Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


KÉRDÉSEK-VÁLASZOK!!!! ( Tegye fel kérdését ) FÓRUM!!!

Tisztelt Látogatóink,
 
Egyéb elfoglaltságaink miatt Fórumunkat csak ősszel tudjuk  újraindítani. 
A telefonszámunk él, de amennyiben nem sikerül elérniük minket, úgy egy email üzetetet küldjön (autótipus, évjárat, hibajelenség , telefonszám megjelölésével) és visszahívjuk.
Szíves megértésüket köszönjük.
Sándor
 
automatavalto.diagnosztika@gmail.com

 

Automata váltós gépjármű vásárlása előtt , kérem olvassák el az alábbi bejegyzést, mert az ilyen jellegű kérdésekkel kapcsolatban leírtam mindent, ami segíthet a döntés meghozatalában:   nyil.jpg

 

!!!!!! www.automatavalto.eoldal.hu/cikkek/automata-valtoval-szerelt-jarmu-megvasarlasat-tervezem....mire-figyeljek-/  !!!!!!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Re: 6237 kecel

(unios autójavító, 2012.07.03 19:45)


Tisztelt Ferenc!

A 722.3/4 sorozatú hajtómű hátrameneti fokozat megszűnésének a javítási költsége 150,000 Forint összegű költséget jelent. Az Ön által említett hajtóművek nem csereszabatosak a járművébe.

Üdvözlettel: Sándor.

Merci c190

(Tamas, 2012.07.03 18:41)

Még annyit hogy az autoban volt cserélve motorvezérlö esetleg nemkell ilyenkor összehangolni a válto vezérlövel?99-es évjáratu a gép.Köszi.

6237 kecel

(farkas ferenc, 2012.07.03 11:05)

üdvözlet tegnap irtam egy kérdést légyszives válaszolni ha tudsz--- 124 300 d 1991 automata váltos mercim melegen nem vált hátrafelé de hidegen is emelkedönek nem olyan vigan megy szüröt olajat már cseréltem tudod e mi lehet a baj mennyi a javitási költsége vagy esetleg van egy 200 d 1986 mercim annak az automata váltoját felszerelhetem e van aki azt mondja nyugodtan legfeljebb a sebességváltás tartomány más lesz de a használhatoságát nem befolyásolja SZERINTED?

KÖSZÖNÖM HA VÁLASZOLSZ SZÉP NAPOT felfelé jol vált és vissza is

kunhegyes

(géza, 2012.06.30 09:48)

a kért hibakod 100 104 bmw e 39 98 25tds

Re: kunhegyes

(unios autójavító, 2012.07.01 22:07)



Tisztelt Géza!

A kiolvasott hibakódok a következő hibákra utalnak:

- DTC 100 a hajtómű kimeneti fordulatszám jeladójának, vagy annak az áramkörének a hibája / OSS sensor/

- DTC 104 a hajtómű és a motor vezérlője közötti kommunikációs hiba , vagy a motor hűtőközeg hőmérséklet jeladó hibája.

Üdvözlettel: Sándor.

3200 Gyöngyös Petőfi út 53/1

(Lantos László, 2012.06.30 08:52)

Tisztelt szakértő

Nissan maxima QX24V6 autóm van.A hibajelenségek a következők.Elindulásnál kis apró rángatást végez az autó,amikor elkapja a sebességet utána normálisan vált,de nem mindíg csinálja.A következő hiba autópályán nem gyorsít az autó csak váltogat és az előző apró rángás szintén megvan,olyan érzés mintha valami nem kapcsolódna össze a váltóban,vagy nem találná a sebességi fokozatot.Hozzáteszem ezt sem csinálja mindíg az autó.Még egy kérdésem lenne P-ből D-be rántást végez az autón néha elég nagyot szerintem ez sem lehet normális.Szeretném öntől mint szakértőtől megkérdezni mi lehet ezen jelenségek oka.Tudom hogy látatlanul nem egyszerű megállapítani a hibákat.Talán még annyit szeretnék kérdezni a javítás kb mennyibe kerülne?

Előre is köszönöm válaszát.

Re: 3200 Gyöngyös Petőfi út 53/1

(unios autójavító, 2012.07.01 22:01)



Tisztelt László!

A leírt tünetek alapján nagy a valószínűsége a mechanikus meghibásodásnak, mindenekelőtt azért javasolnék egy diagnosztikát. Amennyiben erre igényt tart , kérem előtte egyeztessünk időpontot.

Üdvözlettel : Sándor.

bp

(laci, 2012.06.30 23:12)

sziasztok
nekem egy A 170 cdi merci 99-es kapszulám van és az a nagy baja hogy 2 és 3 - ban nagyobb fordulatnál
mintha csúszna . Azt szeretném kérdezni ez milyen jellegü hiba . kell e sürgősen kezelni vagy megvárhatom hogy bevégezze . esetleg megelőzhető a nagyobb baj 180e km van benne .
köszönöm a segítségeteket

Re: bp

(unios autójavító, 2012.07.01 21:53)



Tisztelt László!

A mi műhelyünk nem vállalja a 722.7-es hajtóművek javítását. Amennyiben a holnapi nap folyamán felhív szívesen megadom az illetékes kolléga telefonszámát.

Üdvözlettel : Sándor.

Budapest

(Bence, 2012.07.01 20:00)

Tisztelt Sándor!

Egy W211-es E270 mercim van. Tegnap produkálta először azt a jelenséget, hogy nem volt hajlandó felváltani 5.be, valamint teljesen indokolatlan helyzetekben visszaváltott. (ez egy bő 100km-es szakaszon) Ma már felváltott rendesen, de a váltások nehézkesek voltak, viszont mikor ezeket a sorokat írom, az autó már tökéletesen működik. Érdemes lehet egy kivizsgálás, vagy lehetséges, hogy valamilyen átmeneti szennyezés okozta a zavart.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Bence

Re: Budapest

(unios autójavító, 2012.07.01 21:45)



Tisztelt Bence!

A hajtómű hibatárolójának a kiolvasása mindenképpen javasolt, igaz, hogyha a hajtómű nem állt be szervizállásra akkor nem is fog hibakódokat tárolni a vezérlő. Az is előfordulhat , hogy a hajtómű a túlmelegedés következtében beállt termikus védelemre,és ezért "tiltotta" az 5.fokozat kapcsolását.

Üdvözlettel:Sándor.

Mátészalka

(Tibor, 2012.07.01 17:59)

Tisztelt szakértő úr! Miután 20 oldalt elolvastam a válaszai közül, amit az Öntől kérdezőkhöz olyan önzetlenül írt... ...nehéz szavakat találni elismerésem jeléül!!! Én magam két autóval kapcsolatban is kérdezném ami a családunkban szolgál. Az egyik (nagybátyámé) egy 320d BMW 2005-ös évjárat 200.000 kilométert futott tökkkéletesen működik pedíg köszönhetően az "örökéletűolaj" szervízszövegnek még EGYSZER SEM vett részt váltóolajcsere nevezetű rendezvényen:(( sajnos!!! Kérdésem: ez a "bömbi" milyen váltóval szerelt, nem Tiptronic? A másik autó az én 1999-es Audi A6 2.5(AFB) V6 TDI tiptr. quattrom 220.000km-rel az órában amelyiken két éve miután megvettem váltóolajat/szűrőt cseréltetem mert az előző tulaj sajnos sohasem cserélt benne mert neki "a debreceni szakszervízben azt mondták soha nem kell". A autószerelőm nem tudta megmondani(nem ért hozzá), hogy az első hajtásnál KÜLÖN KELL-E olajat cserélni avagy azt is a váltóolaj keni???(a jobb féltengely kihajtásnál gondoltam) Továbbá hidegen 3000fordulatnál kapcsol 2-ből 3ba, valamint néha CSAK melegen viszaváltogat 5-ből 4-be és a kormánykapcsolóval mechanikusan sem tudom rábírni, hogy 5-ödiket kapcsoljon. Ilyenkor hiába adok gázt a fordulatszámmérő "kileng:)" 1500-3000ford/minig az autó nem gyorsul de nem is vált fel 5-ödik fokozatba, aztán egy kicsi idő és egy gázelvétel után végre felkapcsol. Ön szerint milyen javítás válhat előbb de utóbb biztosan szükségessé ezen az Audikordélyomon? Előre is köszönöm a válaszát.

Re: Mátészalka

(unios autójavító, 2012.07.01 21:38)


Tisztelt Tibor!

A BMW ZF 6HP sorozatú hajtóművel van szerelve, aminek a mi általunk javasolt szervizintervalluma 2év/ 40,000km. Az olajszűrő az olajteknővel együtt cserélhető, így a szervizköltsége is magasabb / 60,000ft: olaj+ karter+ szűrő+ M . íj/.

Az Audi ZF 5 HP 19-es hajtóművel van szerelve, aminél a differenciálműben az olaj külön cserélendő.

A jelenség amit említ , hogy a 3. fokozat kapcsolása késik és ezzel egyidejűleg sokszor fordul elő az indokolatlan 5-4 visszakapcsolás , ezt okozhatja a converter áthidaló tengelykapcsoló csúszása . Erről egy menetteszttel egybekötött diagnosztika alatt győződhetünk meg.

Üdvözlettel : Sándor.

Szekszárd

(József, 2012.07.01 15:35)

Üdvözlöm Sándor! PEUGEOT 407SW van,benne egy 6 fokozatú triptonic váltó, hibája,3-5-és R fokozatot úgy dobja be ha felmelegszik az autó,az olajhőfok felmegy 120-125 c ig,ha sebességbe rakom azonnal indulna,illetve meg fogja a motort a váltó,szeretném megkérdezni mi lehet a hiba,illetve megközelítőleg mekkora lenne a javítási költség!Előre is köszönöm válaszát!

Re: Szekszárd

(unios autójavító, 2012.07.01 21:25)



Tisztelt József!

Az AF 40 hajtómű esetében a 3,5, R fokozatoknak közös az aktív eleme, ami már nem túl jó előjel a műszaki állapottal kapcsolatban. A másik jelenség , ami a garázskapcsolásnál lép fel, az a converter stator szabadonfutó átszakadására utaló jel. Nagy a valószínűsége annak, hogy csak egy komplett felújítás fogja a tüneteket megszüntetni, aminek az ára egy új hidraulikus szeleptömb beépítésével együtt eléri a 600,000 ft-ot. / ennek az összegnek csaknem a felét az új tömb teszi ki/.

Mindenekelőtt javasolnék egy menetteszttel egybekötött diagnosztikát.

Üdvözlettel: Sándor.

morzsi02@citromail.hu

(Turai Csaba, 2012.07.01 15:10)

Üdv.
Volvo s80 2.9 147kw benzines 1999-es gyártású autó, a váltó(geartronic) 1-3 ig oda-vissza hibátlanul vált, de a negyedik sebességet kapcsolva semmi sem változik. A műszerfalon jelzi, hogy 4.-be van de igazából 3. sebességi fokozatban marad. Ezek alapján tud valami segítséget nyújtani?
Köszönettel
Turai Csaba

Re: morzsi02@citromail.hu

(unios autójavító, 2012.07.01 21:17)



Tisztelt Csaba!

Az Ön járműve GM 4T 65 E típusú hajtóművel van szerelve. Ennél a hajtóműnél az Ön által említett hibajelenség típushiba / az egyik/. Amit a 4. fokozat aktív elemének / O.D tengely/ meghibásodása okoz , / menesztőhornyok elkopnak/ . A hiba elhárítása érdekében javasolt egy teljes nagyjavítás, mivel a hajtóművet teljesen szét kell szerelni.

Üdvözlettel: Sándor.

Zala, Lenti

(Kerese Ferenc , 2012.06.30 19:09)

Tisztelt Uraim! (Sándor, Zsolt, Ferenc)

A megszólítás nem frázis, mert a fórumot végigolvasva nem csak jelentős üzemeltetési és hibafelismerési tapasztalatra tettem szert, hanem - sajnos csak ritkán tapasztalható - emberi és szakmai nagyságukról is meggyőződhettem. Köszönöm.

Nemrég lettem tulajdonosa egy 2004-es VW Multivan 2.5 PDTDI (174 Le) BPC motorkódú autónak, mely 6 sebességes (remélem) tiptronic (és nem multitronic) váltóval van szerelve. Bár nem a szakmában dolgozom, a végzettségem autóvillamossági szerelő, ezért én tartom karban az autóimat, de sajnos semmiféle aut.váltó tapasztalatom nincs. A fórum, netes és szaktársak tapasztalatai alapján a váltó most kifogástalanul működik, ez azonban az olvasottak alapján bármikor drámaian megváltozhat, mert az autóban vélhetően 220.000 km van. Németországból származik az előéletéről semmit nem tudok, külsőre megkíméltnek tűnik, viszonylagos bonyolultsága ellenére minden funkciója működik.

Most pedig, ha lehet a kérdéseim.
Önök melyik olajcserét javasolják az öblítésest, vagy az egyszerű leengedést szűrőcserével, ill. ezt ismételve? Ennél a váltónál ennek mennyi lenne a költsége?
Ha neadjisten mondjuk holnapután letérdel a hajtómű, mi a legrosszabb anyagi forgatókönyv, mégis mennyit tegyek malacperselybe?
Viszonylag sokat vontatok egy 2 - 2.5 T-s utánfutót, s bár eddig a legnagyobb melegben sem vettem észre semmiféle rendellenességet, nem javasolják-e egy kiegészítő hőcserélő vagy olajhűtő beépítését, ha igen akkor ez télen hidegben nem okoz-e túlhűtést és ebből adódó problémát?
Hogy tudom ellenőrizni a váltó olajszintet, mert - bár rajta vagyok - még nem sikerült service manualt beszereznem?
Kb. 2 hetente járok az autóval Budapesten, csak a menetrendem elég feszített és más emberektől is függ. Ha telefonon előre megbeszélünk időpontot, egy olajcsere (esetleg egy szakértő diagnosztika) mennyi időbe telik, és időben mennyire tartható?
Bocs ha kissé hosszú voltam, de talán más is információhoz jut a kérdéseimből! Segítségüket előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Kerese Ferenc.

Re: Zala, Lenti

(Unios autójavító, 2012.07.01 21:09)

Tisztelt Ferenc!

Először is mindenképpen szeretnénk az elismerő szavait megköszönni.


Az általunk javasolt olajcsere intervallum 2év/ 40,000km. Az átöblítéses olajcserét az erősen szennyezett ATF esetében mindenképpen szoktuk ajánlani.
Az ATF specifikáció abban az esetben , ha még garanciális a jármű akkor mindenképpen a gyári olaj / így probléma esetén a márkaszerviz nem tud fogást találni a tulajdonoson/. A garancia lejárta után kiváltható a folyadék ATF 4400 vagy DEXRON III hajtómű olajjal.

A kiegészítő hűtő szélsőséges üzemeltetési viszonyok mellett mindenképpen javasolt, ennek segítségével az üzemi hőmérséklet kb 20 fokkal csökken. Ennek következtében meghosszabbodik a gumi , és teflontömítések élettartama és az ATF folyadék fizikai jellemzői is kisebb mértékben romlanak a két csereintervallum között.

Az olajszintet max 40 fokos üzemi hőmérséklet mellett kell ellenőrizni: "P karállásban, járó motornál. Az olajteknő alján található csavar eltávolítása után / ami felett egy kb 5 cm-es búvárcső van, így csak az esetleges többlet folyadék tud kiáramlani/. Az olajszint akkor megfelelő , ha a folyadék határozottan áramlik ki a csavar eltávolítása után . / az előzőekben leírt feltételek mellett.


A 09K / AISIN WARNER TF 60 SN hajtóműnél 150-200,000 km futásteljesítmény környékén szoktak kapcsolási rendellenességek előfordulni, ilyen esetben egy komplett új hidraulikus szeleptömb orvosolja a tüneteket. / 300,000ft/. Ezt érdemes a hibák megjelenése után minél hamarabb megejteni. Jelen pillanatban is van a műhelyasztalon ilyen hajtómű , javasoltuk a szeleptest cserét ,de még 1-2 Törökország-Magyarország út be lett tervezve a " műtét" előtt / fullra rakva textíliával/. Meg is lett az eredménye mert egy közel 600,000 Forintos nagyjavítás lett belőle.

Amennyiben egy esetleges szervizelésre igényt tart kérem előtte egyeztessünk telefonon időpontot. Köszönöm.

Üdvözlettel: Sándor.

budapest 18ker

(laszlo, 2012.07.01 15:05)

T Sándor!
Renault megane II 2004es 1,5 diesel automata váltos 112000KM kocsim van. Egy hete kiirta hogy check gear box. Ez még 2szer előfordult. A váltó jól működik. Mi a teendő? olajcsere? mennyibe kerül?Mikor lehetne rá sort keriteni?
köszönöm válaszát
László


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200

Következő »