Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Győr

(Alex, 2014.01.25 21:05)

Üdvözlet.

Kérdésem a következő lenne.
BMW E36 automatám van (ami már magában is szörnyű) és az automata váltóból csöpög az olaj (nem vészesen, tehát nincs alatta reggelente olajfolt), valamint mostanában olyan hibajelenséget produkál, hogy ha megállok vele, akkor 2-3 mp-es kihagyással rakja vissza 1-be. A többi fokozattal nincs baj, talán még annyi, hogy egy fokkal keményebben vált 3-ig. MI LEHET A BAJ? ESETLEG AZÉRT CSINÁLJA MERT KEVÉS LEHET BENNE AZ OLAJ?
Választ előre is köszönöm!

Re: Győr

(Sándor, 2014.01.26 14:18)



Tisztelt Alex,

A hirtelen megállás után tapasztalt hajtáskimaradást valóban okozhatja az alacsony ATF szintje.

Üdvözlettel : Sándor.

Ui: Nekem is pihen egy E36 automata a garázsomban / nagykorú/ .... nem is olyan szörnyű , igaz a kicsike többe van mint a NASA űrkutatási programja , de ezt gondolom nem kell bemutatni. A forgalmi értékük pedig lassan egy okos telefon árával megegyező ... :))

Üdvözlettel : Sándor.

Balkány

(Lakatos József, 2014.01.25 18:47)

Tiszteletem!

Érdeklődnek mi lehet az oka hogy ,
Egy opel b automata cársomon, ha sebességbe rakom a fordulat szám meg emelkedik.
És ha fékezek akkor sem esik vissza.
Lehet hogy be ázott ?

A választ ellőre is köszönöm szépen !

Re: Balkány

(Sándor, 2014.01.26 14:09)



Tisztelt József,

Az Ön által leírt tünetet véleményem szerint nem a hajtómű műszaki meghibásodása okozza . A hibajelenséget a motor alapjárati fordulatszám szabályozó rendszerének a rendellenes működése okozhatja.

Üdvözlettel : Sándor.

5900 Orosháza Kossuth u.28

(Csizmadia Szabolcs, 2014.01.24 22:33)

Tisztelt Cím!
Szeretném a véleményét megkérdezni: van egy w210 220 cdi 2001 es automata váltós autóm. Ma olyan hibát produkált, hogy 60 -ról lassítottam motorfékkel, visszaváltott, majd pörgött a motor. Kereszteződés után váltott rendesen. Mi lehet az oka?

Köszönöm!

Re: 5900 Orosháza Kossuth u.28

(Sándor, 2014.01.26 14:09)

Tisztelt Szabolcs,

Amennyiben egy hirtelen megállás után produkálná a jármű a tüneteket , akkor az alacsony ATF szintje okozhatná a jelenséget. Azt nem említi meg, hogy a motor fordulatszám emelkedése / felpörgése/ terhelés nélkül / önmagától/ vagy pedig a gázadásra / terhelés hatására / következett be.

A terhelés hatására bekövetkező fordulatszám emelkedést / megcsúszás/ , okozhatja vezérlési hiba vagy pedig belső szerkezeti meghibásodás is. Viszont , ha csak egyszer fordult elő , akkor a hidraulikus vezérlés pillanatnyi rendellenessége okozta / szelepszorulás , mágnesszelep szorulás. .. /

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Attila, 2014.01.25 12:46)

Tisztelt Cím!

Egy 2002-es VW Passat 1,9 PDTi automata kocsi estében lett a héten gondom.

Elindítás után egyből "kivágja" a váltót szervíz módba (minden szám és betű világit egy sorban), illetve ha épp nem ezt csinálja és próbaként D-be vagy 2-esbe teszem, akkor az elkezd villogni, majd egyből utána ismét szervíz módba kapcsol.

Mi lehet a hiba?

köszönöm
Attila

Re: Budapest

(Sándor, 2014.01.26 14:05)



Tisztelt Attila,

A szervizállás okát a hibatároló kiolvasása után lehet pontosan megmondani. A leírt tünetek alapján nagy valószínűséggel a fokozatkiválasztó programkapcsoló meghibásodására utaló kódokat fognak kiolvasni.

Üdvözlettel : Sándor.

4400 Nyíregyháza

(Zoltán, 2014.01.25 10:40)

Sajnos itt nem tudják kiolvasni a hibatárolót sem a Renault-nál,sem máshol.Esetleg a tapasztalatok alapján valami ötlet?Köszönöm

Re: 4400 Nyíregyháza

(Sándor, 2014.01.26 14:01)



Tisztelt Zoltán,

A hibatároló kiolvasása nélkül csak találgatni lehet. A kiolvasott kódok ismeretében lehet behatárolni , hogy mechanikus vagy pedig elektronikus / perifériás/ meghibásodás miatt áll be a szükségfutás.

Az AD8 hajtómű esetében a leggyakrabb meghibásodások : Mechanikus , indító tgk sérülés , ebben az esetben áttételi hibára utaló kódok vannak betárolva . 2. Elektronikus : mágnesszelepek és forgásjeladó áramköri hibákra utaló kódok.

Üdvözlettel : Sándor.

Audi Allroad 2001

(Péter, 2014.01.24 22:38)

Tisztelt Sándor,
Egy kérdéssel fordulnék Önhöz.
Barátom Audi A6 Allroad 2001/12 havi autójában az ötfokozatú automata váltójánál az alábbi hibajelenség jelentkezett 2 nappal ezelőtt: harmadik és negyedik fokozatban terhelés hatására a váltó szétkapcsol, a motorfordulat megemelkedik (3000-3500 f/min), majd egy rántás kíséretében újra összekapcsol. Ez a hibajelenség automata, és manuális módban is jelentkezik, és azóta is fennáll.
A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja a hibát, és várhatóan mekkora költséggel kell számolnia a hiba elhárítása esetén.
Köszönettel:Péter

Re: Audi Allroad 2001

(Sándor, 2014.01.26 13:55)



Tisztelt Péter,

A leírt tünetek alapján az adott típusnál , nagy a valószínűsége a belső szerkezeti meghibásodásnak. A ZF 5HP hajtómű nagyjavításának az összköltsége 350,000Ft. Mindenekelőtt egy menetteszttel egybekötöt diagnosztika elvégzését javasolnám.

Üdvözlettel : Sándor.

Kalocsa

(Róbert, 2014.01.24 20:57)

Hello.Jeep grand cherokke 5,2 automata váltó hiba.R fokozatba 3000 fordulat van rűkverc megállok,utána nagyon csúszva szinte alig van majd megint megállok újra rükverc és megse mozdúl hátra. Kicsit várakozva szinte alig van de megy hátra.Ma olajcsere szűrő csere mert égett az olaj megint próba elöször csúszik de végül is van de csak egyszer azóta semmi?Köszi a választ.

Re: Kalocsa

(Sándor, 2014.01.24 21:30)


Tisztelt Róbert,

A leírt tünetek és az égett olaj mechanikus belső szerkezeti meghibásodásra utal. Az adott hajtómű esetében az R fokozat aktív elemeinél kell a meghibásodást keresni. / első tgk, hátsó fékszalag, Overdrive egység direkt tgk akkumulátor tömítési folytonosság hiánya stb...... Nagy valószínűséggel csak egy nagyjavítás fogja a tüneteket megszüntetni. A vezérlési hibát sem lehet kizárni , de az égett olaj az aktív elemek megcsúszására utal.

Ilyen esetben az aktív elemekről levált törmelék eltömíti újra az ATF szűrőt és mivel ez a hidraulikus nyomás ismételt csökkenéséhez vezet , az előremeneti fokozatok is sérülni fognak. / ami igaz ,egy esetleges nagyjavítás szempontjából már nem jelent többletköltséget /.

Üdvözlettel: Sándor.

Kalocsa

(Róbert, 2014.01.24 21:18)

Űdvőzlöm a Jeep grand cherokke elöre menetbe is nem igazán pontosan vált mintha késne,egy ismerősöm kipróbálta neki ugyan ilyen autója van ő is azt mondta mintha csúszna.Az érdekelne mi lehet a baja a váltónak vagy hol keresem a hibát.Köszönöm a válaszát.

BMW 530 XD

(János, 2014.01.24 17:20)

Tisztelt Sándor!
Nagyon köszönöm a válaszát!
Telefonon sajnos nem értem el, de szeretnék egy időpontot megbeszélni.
Nekem sajnos csak a hétvégi napok lennének jók.
adamjan@freemail.hu

Üdvözlettel: János

Re: BMW 530 XD

(Sándor, 2014.01.24 19:46)


Tisztelt János,

A szervizelést csak hétköznap tudjuk elvégezni. Amennyiben ez esedékes lenne , kérem előtte egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel : Sándor.

zsolt.zsiga3@gmail.com

(Zsiga Zsolt, 2014.01.24 18:09)

Tisztelt Sándor!
Érdeklődni szeretnék az után, hogy szervizeltetni volt a FORD GALAXY 1.9 PDTDI 2001 évjáratú automata váltós autóm egy kollégánál és amikor visszakaptam a javítás után ( felújított váltó és kuplungszerkezet) akkor indítás után a P-bőr R-be és D-be kapcsolásnál koppant a váltó, ráadásul bemelegedett motornál fokozatonként is koppan.
A szerelő azt mondta, hogy a motor felújítása során végzett munka miatt nem tudja váltót "betanítani" a motorhoz, de a váltó jó amit ő csinált és a motort kell javítani vagy kicserélni. Megfelel ez a valóságnak?
Válaszát előre is köszönöm:
Zsolt

Re: zsolt.zsiga3@gmail.com

(Sándor, 2014.01.24 19:42)


Tisztelt Zsolt,

A jF 506 E hajtómű esetében az N-D / N-R garázskapcsolásnál és a felkapcsolásoknál tapasztalt durva ütést a legtöbb esetben nyomásszabályozási hiba okozza. Okozhat motorikus /perifériás / meghibásodás is hasonló tüneteket. Egy menetteszttel egybekötött diagnosztika után lehet a hiba pontos okát behatárolni.

A tapasztalataink alapján az ilyen jellegű rendellenességet / JF 506E/ vezérlési hiba okozza . Az esetek 99%-ban .

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Péter, 2014.01.24 14:40)

Tisztlt Sándor!
Érdeklődni szeretnék, hogy egy 1997 -es Twingo Matic aut. váltóba hány liter és milyen típusú olajat vegyek? Sajnos nem találok ezzel kapcsolatban pontos infót. Esetleg Önöknél mennyi lenne az olaj+szűrőcsere összköltsége?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel :
Péter


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »