáratban és típusnál volt Step kivitel, akkor be kell szerezni egy olyan vezérlőegységet . Ha lehet kábelköteggel együtt .

Üdvözlettel : Sándor

Budapest

(S.Péter, 2014.01.05 07:42)

Jó napot

automata váltó olajszint ellenőrzéséhez járó motorszükséges.
Kérdéseim:

1. hideg vagy meleg motorral történjen?

2. "D" vagy "P" fokozatban?

olvastam ilyet is olyat is, ezért kérem válaszát, a tisztánlátás érdekében.


Köszönettel


S.Péter
stampi68@citromail.hu

Re: Budapest

(Sándor, 2014.01.05 13:56)


Tisztelt Péter,

A legtöbb gyártó P karállásban , járó motornál írja elő a szintellenőrzését a munkafolyadéknak. / kivétel Pl: jeep cherokee ahol N karállás van előírva , ezt viszont szintellenőrző pálcán fel is tüntetik/

A búvárcsöves kivitelnél minden esetben hideg üzemállapotban / max 40 fokos ATF hőmérsékleten/.

Amennyiben nívópálcás kivitelről beszélünk akkor a következő módon kell elvégezni a szintellenőrzést:

- csak egy min és max jelölés található a pálcán , akkor meleg üzemállapotban
- két min és max jelölés található , akkor az alsó jelölések a hideg üzemállapothoz , a felső pedig az üzemi hőmérséklethez tartozik.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »