Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Nagyatád

(Sándor, 2014.01.18 19:05)



Tisztelt Ákos,

A Fordulatszám jeladóra vonatkozó hibakód esetében , nem csak a forgásjeladó lehet a "hibás", hanem annak az áramköre " vezetékezése" is . Mivel ebben az esetben már több jeladót is kipróbáltak és a helyzet változatlan, javaslom, hogy egy elektromos szakemberre bízza a diagnosztikát.

Üdvözlettel : Sándor.

Sopron

(Kovács Krisztián, 2014.01.17 21:09)

Tisztelt Sándor!

A hibakod olvasás megtörtént" helytelen áttételi arány" csak ezt irja a fokozatok között ki a komputer!

Régi beszélgetések:

Nekem van egy vw passat automata váltós(5hp19)Jelenség a következő:1-böl 2-be csak csak vált olyan 2200 fordulatnál kb,aztán beugrik 3 asba ott mintha valaki kinyomná a kuplungot felpörög a fordulat (ilyenkor mintha üresbe gurulna az autó) majd berakja 4 dikbe autópállyán 5 dikbe is beteszi de nem mindig mert gondolegyett amikor már nem birja a fel-le kapcsolásokat bevillan az összes 12345 és egy sebeségbe van egész végig még le nem állítom az autót!Megfigyeltem ez régebben a hőmérdéglettel függött össze ,most már az se számít!Nem rég volt szerelőnél mert a hátramanettel volt problémám az most tökéletes,azt mondtta a szerelő hogy hidraulikus szeleptömb csere,computer az nem lehet a ludas?!!Ön szerint mi lehet a baj esetleg??Ebben szeretném a segítségét kérni!Köszönöm!!!


Válasz



Re: Sopron
(Sándor, 2014.01.15 22:51)



Tisztelt Krisz,

A hajtómű beállt szükségfutásra , aminek az okát csak a hibatároló kiolvasása után tudjuk megmondani. Kérem olvastassa ki a hibatárolót, és a kiolvasott kódok ismeretében hívjon fel telefonon.

Üdvözlettel: Sándor.




Re: Sopron

(Sándor, 2014.01.18 18:50)



Tisztelt Krisztián,

A kiolvasott hibakód áttételi hibára utal / csúszás /. A hidraulikus szeleptest meghibásodását nem lehet kizárni. A ZF 5HP 19-es hajtóműnek nincs olyan aktív eleme ami kizárólag a 3. fokozatban aktív. de , mivel ebben az esetben a 3, fokozat kapcsolása után rögtön beáll a hajtómű szükségfutásra , nem tudjuk a belső szerkezeti meghibásodást sem kizárni. Amennyiben a 4, 5 fokozatok kifogástalanul működnek , akkor a hidraulikus szeleptest javítása , cseréje javasolt.

Üdvözlettel : Sándor.

váltó

(LZS, 2014.01.17 20:12)

Érdeklődnék egy 2008-as(új kasznis) Mercedes CLC 200 váltó felújítási költségéről!

Re: váltó

(Sándor, 2014.01.18 18:42)



Tisztelt Uram,

Amennyiben az adott évjáratú jármű a 722.9 -es 7G Tronic hajtóművel van a jármű szerelve, akkor a következőképpen alakulhat egy felújítás költsége . ISM modul csere + szoftverezése 200,000Ft . Mechatronic csere + szoftverezése szintén közel 200,000 Ft / ez utóbbi egy évvel ezelőtt magában 600,000 Ft -os kiadást jelentett !! / De , hála a Német Mercedes tulajdonosok "fellázadásának " a hidraulikus szeleptest nélkül is megvásárolható már ez az egység . Az elektronikus egységeket csak ritka estben kell egy nagyjavítás alkalmával cserélni , ezért csak tájékoztató jellegű az információ.

A 722.9 -es hajtómű esetében a javítás általánosan 3 lépcsőben történhet meg.

1, Converter meghibásodás esetében 300,000 Ft
2, Nagyjavítás: Converter felújítás és belső szerkezeti egységek felújítása 500,000Ft.
3, Nagyjavítás: Converter felújítás és belső szerkezeti egységek felújítása + bolygómű egység meghibásodása / bolygómű törés / , nos ebben az esetben egy " donor" bontott hajtómű nagyjavítása gazdaságosabb megoldást jelent. Az új bolygómű sor ára már magában 400,000Ft .

A 7G Tronic esetében egy korrekt árajánlatot a hibajelenség pontos ismeretében és a hajtómű szétszerelése után lehet adni.

Üdvözlettel : Sándor.


Audi A6 Avant 2.5tdi V6 Quattro 2003

(Gabor, 2014.01.15 18:41)

Tisztelt Sandor!

Szlovakiabol irok es egy 5 fokozatu tiptronic valtorol lenne szo ami a kovetkezo jelensegeket produkalja: 3.bol 4.be idokozonkent rant egyet maskor siman atvalt, 3.bol 4.be neha kesve valt el ez alatt azt ertem hogy mar elerem a 50km/h ahol elszokott valtani 4.be de csak tartsa a fordulatot kb 5 masodpercig es csak utana valt fel es neha siman neha rantva, gyorsitaskor 5.bol 4.be szinten neha rant es intenziv gyorsitasnal ugyancsak 3.bol 4.be neha rant maskor siman valt....ezektol eltekintve velemenyem szerint szepen valt minden fokozatot....meg a 3. es 4. sebesseg kozott csinal olyat hogy mar berakta a 3ast de meg porog a motor es 40 km/h kornyeken vissza esik a fordulat mint ha csuszna vagy duplan valtana a 3. fokozatot.....meg azt szeretnem kerdezni hogy ezeket a problemakat orvosolja e a olaj csere vagy softver frissites es kb mennyibe kerulne a javitas ha mas gondrol van szo.
Valaszat elore is koszonom.

Re: Audi A6 Avant 2.5tdi V6 Quattro 2003

(Sándor, 2014.01.15 23:10)



Tisztelt Gábor,

Az Ön által leírt kapcsolási rendellenességeket A ZF 5HP 19-es hajtómű esetében a hidraulikus vezérlés meghibásodása okozza . / a legtöbb esetben/ . A 2-3 kapcsolásnál tapasztalt " dupla kapcsolás" nem rendellenesség. Ezt a converter áthidaló tgk zárása ,miatt tapasztalja.

Üdvözlettel :Sándor.

Re: Audi A6 Avant 2.5tdi V6 Quattro 2003

(Sándor, 2014.01.18 18:16)



Tisztelt Gábor,

A 3-4 fokozat átkapcsolásánál érezhető " dupla " kapcsolás természetes jelenség a ZF 5HP 19-es hajtómű eset6ében. Ezt a converter áthidaló tgk zárása miatt tapasztalja. a 2-3 és az 5-4 fokozatok kapcsolásánál tapasztalt rendellenességeket a hidraulikus vezérlés kopásából eredő hidraulikus nyomásveszteségek okoz.zák / nagy valószínűséggel /. Amennyiben ezt egy menetteszttel egybekötött diagnosztika is alátámasztja , akkor a várható javítási költség max 100,000Ft -os kiadást jelent.

Üdvözlettel : Sándor.

Albertirsa

(Klein György, 2014.01.17 14:12)

Tisztelt Sándor!

Először is köszönöm a múltkori válaszát. Lenne még egy kérdésem Önhöz. Produkálhat-e a váltó alapjáraton vibrációt, amely átterjed az egész karosszériára. D-be vagy N-be rakva benyomott féknél a kellemetlen és idegesítő vibráció erősödik, elindulva az autóval fordulatszám emelkedésével kisimul. A váltó és motortartó bakok kicserélve, kipuff. felfüggesztés jó. Hidegen jobban vibrál, szinte beremeg az egész karosszéria, ahogy melegedik tompul a remegés, inkább csak zavaróan vibrál. Audi 1.9 Tdi,110 Le,1998-as.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Klein György

Re: Albertirsa

(Sándor, 2014.01.18 18:09)



Tisztelt György,

A leírtakhoz hasonló jelenséget produkálhat a Converter áthidaló tgk / Lock_Up/ indokolatlan , részleges zárása . Ilyen esetben a jármű kúszási sebessége is megnő. Ezt okozhatja : 1, vezérlési hiba . 2, Hidraulikus "áthallás" a hajtómű belső szerkezetében. .

Üdvözlettel : Sándor.

DSG váltó kidobja a sebességet?

(Jolly, 2014.01.17 12:52)

Tiszteletem!

Probléma a következő lenne:

Adott egy 2006-os Seat Leon 2.0 PdTdi DSG váltóval.
Az autó alapjáraton néha furcsa rezonálást, rezgő hangot ad ki magából, ami kívülről elég hangos. A váltó működik, jókor,jól vált, de havonta egyszer lassításnál, kb. 30Km/h-nál amikor 3-asból 2-esbe kapcsolna vissza, ott ragad 2-esben a váltó és se fel, se le nem vált amíg ujra nem indítom az autót. Váltóolaj lett benne cserélve kb. 20000 Km-el ezelőtt. Most van 110000 Km az autóban.

Válaszukat előre is köszönöm!

Re: DSG váltó kidobja a sebességet?

(Sándor, 2014.01.18 18:04)



Tisztelt Jolly,


A mi műhelyünk nem javítja a robotizált hajtóműveket. Kérem a hétfői napon hívjon fel és szívesen megadom az illetékes szakember elérhetőségét.

Üdvözlettel : Sándor.

2008 Renault Espace 2.0 dCi 6 seb. automatával

(Tamás, 2014.01.17 02:10)

Tisztelt Sándor!
Ha minden igaz, megtaláltam a választ az iménti kérdésemre, és úgy néz ki, hogy ezeket az (akkor) új kétezres dCi motorokat már egy Jatco AJ0 (JF613e) váltóval párosították.
Nem tudom, hogy fellélegezhetek-e vagy ezek is a 150ezer km után "eldobós" kategóriát képviselik?
Vásárláskor az általános dolgokon kívül mire kell Ön szerint figyelni ennél a váltónál?

Köszönettel:
Tamás

Re: 2008 Renault Espace 2.0 dCi 6 seb. automatával

(Sándor, 2014.01.18 18:03)

Tisztelt Tamás,

Sajnos nem mondhatom , hogy fellélegezhet. A JF AM6 os hajtómű az AW TF 80 SC "Klónja ". Átlagos hibamentes futásteljesítmény 150-200,000Km.


Üdvözlettel :Sándor.

tsur@freemail.hu

(Tamás, 2014.01.17 00:49)

Tisztelt Sándor!

Kinéztem magamnak egy 2008-as, 2.0 dCi motoros (175 lovas) Renault Espace-t. A kocsiban "6 sebességes tiptronic váltó" van. Csak remélni tudom, hogy nem "az a bizonyos" Aisin AW TF-80SC...
Önnek milyen információja van ezzel kapcsolatban?

Köszönettel:
Tamás

Re: tsur@freemail.hu

(Sándor, 2014.01.18 17:55)



Tisztelt Tamás,

Az adott típus TF 80 SC hajtóművel van szerelve. Ennek a hajtóműnek az átlagos hibamentes futásteljesítménye 150-200,000Km. A kezdeti kapcsolási rendellenességek megszüntetése , egy új komplett szeleptest esetében 320,000 Forintost kiadást jelent. Egy esetleges felújítás összege elérheti a 600,000 Ft -ot.

Önnek is ajánlom , hogy olvassa el új menüpontunkat :www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/

Üdvözlettel : Sándor.

Honda Accord Tourer 2.0 benzin (2003) 5 seb. tiptronic váltóval

(Györffy Szabolcs, 2014.01.16 22:20)

Tisztelt Sándor,

Érdeklődnék, hogy a fenti autó esetén (mivel a futásteljesítmény 200e feletti) a váltó esetleges meghibásodása esetén milyen felújítási költséggel lehet számolni?
Érdekelne emellett a szakmai véleménye is erről a váltóról. (Megbízható konstrukció-e, van-e jellemző típushibája stb.)
Válaszát előre is köszönöm,

Üdvözlettel:
Györffy Szabolcs

Re: Honda Accord Tourer 2.0 benzin (2003) 5 seb. tiptronic váltóval

(Sándor, 2014.01.18 17:47)



Tisztelt Szabolcs,

A Honda hajtóművek nagyjavítása nem tartozik a legdrágább típusok közé . A belső szerkezeti egységek javításának az összege 300,-350,000 Ft -os kiadással jár. Viszont a külső mágnesszelepek ára igen magas / amennyiben azok cseréje indokolt/ : 2db kapcsoló szelep ára 40-45,000ft / db , a páros szelepek ára átlagosan 100,000ft . A Honda hajtóműveket nem nagy darabszámban javítják hazánkban az erre szakosodott műhelyek. Ennek az oka lehet, a a kis darabszámban futó automata erőforrással szerelt Honda járművek.

Üdvözlettel :Sándor.

Üdvözlettel: Sándor.

Szeged

(Ákos, 2014.01.16 22:06)

Tisztelt Sándor!

Egy 1995-ös évjáratú Renault Safrene 2.5 td, 4 fokozatú váltójáról lenne szó. Hiba: A 2-es fokozat csúszik a 3 majd a 4-es fokozatot csak 2300-as fordulat után hajlandó kapcsolni akár milyen finoman is nyomnánk a gázpedált neki, viszont ezen fokozatok nem csúsznak csak a 2-es. Milyen jellegű problémára utalhat ez és honnan tudnék bele alkatrészt venni, ha arra esne a szó, hogy magam kezdek neki ezen váltó javításának.

előre is köszönöm válaszát

Ákos!

Re: Szeged

(Sándor, 2014.01.18 17:40)


Tisztelt Ákos,

Az adott típus hajtóművének nincs olyan aktív eleme ami kizárólag a 2. fokozatban aktív. Ebből adódóan a jelenséget vezérlési hiba okozhatja. Egy új szeleptömb ára igen magas , ezért egy bontott egység beszerzése gazdaságosabb megoldást jelent.

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »