Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: Miskolc

(Sándor, 2014.02.02 18:34)

Tisztelt Gergő,

A ZF 5HP 19 es hajtóműnél a hátramenet részleges vagy teljes megszűnése az egyik leggyakrabban előforduló típushiba. A másik tünetet a converter áthidaló tgk csúszása okozhatja / főleg 5. fokozatban / . A hátrameneti hiba esetén egy részleges javítás megszüntetné a jelenséget, de nagy valószínűséggel rövid időn belül egy nagyjavítás lesz esedékes.

Üdvözlettel : Sándor.

forghely@gmail.com

(Kovács Péter, 2014.01.30 14:03)

Tisztelt Sándor!

Van egy 1999. havi 1.9TDI motoros, VW Passat Variant autóm (110LE, 4 gangos automata váltós, tiptronic nélkül).
Az autó a következő tüneteket produkálja: rövidebb utakon hibátlanul teljesít, ez alatt azt értem, hogy minden fokozatba rántás nélkül kapcsol fel és le egyaránt. Kúszik is minden fokozatban, egyszóval teszi a dolgát, mint egy normális automata váltó. A távok ilyen esetben 50km alattiak.
50km megtétele után viszont néha az utolsó sebesség váltásakor torpanás, ütés érezhető, ami egy nagyobb gázadás után nem jelentkezik, így a negyedik fokozat / lock up is aktív lesz.

Mindenképpen automata váltó hibára gyanakodjak?

Üdvözlettel,

Péter

Re: forghely@gmail.com

(Sándor, 2014.02.02 18:27)


Tisztelt Péter,

A pontos diagnózis felállításához szükség lenne egy menetteszttel egybekötött mérési értékblokk olvasásra.

Mivel a jelenséget csak üzemmeleg állapotban tapasztalja , ezért ezt okozhatja a hajtómű túlmelegedése , vagy vezérlési hiba / kopásból eredő hidraulikus nyomásveszteség/.

Üdvözlettel : Sándor.

szalai.krisz@gmail.com

(Szalai Krisztián, 2014.01.28 09:18)

Tisztelettel Mester... Van egy Audi A6 1,9tdi 97-es automata váltós autóm.Az lenne a problémám ,hogy nem rég az autóm teljesen megállt,D,fokozatban,ill R fokozatban sem indította meg az autót..Leszedettem a váltót,volt egy régebben vett váltóm felrakattam,és akkor jöttek rá hogy a Converter miatt nem indult el a másik váltóval sem..Elvittem felújíttatni egy szakemberhez a convertert.elvileg az autó megy,de3-4 váltás között üt egyet,terhelésnél,meg-meg rázza az egész motort,és hidegen induláskor kell kb 2-3 másodperc mire elkezd kúszni előre ,addig áll egy helyben..Amikor terhelés alatt ráz azt vettem észre, mintha a fordulatszám mérő,nagyon kicsit ingadozna,illetve felpörögne..(.Converter rossz felújítása?)Előre is köszönöm...

Re: szalai.krisz@gmail.com

(Sándor, 2014.02.02 18:21)


Tisztelt Krisztián,

A a Lock-Up funkció aktiválása után tapasztalt fordulatszám ingadozások / és rázás/ az áthidaló tgk csúszása miatt következik be. Sok esetben a converter meghibásodás okát nem szüntetik meg / esetleg nem is találják meg / és a converter felújítását elvégző szakember az első számú gyanúsított.

A reggeli hidegindítás után tapasztalt jelenséget okozhatja az alacsony ATF szint, eltömődött szűrő, megszorult vezérlés , volumetria szelep stb.....

Üdvözlettel : Sándor.

Nagymegyer

(Balázs, 2014.01.27 19:07)

Tisztelt Sándor!
Az autó ami miatt írok egy Toyota Camry 2.5 V6 GX Sportwagon 1990, (((224 000km))). Az elmúlt napokban menet közben elment a hajtás.Újraindítás után még megtett pár métert, de utána megint csak gurult, mint ha nem lenne fokozatban.Az autót pár hónapja vettük felújítás céljából, de nem számítottunk arra, hogy a váltó lesz az első. Van hozzá egy kipróbált működőképes váltó egy 1988-as 2VZ-FE motorkódú autóból,ami kb. 10 éve áll. Tanácsát szeretném kérni, ha a felújítás mellett döntök melyik váltóval induljak neki?Ha a működőképest szereltetném be, akkor mi az amit önök biztosan megtennének beszerelés előtt?Ennek mennyi az alsó költséghatára?
Érdekelne továbbá, hogy mennyi javítás nélküli km-re tervezték ezt a váltótípust? Amiatt kérdezem, hátha segít behatárolni a valós kilométert az autóban. Annak tudatában, hogy ezt jelentősen befolyásolja a rendszeres karbantartás.

Megértő de őszinte válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel Balázs

Re: Nagymegyer

(Sándor, 2014.01.27 21:09)



Tisztelt Balázs,

A Toyota régi "A" sorozatú hajtóművei / 140, 540/ elég megbízhatóak . Az átlagos futásteljesítményük 200-250,000Km.
Én mindenképpen a "donor" működőképes sebességváltó beépítését javasolnám . Amennyiben az a beszerelés után valóban kifogástalanul működik, akkor a próbaút után végezném el a szervizelést / szűrő+ olajcserét/, ami tulajdonképpen már a " második " olajcsere lenne, mivel a beüzemeléshez is szükség lesz néhány Liter + ATF betöltésére. 10 év állás után ez rá is fér a szerkezetre.

Jó munkát kívánok. Üdvözlettel : Sándor.

vivaldi2000@freemail.hu

(Tóth T., 2014.01.27 18:51)

Tisztelt Sándor!

Köszönöm, a gyors megnyugtató válaszát. Ezek alapján, a javítás is egyszerűbb lesz.
Az bizonyos, hogy előbb, vagy utóbb sort kell rá kerítenem. Gondolom egy bontott, de ép tor converter-t, érdemes lesz előre beszereznem. Önöknél, az Omegán, a jelzett hiba javítása, milyen összegben kalkulálható?

Tisztelettel:
Tóth T.

Re: vivaldi2000@freemail.hu

(Sándor, 2014.01.27 21:00)



Tisztelt Uram,

A GM 4L 30E hajtóműhöz egy bontott converter + menesztőtárcsa ára Kb: 20-30,000Ft . A saját converter felújításának a költsége 50,000Ft. A hajtómű ki-be szerelésének a költsége 30,000Ft.

Üdvözlettel :Sándor.

5900 Orosháza Kossuth u.28

(Csizmadia Szabolcs, 2014.01.26 20:17)

Tisztelt Sándor! Köszönöm a válaszát, a hibát gázadásnál csinálta, de miután hallottam, hogy rendellenes, elvettem a gázt. Azóta mentem az autóval, és rendesen teszi a dolgát. Amennyiben vezérlési zavar volt, érdemes műhelybe menni?
Köszönettel: Csizmadia Szabolcs

Re: 5900 Orosháza Kossuth u.28

(Sándor, 2014.01.27 20:56)



Tisztelt Szabolcs,

Amennyiben a hibajelenség napi rendszerességgel előfordul , akkor mindenképpen érdemes ellátogatnia egy diagnosztikára . Érkezése előtt kérem egyeztessünk időpontot telefonon. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

divisio85@freemail.hu

(Dankó Jüzsef, 2014.01.26 16:59)

Jó napot kivánok !
Lenne egy Chrysler cirrus 2.4 V6 automata váltós autóm ami sajnos nem érzékeli a hátra menetet.. de a többit szépen veszi
mi lehet a gond vele?? és mennyi lenne a csináltatás??

Re: divisio85@freemail.hu

(Sándor, 2014.01.27 20:52)

Tisztelt József,

Az A 604-es hajtóműnél az "R fokozat megszűnését a legtöbb esetben belső szerkezeti meghibásodás okozza . Mindenekelőtt szükséges egy menetteszttel egybekötött diagnosztika . / a vezérlési hiba lehetőségét kizárni,vagy megállapítani/.

üdvözlettel : Sándor.

Budapest XXi

(K Laci, 2014.01.26 14:17)

Kedves Sándor! MB W 210 230 E típusú autóm 722.4 váltóval van szerelve. A hiba az , hogy 2-ből 3-ba váltásnál ha nem veszem vissza kicsit a gázt akkor elpörög a motor. Elég neki egy kis gázelvétel és gyönyörűen felvált. a többi fokozat is hibátlanul működik. A kérdésem az, hogy mi lehet a hiba és mennyibe kerülne a javítása. Köszönöm

Re: Budapest XXi

(Sándor, 2014.01.26 14:42)

Tisztelt László,

A 722.3-4 sorozatú hajtóműveknél a hibajelenséget a következő szerkezeti egységek meghibásodása okozza / a legtöbb esetben /.

A 3. fokozat aktív eleménél fellépő tömítési folytonosság hiánya / tömítőgyűrűk, karmantyúk sérülése kopása/ és ebből adódóan a súrlódó aktív elemek kopása. Az esetleges vezérlési hiba megállapításához / vakuum modulator , regulátor, szeleptest hiba / nem kell a hajtóművet kiszerelni.

A mi műhelyünk nem vállalja a 722.3-4 sorozatú hajtóművek javítását . Kérem hívjon fel a holnapi nap folyamán , és szívesen megadom az illetékes kolléga elérhetőségét.

Üdvözlettel : Sándor.

xxi

(K. László, 2014.01.26 14:42)

Köszönöm

vivaldi2000@freemail.hu

(Tóth T., 2014.01.26 14:11)

Tisztelt Váltó Szerviz!
6 éve használok egy 1996 évjáratú, Opel Omega X20XEV benzines automata váltós autót. Ez idáig, 270ezer Km-t futott az autó, fődarab csere nélkül. 1 éve a váltóban kicseréltük a szűrőt és az olajat is. (Dexron III). Azonban, fél éve furcsa zajok hallhatóak a váltó felől. Piros lámpánál állva "D" fokozatban daráló, csapágykopásra utaló hangot hallani. Elindulás után ez megszűnik. Ugyancsak megszűnik, ha átváltok "N" vagy "P" fokozatba. Egyébként a váltó szépen dolgozik, rángatás nélkül vált és a kocsi is jól húz. A váltó típusa: AR 25/35 négysebességes.
Kérem, tapasztalatukkal segítsenek a hiba diagnosztizálásában.


Tisztelettel:
Tóth T.

Re: vivaldi2000@freemail.hu

(Sándor, 2014.01.26 14:32)



Tisztelt Uram,

Mivel a D" karállásban benyomott fékpedál esetén a hajtómű minden belső alkatrésze áll /ez alól kivétel a 2db olajszivattyú fogaskerék és a converter szivattyú lapátsor/. Ezért a hangjelenséget nem belső szerkezeti meghibásodás okozza . // lehetséges meghibásodás : converter menesztőlemez repedés , converter hiba , ( váltó oldali meghibásodás esetében ) //.

Üdvözlettel : Sándor.

Üdvözlettel : Sándor.

BMW E39 525D (2002)

(Younge, 2014.01.25 21:46)

Tisztelt Sándor!

A problémám a következő lenne.
Az BMW E39, normál használatnál dinamikusan vált nincs vele probléma,de nagy gáz esetén az 5. sebességet 4.200-4.500 fordulaton váltja ha váltja ,de úgy vettem észre ha elveszem egy picit a gázról a lábam és visszateszem akkor vált ötödikbe. Ha manuálisan váltok semmi gond oda vált ahova szeretném. Az váltóban a olaj szint jó. 280-ezret futott az autó! Válaszát előre is köszönöm!

Re: BMW E39 525D (2002)

(Sándor, 2014.01.26 14:25)


Tisztelt Younge,

A felkapcsolási fordulatszám tartományok a vezérlőegységbe be van programozva. Kis terhelés esetén alacsonyabb / 2000,-2200 ford/perc/ fordulatszámon kapcsol fel a hajtómű. A terhelés fokozása következtében ez a tartomány eltolódik pozitív tartományba . A terhelés csökkenés következtében pedig azonnal a következő fokozatba kapcsol / a leírtak alapján/ . Csökkent motorteljesítmény esetén előfordulhat az is , hogy az 5. fokozat kapcsolása csak gázelvétel után történik meg .

Üdvözlettel : Sándor.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »