Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: ReRe Ford Mondeo 2008 270000 km

(Sándor, 2014.01.11 11:40)



Tisztelt Zsolt,

Az AWF21-es hajtómű megegyezik a TF 80-sc hajtóművel. A különböző autómárkákban nevezik még : AF 40-6, AM6, AW6A-EL.

A TF 80 sc 6 fokozatú hajtóművek esetében a hibamentes futásteljesítmény 150-200,000 Km szokott lenni. A kapcsolási rendellenességek meleg üzemállapotban jelentkeznek : 2-3 / 3-4 fokozatok átkapcsolásánál tapasztalható fordulatszám emelkedés /csúszás / .

Az olajcsere ajánlott intervalluma : Az első csereperiódus max 100,000 Km , a későbbiekben 2év / 40,000 Km.

Üdvözlettel : Sándor.

2434 Hantos

(Satya, 2014.01.10 05:35)

A 99-es automata kapcsolható négykerekes Suzuki Jimnym, hidegen nem kapcsol fel a legfelső fokozatba! kb 2-3 km kell vele menni, mire eléri azt a hőmérsékletet, amikor el kezd normálisan működni. Utána tökéletesen működik. Az olajszint rendben van benne. Mi lehet az oka???

Re: 2434 Hantos

(Sándor, 2014.01.11 11:33)

Tisztelt Satya,

A jelenség okának a behatárolásához szükség lenne egy menetteszttel egybekötött diagnosztikára . Amennyiben a jármű sebességváltójának a vezérlőegysége rendelkezik " melegítő programmal " , akkor nem biztos hogy rendellenes a tünet. Ennek a funkciója az, hogy a motor minél rövidebb időn belül elérje az üzemi hőmérsékletet / és a katalizátor / . Természetesen ha a jelenség régebben nem volt tapasztalható , akkor mindenképpen műszaki hiba okozza .

A következő meghibásodások okozhatják:

- a hidraulikus vezérlés mechanikus meghibásodása / szelepszorulás /
- a hidraulikus szeleptömbben mágnesszelep mechanikus meghibásodás.
- fals motor / hajtómű hőmérséklet információ a vezérlőegység felé / ez abban az esetben gond , ha a vezérlőegység melegítő programot tartalmaz.

Amennyiben a diagnosztikára igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm .

Üdvözlettel : Sándor.

kacesz@gmail.com

(Fodor János, 2014.01.10 00:03)

Tisztelt János ,

A jelenséget a hidraulikus szeleptömb meghibásodása miatt tapasztalja . A jármű hajtóművének az elektronikus vezérlőegysége , egy Neutral Controll funkcióval rendelkezik. Ennek az lenne a feladata , hogy megállásnál lenyomott fékpedál esetén 4-5 mp után üres fokozatba kapcsol a hajtómű , anélkül, hogy az előválasztó kart elmozdítaná N állásba . A fékpedál felengedése után viszont rögtön a D fokozatot visszakapcsolja.

A szeleptest kopásából adódó hidraulikus nyomásveszteségek miatt , ez a funkció nem rendeltetésszerűen működik .

Üdvözlettel : Sándor.
Tisztelt Sándor.
Ez javithato vagy csere ?mennyibe kerül ? van -e bontott,és jo-e az?
Mennyibe kerül az olajcsere? 2 éve lett cserélve,kb.50 000 km
üdv jános

Re: kacesz@gmail.com

(Sándor, 2014.01.11 11:20)



Tisztelt János ,

A tegnapi nap folyamán beszéltünk telefonon. Üdvözlettel : Sándor.


Hiba olajcsere után

(Volvo s60, 2014.01.09 23:24)

Tisztelt Szervíz!
Autóm Volvo(2005 évi) s60 2.4 D5 5 sebességes automata váltóval szerelt. Lecseréltettem a váltóba az olajat.Az olajcsere 2 lépésben történt.A szerelő leengedett 4 litert, rátöltött 4-et majd ment vele.Aztán megint le 4 és rá a maradék 4. Az első 4 liter cseréjénél a próbaúton még nem volt semmi probléma. Viszont a 2. 4 liter után az olajcsere befejeztével az autó nem vált 3-as fokozatba. Csak pörög a motor. Kézi üzemmódba se tudom 3-asba tenni. Többi fokozattal nincs probléma.
Mi lehet a gond, illetve kb mennyi lenne a javítása?
Üdvözlettel, Tamás

Re: Hiba olajcsere után

(Sándor, 2014.01.10 00:02)

Tisztelt Tamás ,

Az AW 55-50 -es hajtómű esetében sűrűn előfordul az Ön által leírt tünet olajcsere után . Ennek az oka nem az " olajcsere után elromlik a váltó " című hiedelem . Az olajcsere alkalmával nagy válószínűséggel eltávolították a 3. fokozat fékszalagjának az ütköző csavarját / a hajtómű hátulján, és kiugrott a fékszalag a helyéről/. Ilyen esetben a hajtóművet ki kell szerelni , és a legjobb esetben csak vissza kell tenni a szalagot a helyére. Amennyiben így történt, akkor a kollégával szereltesse ki a hajtóművet és hozza be a műhelyünkbe.

Üdvözlettel : Sándor.

Törökbálint

(V Zsolt , 2014.01.09 22:25)

Üdv vettem egy 735 i 1993 as bmw-t és a váltón 3 állás van van egy eco egy sport és egy M betű ? Mi az M betű mert ugye W az téli lenne ,de ez .... Előre is kösz

Re: Törökbálint

(Sándor, 2014.01.09 23:40)

Tisztelt Zsolt,

A "E" állása a kapcsolónak a komfortos , az "S" a sportos kapcsolási karakterisztikát jelöli. Az "M " pozícióban a D karállásban 3. fokozatban indul a jármű / ez megfelel a másik BMW variációval ami a" W " téli fokozatoz kapcsolja , igaz , hogy ott a 2. fokozatból indul a jármű/ . Az "M " karállásban is tud 1-es és 2-es fokozatba kapcsolni , ehhez az előválasztó kart le kell húzni a 2/1 karállásba.

Üdvözlettel : Sándor.

F.Mondeo 2008

(Zsolt, 2014.01.09 20:23)

Tisztelt Sándor !

Érdeklődnék, hogy meg szabad-e venni egy automata ford mondeot (2008.09) szervizelt 270000 kilométerrel. Mire figyeljek nagyon a váltónál, és esetleges vétel esetén mi legyen az első dolog amit átnézessek rajta? Köszönöm
Zsolt

Re: F.Mondeo 2008

(Sándor, 2014.01.09 23:13)

Tisztelt Zsolt ,

A TF 80 sc 6 fokozatú hajtóművek esetében a hibamentes futásteljesítmény 150-200,000 Km szokott lenni. A kapcsolási rendellenességek meleg üzemállapotban jelentkeznek : 2-3 / 3-4 fokozatok átkapcsolásánál tapasztalható fordulatszám emelkedés /csúszás / .

Amennyiben pedig robotizált Powershift váltóval szerelt a jármű , akkor pedig a legutóbbi tapasztalatunk a következő : Kuplungszett + mechatronic csere + munkadíj 1M Forint, vagy egy új hajtómű 1,5M és végül a tulajdonos választása egy cseredarabos hajtóműre esett ami: 1,15 M Forintos költséget jelentett a 2013-as családi kasszában . Higgye el nekünk , ezeken a varázsszámokon még mi is csak pislogunk!

Üdvözlettel :Sándor.

1085 Budapest

(Toth Robert, 2014.01.09 18:59)

Kedves Sandor

Egy Audi 2004 es W12 6 fokozatu valtos autom van,178-ezer km rel.

A problemam a valtoval elindulasnal vagy hatramenetbe teve kicsit rant 4ik vagy 5 sebessegnel egy nagyon kicsi rezonanciat lehet hallani.
amugy nagyon szepen valt.

Egy olajcsre es szurovel megoldhato a problema es lehet meg vele igy jarni,mibe kerulne az olajcsere szurovel,onok ki is mossak ahogy kulfoldon csinaljak?


Koszonettel Toth Robert
A kerdesem ugy tudom 100 ezernel volt olajcserelve a valtoban

Re: 1085 Budapest

(Sándor, 2014.01.09 23:02)


Tisztelt Róbert,

A ZF 6HP sorozatú hajtóműveknél a kapcsolási rendellenességeket szinte minden esetben a hidraulikus szeleptest meghibásodása okozza . Ilyen esetben vagy egy komplett új Mechatronic beépítése , vagy a Mechatronic javítása lehet a megoldás . A 6HP 32 esetében a javítás összege közel 200,000ft. Mindenekelőtt egy menetteszttel egybekötött diagnosztikát javasolnék.

Az átöblítéses olajcserét magyarországon is bármelyik automata váltók javítására szakosodott műhelyben eltudják végezni, ami a jelenséget szinte biztosan nem fogja megszüntetni.

Üdvözlettel : Sándor.

kacesz@gmail.com

(Fodor János, 2014.01.09 16:02)

kedves Sándor.
lagunaII v6 benzines aut.12 éves.
Megállok ,pl lámpánál,nyomom a féket,kb 10 mp.és nagyot ránt, elöre ,de ha csak kevés ideig 2-3 mp.akkor nem csinálja. Ezt minden megállásnál -elindulásnál csinálja. a másik hiba, felengedem a féket,és egyböl nem indul meg csak kb.4-5 mp mulva,akkor is csak lassan.Köszönöm

Re: kacesz@gmail.com

(Sándor, 2014.01.09 22:52)

Tisztelt János ,

A jelenséget a hidraulikus szeleptömb meghibásodása miatt tapasztalja . A jármű hajtóművének az elektronikus vezérlőegysége , egy Neutral Controll funkcióval rendelkezik. Ennek az lenne a feladata , hogy megállásnál lenyomott fékpedál esetén 4-5 mp után üres fokozatba kapcsol a hajtómű , anélkül, hogy az előválasztó kart elmozdítaná N állásba . A fékpedál felengedése után viszont rögtön a D fokozatot visszakapcsolja.

A szeleptest kopásából adódó hidraulikus nyomásveszteségek miatt , ez a funkció nem rendeltetésszerűen működik .

Üdvözlettel : Sándor.

Citroen C6 2,7 HDI automata váltó. (2007)

(Cserny Ferenc, 2014.01.09 08:03)

Kedves Sándor!

Volt több automata váltós autóm, de a legutóbbival pórul jártam (2005-ös C5 kombi, menet közben ledarálta az olajszivattyú menesztő körmeit és az utána következő "márkaszervíz" kendácsolások agyilag romba döntöttek, természetesen nem lett jó sokadik mókolásra sem). A gondot most az okozza, hogy beleszerelmesedtem a címben szereplő autóba. Állítólag 120000 km van benne. A fórum bejegyzéseket olvasgattam ( a saját tapasztalatok mellé), hogy a menetpróba során mire kell figyelni. Azon túl, hogy az alap tanács: vegyen kézi váltósat :-) szeretném megkérdezni az Önök véleményét a nevezett váltóról. Működik-e úgy (ha egyébként nincs gond) az olajcsere, mint a védőoltás?
Üdvözlettel: Ferenc

Re: Citroen C6 2,7 HDI automata váltó. (2007)

(Sándor, 2014.01.09 22:42)

Tisztelt Ferenc,

Az "agyilag romba döntöttek" kifejezés nagyon találó , bár első olvasásra én anyagilag romba döntöttek kifejezést olvastam. Véleményem szerint két dolog szokta a tulajdonosokat anyagilag romba dönteni, / kivétel abban az esetben ha az autó haszongépjármű/: 1 modern dízel erőforrás , 2 automata sebességváltóval szerelt jármű . Új jármű esetében a drasztikus forgalmi érték csökkenés , használt estében pedig a kimagaslóan magas fődarab javítások összege miatt. Természetesen ez a saját véleményem, de ezt nap mint nap megtapasztalják az autójavítók.

A kérdésére visszatérve : A 6 fokozatú TF 80 SC hajtóműnél 150-200,000 Km futásteljesítmény után szoktak a kapcsolási rendellenességek előfordulni , amit egy komplett hidraulikus szeleptest cserével lehet orvosolni / 300,000 Ft összköltséget jelent/. Az Olajcsere intervalluma 2év / 40,000Km . Sajnos, ez sem orvosolja azt , hogy a típushibák ne forduljanak elő .

Üdvözlettel : Sándor.

Re: Re: BMW 530xd 2008

(Fekete István, 2014.01.07 21:42)

Kedves Sándor,

Köszönöm gyors válaszát.
Igen E shifter (P és M/S) a kar. Tudna nekem tájékoztató árat mondani a diagnosztikára és arra az esetre is ha beigazolódna, hogy a mechatronika a hibás? Egyébként ebben az esetben ez egy egyszerűen cserélhető, vagy javítható részegység, vagy komplett csere a megoldás?

Üdvözlettel:

Fekete István

Re: Re: Re: BMW 530xd 2008

(Sándor, 2014.01.08 23:42)

Tisztelt István,

A diagnosztika ingyenes , előzetes telefonos időpont egyeztetés alapján. Egy új E Shifter-es mechatronik ára közel 400,000ft. A mechatronic javításának összköltsége pedig 240,000ft. A beavatkozás 3-4 munkaórát vesz igénybe .

Üdvözlettel : Sándor.

balazsszalayco@gmail.com

(SzBalazs, 2014.01.08 21:58)

Üdv. Nemrégiben vettem egy 2010/12 gyártású BMW E91 325d automata autót. Az autóban valós 195 000 km van, amit jórészt autópályán tettek bele. Az érdekelne, hogy érdemes-e benne váltóolajat cserélni? Lifetime van ráírva. Olyat is olvastam, hogy ezekbe csak akkor szabad, ha az első csere 100000km nél megtörtént, meg olyat is, hogy ezekben egyáltalán nem szabad. Én csak szeretném karbantartani és növelni a váltó élettartamát. Hibát nem tapasztalok. Eddig megtett kb 1000km alatt 1-2x ha észleltem egy kis csúsztatást, de amúgy szépen vált hidegen is, nem remeg , nem rángat. Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »