Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

szucsbernadett1986@gmail.com

(Szűcs Bernadett, 2014.01.21 13:41)

Kedves Sándor!
Nekem van egy 2001-es C Opel Corsam. Triptonik-os váltóval. 92 000 km-rel.
Az lenne a kérdésem, hogy mikor kell a váltóban olajat cserélni. Problémám még nem volt vele.
Köszönettel: Bernadett

Re: szucsbernadett1986@gmail.com

(Sándor, 2014.01.21 23:16)

Tisztelt Bernadett,


A mi általunk javasolt szervizintervallum 2év / 40,000Km. A 4 fokozatú automata hajtómű szervizelésének az összköltsége 15,000FT . Amennyiben 5 fokozatú robotizált a hajtómű , akkor sajnos nem tudjuk a szarvizelést vállalni.

Üdvözlettel : Sándor.

audi a6 2.5 tiptronic

(Podmaniczki István, 2014.01.20 21:18)

A kérdésem az lenne hogy vásároltam egy audit 2.5 tdi-t tiptrinic-os
A válto nem ránt váltásnál de ha kiteszem a tiptrinic állásba nem csinál semmit.
Mi a teendő?
Válaszát köszönöm.
Üdv.: István
Email.:podiistvanb@gmail.com

Re: audi a6 2.5 tiptronic

(Sándor, 2014.01.21 23:10)


Tisztelt István,

Az adott típusnál a legtöbb esetben a váltókulissza fedele alatt található kapcsoló meghibásodása okozza a problémát . / szennyeződés, mágnes kiesése a gumiszalagból, a legrosszabb a esetben a fedelet kell cserélni /

Üdvözlettel : Sándor.

bencegreifenstein@hotmail.com

(Bence, 2014.01.20 21:14)

Tisztelt Sandor!

2005-os Ford Taurussal (3.0L V6 Vulcan motorral, automatavaltoval, 4 fokozatoval, 185.000km-el), van problemam. Drive es Overdrive fokozatban az auto 1esbol 2esbe, es 2esbol 3asba szepen felvalt, de amint harmasban van es tovabb gyorsulna az auto, gazfroccsre a reakcio annyi, hogy a fordulatszam felmegy egeszen 4-5 ezerig, viszont a sebesseg nem novekszik, es nagyjabol 5ezernel valt fel 4-esbe, ahol szinten semmi problema nincs mar. Foleg emelkedokon eszlelem, de sik terepen is elofordul.
Most volt valto folyadek csere (12.8 literes a tartaly). A szerelo azt mondta, hogy csuszik a valto 3-asban es meg kene javitani, viszont az nem lenne olcso mulatsag, ezert probalok valamilyen mas megoldast talalni.
Olvastam forumokon, es sokan ezt az adalekot tanacsoltak: "LUCAS TRANSMISSION FIX" .
Vajon tenyleg hasznalhat?

Esetleg van valamilyen tanacsa?

Elore is koszonom valaszat,
Bence

Re: bencegreifenstein@hotmail.com

(Sándor, 2014.01.21 23:03)



Tisztelt Bence,

A leírt tünetek alapján , nagy valószínűséggel csak egy nagyjavítás fogja a műszaki problémát orvosolni. Egy teljes nagyjavításhoz képest , az Ön által említett adalékolás minimális költséget jelent, amit minden esetre érdemes kipróbálni. Az igazat megvallva én borítékolom az eredményt , de ettől függetlenül szívesen veszem , ha informál minket a tapasztalatáról.

Üdvözlettel : Sándor.

Skoda Superb

(József, 2014.01.20 19:47)

Tisztelt Sándor !
Skoda Superb 1,9pdti, 2005 02 havi, AVF motor, EYF váltóval. 102 ekm van benne, váltóhoz még nem volt "nyúlva", amúgy rendben működik
Olvasva a tanácsokat, gondolom egy olajcsere már aktuális lenne (sokáig szeretném használni).
Mennyi időbe és pénzbe kerülne a szükséges szerviz, valamint lehetséges-e szombat délelőtti időpontban ezt megtenni- lévén vidéki vagyok?
Köszönettel, József

Re: Skoda Superb

(Sándor, 2014.01.21 22:56)



Tisztelt József,

A ZF 5HP 19-es hajtómű szervizelésének az összköltsége 30,000FT. A beavatkozás Kb: fél órát vesz igénybe , előzetes időpont egyeztetés esetében. A szervizelést csak hétköznap tudjuk megejteni.

Üdvözlettel : Sándor.

Volvo 5 seb. aut.

(Szabolcs, 2014.01.20 18:25)

Tisztelt Sándor!

Köszönöm szépen válaszát, valószínűleg tényleg szerviz lesz a vége sajnos.
Ma reggel indításnál és a következő pár másodpercben ugyan csak recsegő hangot hallatott de nem olyan erőset ( éppen, hogy csak hallani). Viszont ami még feltűnt, hogy indulásnál "és ezt melegen is csinálja" kicsit olyan hangja van mintha turbó lenne, pedig nem az. Enyhe sivító hang is felfedezhető. Ez is mutathat a Converterre? Vagy mégis más?

Re: Volvo 5 seb. aut.

(Sándor, 2014.01.21 22:52)



Tisztelt Szabolcs,

Látatlanul nem tudok biztosat mondani Önnek, amennyiben ellátogat műhelyünkbe szívesen elvégezzük a hibamegállapítást. / feltéve ,ha produkálja a jelenséget a járműve/.

Üdvözlettel : Sándor.

BP

(Balázs, 2014.01.20 15:26)

Üdv!
Van nekem egy 2001-es Volvo S60-as autóm. 2,4benzin, 140le, 5fok automata (nem triptronikos asin 55-50sn).

Székesfehérváron volt egy váltófelújításon és azóta sem jó. Akkori jelenségek: váltó irányváltásakor (p->d, d->r, stb.. nagyot rántott) kanyarodáskor 50-ről lassításkor a fordulat 500-körülire csökkent és 10-ből 2-3szor le is fulladt, 3->4re váltóskor asszam? csúszott a váltó, és 3->2re váltáskor olyan hangot adott ki, mintha koppant volna az aszfalttal, vagy rávertek volna 1 kalapáccsal...: Eredmény új tömítéskészlet, váltómosás, bontott lamellaszett és először egy bontott, majd egy új vezérlőtömb lett berakva.

Most a helyzet a következő:
a váltó nem csúszik, szépen vált ha már d-ben vagy r-ben van. De irányváltóskor pl r-be rakásnál kb 1mp semmi és kis rántást érzek, és ha d-be karom akkor 2-3mp után!!! (ennyi ideig nem tudok mit csinálni az autóval parkolás és manőverezéskor) iszonyat nagy rántással rakja be magát d-be.

Mi lehet a hiba? mit javasolnak? (Nem lett a vezérlőtömb cserélve?, valami más a hiba ami sorra fogyasztja a vezérlőtömböket?, rossz a sw, rossz a beállítás?, túl nagyra lett állítva a nyomás?) Kérem segítsen! Ezért az eredményért is hónapokat vártam a szerelőnél...

Válaszát előre is köszönöm!

Re: BP

(Sándor, 2014.01.21 22:47)



Tisztelt Balázs,

Javaslom, hogy mindenképpen a javítást végző szakemberhez vigye vissza a járművét. Mint említette , a javítás után már az első pillanattól kezdve rendellenesen működött a hajtómű. Ezért én úgy gondolom , hogy garanciális jellegű a problémája.

Az AW 55-50 -es hajtómű esetében a garázskapcsolási rendellenességeket a legtöbb esetben a hidraulikus szeleptömb hibája okozza. Új szeleptömb beépítése után el kell végezni egy tanult érték törlést + adaptációs procedúrát, de ettől függetlenül is előbb -utóbb meg kellene szűnni a leírt tüneteknek . Amennyiben nem érvényesíti a váltóra vonatkozó garanciát , akkor bármelyik automata váltók javítására szakosodott kolléga /szerintem/ a "nulláról " kiindulva fogja a javítást elkezdeni , ami természetesen nem kis költséget jelenthet. Természetesen, ha a kolléga aki a javítást elvégezte Önnek , felhív minket , szívesen segítünk neki. Bár meg kell vallani , erre kis esélyt látok , de ettől függetlenül én ezt a lehetőséget felajánlom.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Gábor, 2014.01.20 13:13)

Tisztelt Sándor!

Az autóm négy sebességes váltóval van szerelve, melynek kódja AEG. Nívópálca található rajta min. illetve max. jelöléssel. Ha jól értelmezem a leírtakat, üzemmeleg állapotban park-állásban kell a szintet ellenőrizni(már ha nem a karter alján lévő csavarnál kell, mert ugye már ez sem biztos). Nem értetlenkedem, csupán az automataváltó olaj szint ellenőrzésének módjáról legendák keringenek. Vannak akik szerint a váltókar kapcsolgatása után D-ben, mások szerint N állásban, és megint mások szerint park állásban kell a szintet nézni, és még számtalan variációt hallottam amivel nem fárasztanám. A lényeg az, hogy ez egy négy sebességes váltó, nívópálcával szerelve, és a többi hasonló korú audi 80 tdi-ben is ilyen van. Tehát elindítom a motort, park állásban mérek egy szintet és kész, ha jól értem.

A segítségét köszönöm:Gábor

Re: Budapest

(Sándor, 2014.01.21 22:31)


Tisztelt Gábor,

Ebben az esetben / első generációs AG 4 hajtómű / "P karállásban , járó motornál kell a szintet ellenőrizni.

Üdvözlettel : Sándor.

Automata váltóval szerelt jármű megvásárlását tervezem.... Mire figyeljek?

(Sándor, 2014.01.19 22:54)


Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:



!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/ !!!!!!!!

Gyomaendrőd

(Roland, 2014.01.19 22:04)

Tisztelt Sándor!
2004 535d BMW-ről lenne szó, néha váltáskor ránt egy kicsit, vagy később illetve hamarabb vált el és van amikor mintha nem tenné át normálisan a következő sebességbe ezért olyan érzés mint amikor csúszik a kuplung, ilyenkor visszább veszem a gázt és utána jó lesz. Ön szerint egy olaj és szűrő csere megoldhatja ezeket a gondokat?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: Roland

Re: Gyomaendrőd

(Sándor, 2014.01.19 22:53)

Tisztelt Roland,


A ZF 6HP sorozatú hajtóműveknél a leírt tüneteket vezérlési hiba okozza . Ezt egy olajcsere nem orvosolja. A futásteljesítménytől függően , a legjobb esetben egy hidraulikus szeleptest csere , vagy annak javítása fogja a tüneteket megszüntetni . Mindenekelőtt egy menetteszttel egybekötött diagnosztika javasolt. Amennyiben erre igényt tart , kérem hívjon fel telefonon időpont egyeztetés végett. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Gábor, 2014.01.19 21:44)

Tisztelt Sándor!

Köszönöm a válaszát, ez egy újabb variáció, tekintve, hogy a váltón található olajnívó pálca. Az olajteknő alján lévő csavart még nem néztem, de meg fogom vizsgálni az Ön által leírtak szerint. Ami pedig az apró rángatásokat illeti, azt hiszem egy véleményen vagyunk: egy húsz éves autó esetében ezzel nem nehéz megbarátkozni, ezért sem foglalkoztam vele az elmúlt négy évben, csak az érdekelt, hogy vajon mi okozhatja, mennyire komoly a probléma. Mégegyszer köszönöm.

Üdv:Gábor

Re: Budapest

(Sándor, 2014.01.19 22:44)


Tisztelt Gábor,

Az adott típus a tudomásom szerint 1991-től 4 fokozatú hajtóművel van szerelve és a nívópálcának csak a csöve található a hajtóművön / itt lehet feltölteni ATF -el/. Amennyiben a hajtómű 3 fokozatú , akkor a nívópálcán található jelöléseket vegye figyelembe. Abban az esetben , ha csak egy min-max jelölés található rajta , akkor üzemmeleg állapotban ellenőrizze az ATF szintet.

Üdvözlettel : Sándor.

Nagykáta

(Sándor, 2014.01.19 19:01)

Tisztelt Sándor!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 96-os évjáratú Opel Omega B diesel automata váltós, hol találom a váltó vezérlését


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »